مجتمع ماكس
السلام عليكم اخي/اختي

نورت المنتدى

ساعدنا بارقي بالمنتدى بالتسجيل

سجل معنا و اقضي اجمل الاوقات

وشكرا لك
مجتمع ماكس
السلام عليكم اخي/اختي

نورت المنتدى

ساعدنا بارقي بالمنتدى بالتسجيل

سجل معنا و اقضي اجمل الاوقات

وشكرا لك

مجتمع ماكس

مجتمع ماكس منتدى شبابي و بناتي عام ترفيهي
 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ ارسال المشاركة
بواسطة
صالونات جزائرية
ديكورات مطابخ ملونه 2017 ، ارقى صور مطابخ خشبيه 2017 , ديكورات مطابخ غايه في الروعة
غرف نوم جرار, ديكورات غرف نوم حديثة, غرف نوم هادية للعرسان, احلى غرف نوم مودرن
ديكورات منزلية خارجية, ديكورات منزلية من الخارج, احلى ديكورات منزلية 2017
مطابخ المانية بتصميمات واشكال غير تقليدية , اجمل المطابخ , مطابخ جديدة لعام 2017
انتريهات مودرن, ديكورات انتريهات امريكانى, انتريهات شيك بالصور جمال الديكورات
مطابخ عصرية باللونين الفضي والرصاصي روعه لمحبي الاناقة والجمال
ديكورات صالونات جميلة جدا تشكيلة منوعة من ديكورات صالونات
ديكورات صالونات مودرن 2017 اجمل صور الصالونات 2017
ديكورات فخمة جدا لغرف النوم , ديكورات اخر شياكة,اجمل واشيك واروع الديكورات لغرف النوم
الإثنين 7 مارس - 1:50
الإثنين 7 مارس - 1:50
الإثنين 7 مارس - 1:50
الإثنين 7 مارس - 1:49
الإثنين 7 مارس - 1:49
الإثنين 7 مارس - 1:48
الإثنين 7 مارس - 1:48
الإثنين 7 مارس - 1:48
الإثنين 7 مارس - 1:47
الإثنين 7 مارس - 1:47











شاطر
 

 قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 12:46

[size=32]◀ ❤ قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) ❤ ▶[/size]



[size=32]شخصيات القصة :[/size]




1- لمار : بنوتة جميلة شعرها أشقر وبيضة وعينيها لونها أزرق وزي القمر عندها 22 سنة في كلية صيدلة تاني سنة رومانسية بس ساعات بتقلب



2- عمر : صديق لمار من الكلية ولد طايش بس لمار بتحبه عنده 23 في سنة تالتة كلية صيدلة



3- سيف : ولد مؤدب ومحترم عنده 24 سنة في كلية طب



4- أحمد : بابا لمار بيحبها أوي وحنين بس ساعات بيبقي عصبي جداً من خوفوا عليها



5- تسنيم : بنت عامة لمار بتحبها مووووت ومش بيخبوا على بعض حاجة لأنهم كمان متربين مع بعض



6- نوران : مامة تسنيم وعمة لمار بتحب لمار وبتحس أنها بنتها لأنها اتربيت مع تسنيم بعد وفاة مامتها وهي بتولدها




وبقية الشخصيات هنعرفها من خلال القصة



يارب تعجبكوا القصة .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 12:54

[size=32]الحلقة الأولى

[/size]
[size=32](( لمار قاعدة ع مكتبها وماسكة القلم والورقة ))



أحبك ..

يا مَن سرق قلبي مني

يا مَن غير لي حياتي

يا مَن أحببته من كل قلبي

يا مَن قادني إلى الخيال

حبيبي

أهديتك قلبي وروحي

وبين ظلوعي اسكنتك


ورسمت معك أحلامي

ووعــــــودي



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13400413164 


[size=32](( دخلت تسنيم ع لمار لقيتها سرحانة وبتكتب في ورقة ))[/size]




تسنيم (بصوت عالي) : قفشـــــــتك يا بنت عمو أحمد 

لمار (بخضة) : هه حرام عليكي يا تسنيم أنتِ هبلة يا بت ولا بتستعبطي ده أنا ممكن كنت أروح فيها دلوقتي

تسنيم : هههههههههه ليه بس يا قطتي بعد الشر عليكي

لمار : مكنش هيبقي شر لو مت دلوقتي ياختي .. أنتِ إيه اللي جابك صحيح

تسنيم : أنتِ مالك أنتِ (وبتطلعلها لسانها) .. ده بيت خالي وجاية أشوفوه في مانع 

لمار : آه خالك ماشي ياختي يلا هوينا بقى

تسنيم : لا مش هطلع وريني أنتِ كاتبة إيه في الورقة


لمار : وأنتِ تشوفي ليه يا ماما اللي أنا كتباه اطلعي بره يا بت

تسنيم : وريني بدل ما أعلي صوتي وأعملك فضيحة تسمع الشارع كله 

لمار : أنتِ بتخوفيني ولا إيه روحي يا حلوة يلا من هنا هش هش يلا خالك بينادي عليكي

تسنيم : هعمل نفسي مش سامعة حاجة



[size=32](( راحت أخدت تسنيم الورقة وجريت بيها في الأوضة ))[/size]

[/size]
اقتباس :
لمار (اتعصبت) : تسنــــــــــــيم اديني الورقة يلا
تسنيم : هههههه توء توء لو قعدت وحكتيلي عملتي إيه مع الواد عمر هديلك الورقة
[size]
لمار (بكسوف) : يوووه يا سيمو بقى 
تسنيم : هههههههه حلوة الطمطماية دي يلا اقعدي واحكي
لمار : طيب طيب 
تسنيم : هاااااا

لمار : مفيش يا ستي معملش حاجة أنتِ عارفة أني متضايقة منه جداً مش بيسأل عليا مع أني كل يوم بكلمه بالعشر مرات وأكتر وهو مش بيعبرني ولو حتي بميسد كول

تسنيم : بصي يا لمار أنا قلتلك بلاش عمر شكله طايش ومش بيعرف يتحمل مسئولية

لمار : يعني أعمل إيه يا تسنيم حبيته أوووي أعمل إيه طيب قوليلي أنتِ

تسنيم : متعمليش أنتِ حرة أنا قلتلك وحذرتك منه 

لمار : أنتِ عارفة لو يقولي بس أنه عايز يطلب ايدي هرتاح ساعتها بجد وهحس أنه واخد الموضوع جد

تسنيم : نعم ؟؟؟ أومال هو مقالكيش ولا إيه 

لمار : ها 


تسنيم : هو إيه اللي ها يا لمار مقالش ولا إيه

لمار (بحزن) : لا مقالش يا تسنيم


تسنيم : طب إزاي أنتِ من فترة قولتيلي أنه عايز يطلب ايديكي 

لمار : مكنش ينفع أقولك أنه مطلبش ايدي يا تسنيم .. أنا بحبه وبتكسف جداااااً اسأله أو حتى أقوله كلمة تضايقه

تسنيم : والله ما عارفة أقولك إيه بس بجد أنتِ زعلتيني منك ... أنا هقوم أشوف حاجة أكلها

تسنيم : طيب روحي وأنا جاية وراكي 

تسنيم : ماشي



[size=32](( خرجت تسنيم من الأوضة ومسكت لمار الموبيل واتصلت بعمر ))[/size]




قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13400413164

[size=32]
نروح عند عمر[/size]



خالد (صاحب عمر) : ههههههههه يا عم ده واد فكسان خالص سيبك منه

عمر : هههههههه لا عندك حق أول مرة ياض تقول كلمة حلوة

خالد : ههههههههه تلميذك



[size=32]وموبيل عمر يرن[/size]



خالد : رد يالا ع الموبيل

عمر (بص في الموبيل) : يا ساتر بقى

خالد : إيه ياض في إيه

عمر : دي لمار

خالد (تنح) : لمار !!!

عمر : آه ياض مالك تنحت ليه

خالد : لا مفيش حاجة طب ما ترد عليها




[size=32](( أصل خالد بيحبها بس هو عارف أنها بتحب عمر فا ساكت)[/size]




عمر : مليش مزاج 

خالد : يا بني عيب رد عليها هتسيبها ترن كده

عمر : خاليها براحتها .. وبعدين خلاص هي قفلت

خالد : طب ما تكلمها

عمر : أنا مش بكلم حد اللي عايزني يكلمني

خالد : طب ما هي كلمتك وأنت مردتش

عمر : خالد خلاص بقى فكك يا عم دي بت لازقة أساساً 

خالد : طيب يلا نمشي من هنا



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13400413164


خرجت لمار وقعدت مع باباها وتسنيم وعدي اليوم وهي تتصل بعمر وهو ميردش لحد لما اتخنقت ودخلت نامت



جه تاني يوم وراحت لمار الكلية ووشها أحمر وعينيها وارمة وكانت لابسة نضارة شمس عشان محدش ياخود باله



أول لما دخلت لمحت عمر راحت رحيتلوه




لمار (بتنده عليه) : عمر عمر عمر



عمر لف وراه لقاه لمار وبعدين رحلها



عمر : صباح الخير يا أجمل وردة في بستان حديقتنا

لمار : يا سلام وردة إيه وبستان إيه بس (وبتدلع) .. أنت مكنتش بترد عليا ليه امبارح

عمر : أنا آسف يا عمري بس كان أبويا مقعدني جمبه بنعمل شوية شغل

لمار (بفرح) : إيه ده أنت هتشتغل مع باباك وأنت بتدرس 

عمر : لا طبعاً إيه الهبل ده أنا بس لقيت نفسي فاضي قلت أعمله أي حاجة وخلاص عشان هو كان بيزن ع وداني

لمار (بحزن) : طيب ماشي

عمر : إيه كان في حاجة امبارح كنتِ عيزاني في إيه

لمار : مكنتش عيزاك في حاجة بس كنت واحشني فا حبيت أكلمك بس يعني (بكسوف)

عمر : ربنا يخاليكي ليا

لمار : صحيح ماما عاملة إيه انهاردة

عمر : كويسة بتسألي ليه

لمار : مش أنت قولتيلي أول امبارح أنها تعبانة وفي المستشفي

عمر : إيه .. ها آه آه في المستشفي كويسة الحمد لله

لمار : طب الحمد لله .. أنا كنت عايزة أروحلها بس مش عارفة أنت مش عاوزني أروح ليه

عمر : مش عايزك تتعبي يا حبيبتي

لمار : وهتعب ليه دي زي مامتي يعني وأنا بحبها وعادي لما أزورها

عمر : خلاص بقى يا ليمي مش وقته بقى

لمار : طيب خلاص أنا هطلع المحاضرة عايز حاجة

عمر : لا سلامتك

لمار : طيب استناني بعد المحاضرة عشان عيزاك

عمر : من عنيا الاتنين



[size=32]لمار وهي ماشية خبطت في خالد

[/size]


لمار (بأرتباك) : آسفة آسفة مكنش قصدي

خالد : لمار .. ولا يهمك يا قمر .. عاملة إيه

لمار : الحمد لله أنت عامل إيه

خالد : بخير طول ما أنا شايفك بخير

لمار : شكراً عن اذنك

خالد : اتفضلي



[size=32]خالد وقف مكانه وقعد يفكر[/size]



خالد (( لو تعرفي قد إيه بحبك وقد إيه بتمنالك السعادة مكنتيش دلوقتي تحبي عمر مش عارف بتحبيه ع إيه ده حتى طايش ومش بيحبك ولا بيخاف عليكي وبيمثل عليكي بس بجد مش عارفة أقولك إزاي مع أني عارف أنك عمرك ما هتصدقيني وعمرك ما هتفكري أني بحبك أنا فعلاً بحبك وخايف عليكي ونفسي تحسي بيا وتحسي باللي جوايا .. ع العموم ربنا يهديكي ويسعدك مع عمر ))



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13400413164



[size=32]نروح لنوران وأحمد في الشركة[/size]




أحمد : إحنا لازم نروح بكره الشهر العقاري عشان نسجل الحاجات دي

نوران : طب هو لازم أروح معاك يعني ما تروح أنت

أحمد : مش هينفع يا نوران أنتِ ناسية أنك شريكة معايا في الشركة

نوران : أنا قلتلك يا أحمد خلي الشركة كلها باسمك وأنت مش راضي

أحمد : إزاي يعني يا نوران أنتِ مش أختي ودي مش شركة أبونا وأنا لازم أنفذ وصية بابا ومينفعش أشيلك من الشراكة

نوران : بس أنا مش حمل ده كله وأنت عارف أني مهتمية بالبيت والعيال وجوزي

أحمد : خلاص بقى يا نوران أنا حابب إن أختي حبيبتي تبقى معايا في الشركة الله بقى

نوران : خلاص ماشي يا أحمد .. أخبار لمار إيه

أحمد : الحمد لله لسه مكلامني من شوية هي وتسنيم

نوران : آه ما هي تسنيم قالتلي أنها هتروحلها انهاردة كمان

أحمد : ربنا معاهم .. أنا حاسس إن لمار متغيرة أوي اليومين دول

نوران : مش عارفة والله يا أحمد أنا مش حاسة بحاجة بس تلاقيك خايف عشان هي دخلت الكلية بس

أحمد : أنتِ عارفة يا نوران أنا قد إيه بحبها ولازم أخاف عليها بتجنني هي والله بتصرفتها

نوران : معلش يا أحمد

أحمد : بصي أنا عايز أقولك ع خبر بس متقوليش لتسنيم عشان متقولش للمار

نوران : خير

أحمد : أنا ..............




[size=32]يا ترى إيه الخبر اللي أحمد هيقوله لنوران عايزين تعرفوا استنوني في حلقة جديدة مع[/size]




[size=32](( لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا ))[/size]

[size=32]يتبـــــــــــــــــــــــع[/size]


[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 12:55

[size=32]الحلقة التانية

[/size]
(خلصت لمار المحاضرة وخرجت ملقتش عمر بره اضيقت جدا بس وهى ماشية لقيت صوت بينده عليها)


....... : لمار لماااااااار لماااااااااااااااااااااااار


بصيت لمار وراها


لمار : عبير !!!!

عبير : بنوتة عسل مع لمار فى دفعتها عصبية جدا بس فيها برائة الاطفال

عبير (بأبتسامة خفيفة) : ازيك يا لمار عاملة ايه
لمار : الحمد لله .. انتى عاملة ايه
عبير : بخير الحمد لله
لمار : ايه مالك فى حاجة ولا ايه
عبير : مشوفتيش خالد
لمار : شوفته الصبح بس وبعدين مشوفتوش تاني
عبير (بحزن) : طيب
لمار : ايه مالك فى ايه
عبير (بدموع) : انا مخنوقة اوي يا لمار مخنوقة اوي
لمار (بخوف) : مالك بس فى ايه .. تعالي نقعد فى العربية عشاان نعرف نتكلم واهو بالمرة اوصلك البيت ايه رأيك
عبير : طيب طيب


وراحوا ركبوا هما الاتنين عربية لمار


لمار : مالك بقي يا ستي
عبير (بدموع) : انا مخنوقة اوي يا لمار ومش عارفة اقولك ايه بجد
لمار : امسحي دموعك الاول وبعدين قوليلي مالك
عبير : طيب
لمار : يلا قوليلي بقي مالك
عبير : خالد
لمار : ماله خالد
عبير (بعياط) : انا بحب خالد اوي يا لمار بحبه جداااا ونفسي يحس بيا
لمار : ايه ده بجد
عبير : اه والله يا لمار .. بحبه جداااااا عمري ما حبيت حد غيره ولا حاولت افكر فى حد غيره
لمار : طب وهو يا عبير
عبير (بدموع) : هو (وبصت ع جمب) .. هو بيحب بيحب واحدة اعرفها بيحبها اوووووي وانا متاكده من كده كمان
لمار : مين دي
عبير : دي .....


وفجأأأأأأأة رن موبيل لمار


لمار : ثواني يا عبير هرد ع الموبيل بس
عبير : اتفضلي


ورديت لمار ع التليفون


لمار : ايوة... طيب... حاضر جاية ماشي سلام


وقفلت


لمار : انا اسفة اوي يا عبير لازم اروحك علطول دلوقتي واروح البيت ونبقي نكمل كلمنا بعدين
عبير : ولا يهمك يا لمار مفيش مشكلة لسه الايام عندنا طويلة
لمار : معلش متزعليش مني انا اسفة بجد
عبير : ولا يهمك يا لمار مفيش بينا الكلام ده
لمار : المهم دلوقتي انك متفكريش فى حاجة وان شاء الله خير وياستي اول لما هفضي هكلمك واقولك نتقابل ونفكر انا وانتى سوي تعملي ايه مع خالد ونشوف موضوع البنت الى بيحبها دي
عبير (بأبتسامة خفيفة) : ربنا يخاليكي
لمار : ويخاليكي
عبير (فى بالها) : مش عارفة اقولك ايه يا لمار اعتبرتك زي اختي واكتر وطلع خالد بيحبك انتى هو مقالش بس انا حسيت حسيت انه بيحبك واحساسي عمره ما يكدب ابدا ياااااا صعب عليا اوي بس كان نفسي اقولك بس انا عارفة انك ملكيش ذمب وعارفة انتى قد ايه بتحبي عمر بس خالد بيحبك وده الى مخليني بدأت اكرهك اه لو تعرفي انا جوايا ايه بس خالد هو السبب هو السبب الى خلانى احس بكده من نحيتك ربنا يسمحه ربنا يسمحه ع الى عمله فيا وخلانى اتعلقت بيه بالشكل الى انا فيه دلوقتي ده !!!!!!


**************************


نروح للاحمد ونوران


احمد : انا قررت اجوز لمار
نوران (بخضة) : ايه تجوز مين
احمد : اجوز لمار .. ومالك كده فى ايه اتخضيتي من ايه
نوران : اصل غريبة تجوز لمار اازاي يعني


(نوران اتخضت لانها عارفه ان لمار بتحب واحد زميلها فى الكلية )


احمد : انتى محسساني انى بقول حاجة غريبة ايوة هجوز لمار جالها عريس محترم اوي وفى كلية طب يتخطبوا لحد لما يخلصوا هما الاتنين وبعدين يتجوزوا
نوران : طب انت اخدت رأيها يا احمد
احمد : واخود رأيها ليه فى حد يجيلوه عريس عانده مواصفات كل عروسة تتمناها وترفض
نوران : ايوة يا احمد بس مينفعش لازم تتكلم معاها وتقولها ان فى عريس جيلها
احمد : ان شاء الله هبقي اقولها انهاردة لما اروح البيت بس انا متاكد ان هى عمرها ما هترفض دي بنتي وانا عرفها
نوران (فى سرها) : عارف بنتك ايه بس ماهو مشكلتك انك متعرفش حاجة ربنا يستر ع لمار مش عارفة بجد لما هتقولها ايه الي هيحصل
احمد : بتقولي ايه
نوران : هقول ايه يعني ربنا معاك ومعاها والى فيه الخير ان شاء الله هيحصل
احمد : يارب يا نوران انتى عارفة انا بحب لمار قد ايه من ساعة ما مامتها اتوفيت وهى بتولدها وانا شايلها ع دماغي وعايش ليها وبس
نوران : انا عارفة والله يا احمد وحسة بيك وعارفة انت قد ايه تعبت فى تربية لمار عشان تبقي بالشكل ده
احمد : انا من يوم ما سمر(مامة لمار) ماتت يا نوران وانا عاندي امل واحد انى اكبر لمار واجوزها لان ده كان حلم مامتها قبل ما تموت
نوران : ان شاء الله خير .. بس كويس انك فكرتني انت عملت ايه مع منار دي زعلانة جدا وكالمتني وهى متضايقة ومخنوقة وبتقولي اخوكي مبقاش عايزني
احمد : يووووه بقي هى بتلحقني ليه كل شوية انا قلتلها خلاص الموضوع انتهي ما بينا وانا قلتلها الكلام ده وهي مش عايزة تفهم حتي
نوران : ايوة يا احمد بس منار بتحبك اوي وانت علقتها بيك واوهمتها انك هتتجوزها
احمد : انا مأوهمتش حد هى الى اوهمت نفسها انى بحبها وانى عايز اتجوزها
نوران : انا مش عارفة تفكيرك هيوصلنا لايه والله
احمد : متقلقيش يا نوران انا مش عارف انتى خايفة من ايه
نوران : والله انا ما خايفة ع حد اكتر ما خايفة عليك
احمد : خير خير يا حبيبتي يلا بقي نروح البيت عقبال لما لمار تيجي
نوران : لا مش هينفع روح انت عايزة اروح اشتري شوية حاجات من السوق
احمد : طيب براحتك بس ابقي تعالي انتى وتسنيم والعيال
نوران : طيب يلا عايز حاجة مني
احمد : طب ما تستني اروحك
نوران : لا بلاش روح انت انا هركب تاكسي
احمد : بقي اخوكي يبقي معاكي ويقولك اوصلك وتقوليلوه لا اركب تاكسي
نوران : خلاص بقي يا احمد روح انت وانا هروح اركب تاكسي
احمد : خلاص الى انتى شيفاه صح اعمليه يلا سلام
نوران : سلام 



**********

نروح بقي لسيف (بطل قصتنا)

اوعوا تكونوا نسيتوه ولا حاجة اقطعكوا قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Biggrin

سيف قاعد ع مكتبه ومنهمك جدا فى المذاكرة


(محدش يسألني يعني ايه منهمك انا نفسي مش عارفة يعني ايه)

المهم انه كان قاعد يذاكر ومشغول جدا


تدخل عليه مامته


ليلي : مامة سيف بتحبه اووووووي بس عيزاه يتجوز بسرعة عشان تفرح بيه وبعياله زي ما فرحت بأخواته كريم ومرام
ليلي : سيف عامل ايه يا حبيبي دلوقتي
سيف (بأبتسامة) : الحمد لله كله بفضل دعاكي ليا
ليلي : ربنا يكرمك يابني يارب وينجحك ويرزقك ببنت الحلال
سيف : هههههههههه انتى لسه يا ماما
ليلي : اومال ايه يا سيف هو انا افديك الساعة لما سيف حبيبي ودلوع مامته يتجوز
سيف : ههههههه يا ماما قلتلك لسه بدري انا مش ناوي اتجوز غير لما اخلص دراستي واظبط حياتي .. انتى عيزاني اتعب زي ما كريم ومرام تعبوا فى حياتهم ولا ايه
ليلي : وتتعب ليه يا حبيبي ماهي مستشفي باباك موجوده وبعدين هو باباك هيلاقي فين دكتور شاطر زي ابني سيف
سيف : هههههههههههههه ربنا يخاليكي ليا بس انا ع مبدأي لسه مش هشتغل فى مستشفي بابا انا عايز اعتمد ع نفسي
ليلي : برضوا يا سيف يابني اسمع الكلام ده انت هتتهني لما تشتغل فى مستشفي باباك وبعدين اخواتك كل واحد منهم اخد مجال غير الى ابوك بيشتغل فيه مفيش غيرك انت يبقي لازم انت الى تمسك المستشفي وتديرها من دلوقتي عشان لا قدر الله لو حصل حاجة
سيف : بعد الشر عليه يا ماما بس الله يخاليكي سبيني اختار بنفسي عشان الموضوع ده هو الى هيحدد مصار حياتي
ليلي : طيب يا سيف الى يريحك يابني
سيف : صحيح انتى جيتي ليه فى حاجة ولا ايه
ليلي : يووووووه صحيح نسيتني ده ابوك عايزك جوه وقالي اندهولي عشان كده جيتلك
سيف : طيب اتفضلي حضرتك وانا جاي وراكي
ليلي : بس انا عايزة امسك ايد ابني وامشي انا وهو لحد باب الاوضة
سيف : هههههههه وانا مش هحرمك من امنيتك يا ماما يلا بينا
ليلي : يلا يا حبيبي


(ومسكوا هما الاتنين فى ايد بعض وراحوا ع الاوضة)


سيف و ليلي : سووق ع مهلك سووووق بكرة الدنيا تروق ههههههههههههههه
اشرف : الله الله ده ايه الحلاوة الي انتوا فيها دي
اشرف : بابا سيف راجل محترم وعانده مستشفي كبيرة اتجوز وهو صغير وجاب كريم ومرام والاخر سيف بيحبهم كلهم وسيف الوحيد الى حقق امله فى انه دخل كلية طب
اشرف : ابعد يابني عن مراتي وعيب تعاكسها قدامي
سيف : هههههههههههه ماهي امي برضوا وبراحتي لما اعاكسها ولا انت ايه رأيك (وبيغمزله)
اشرف : ههههههههههههه طيب .. اقعد يا سيف عشان عايزك فى كلمتين يابني
سيف : حاضر يا بابا ... اتفضل اتكلم
اشرف : ام كريم روحي اعمليلنا كوبيتين شاي
ليلي : طيب يا ابو كريم


وخرجت ليلي


اشرف : انت كبرت دلوقتي يا سيف وانا بجد مش مصدق عيني وانا شايفك قدامي دلوقتي مش مصدق ان انت سيف حبيبي الى لسه كان من كام سنة كان صغير وبيلعب معايا
سيف : الواحد مش بيفضل طول عمره صغير يا بابا اكيد هيجي يوم عليه وهيكبر واانا قدامك اهو
اشرف : ماهو ده الى مخاليني مبسوط ومخاليني حزين فى نفس الوقت
سيف : ليه يابابا
اشرف : انا خايف يجرالي حاجة وانت واخواتك تتعذبوا من بعدي
سيف : بعد الشر عليك يا بابا متقولش كده ربنا يديك طولة العمر ان شاء الله
اشرف : وحتي لو مدنيش يابني .. الحياة قصيرة اوي
سيف : مالك يا بابا انت حاسس انك تعبان
اشرف : انا مش تعبان يابني انا بس خايف ع مستقبلك انت واخواتك مش اكتر
سيف : لا متقلقش ادام انت معانا يبقي كله يهون
اشرف : انا مش هعيشلكوا طول عمري يا سيف والصراحة انا كنت حابب ان كريم هو الى يدخل كليه طب بس انت شوفت بنفسك ازاي هو عاندني ودخل الكلية الى ع مزاجه
سيف : معلش يا بابا .. وبعدين انت مش مبسوط يا حج ولا ايه انى دخلتها انا برضوا ابنك ولا لقيتيني ع باب الجامع
اشرف : ههههههههههه اهو انا بقي بحبك عشان حققتلي حلمي الى كنت بتمناه من ربنا
سيف : متقلقش يا بابا ان شاء الله خير
اشرف : يارب يابني
سيف : هو ده ياحج المووضوع الى كنت عايزني فيه ده انا قلبي كان هيقع فى رجلي
اشرف : لا مش هو يا سيف
سيف : اومال ؟؟؟
اشرف : ........................


يا تري ايه الموضوع الى اشرف عايز سيف فيه ؟؟
تفتكروا لمار هتوافق انها تتجوز ؟؟ وهتعمل ايه مع عمر ؟؟


استنوني فى الحلقة الجاية 




[size=32](لمـــــــــار حيـــــــاتي انا)

[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 12:57

الحلقة التالتة

لمار وصلت عبير ع بيتها وروحت هي البيت

واول لما دخلت لقيت باباها فى البيت


لمار : ايه ده حمدالله ع السلامة يا بابا

احمد : الله يسلمك .. اتأخرتي ليه انهاردة ده انا قاعد من بدري مستنيكي

لمار : معلش كنت مع واحدة صحبتي بس وجيت اهو

احمد : طيب يا حبيبتي اكلتي ولا تاكلي

لمار : مليش نفس والله يا بابا انت جعان احضرلك الاكل

احمد : لالالا خشي غيري هدومك عشان عايز اتكلم معاكي

لمار : حاضر يا بابا


ودخلت لمار وغيرت هدومها وبعدين جت قعدت مع باباها فى البلكونة


لمار : انا جيت اهو يا بابا فى حاجة ولا ايه

احمد : لا يا حبيبتي مفيش بس كنت حابب اتكلم معاكي شوية

لمار : ماشي اتفضل يا بابا

احمد : طبعا يا لمار انتى عارفة انك غالية عاندي اوي وعارفة كمان انا بحبك قد ايه 
لانك بنتي الوحيدة الى بحبها وبخاف عليها من اى حاجة حتى ولو صغيرة

لمار (بأبتسامة) : انت مش محتاج تقول الكلام ده يا بابا لانى عرفاه كويس

احمد : انا بس حبيت افهمك ان اى حاجة بعملها وهعملها هتبقي فى مصلحتك

لمار : متقلقش انا عارفة كويس قد ايه انت عايز مصلحتي

احمد : طيب بما انك عارفة بقي .. اقولك الموضوع الى كنت عايزك فيه

لمار : خير يا بابا

احمد : انا جايبلك عريس

لمار (اتفأجات واختفيت الابتسامة من ع وشها) : عريس ؟؟

احمد : اه عريس راجل محترم اوووي وهو فى كلية طب ومن عيلة محترمة جداااا

لمار (حابسة دموعها) : بس انت عارف يا بابا انى مش عايزة اتجوز دلوقتي

احمد : يا حبيبتي مين قال جواز بس دلوقتي

لمار : مش حضرتك بتقول عريس

احمد : ايوة انتوا تتخطبوا بس كده لحد لما تخلصوا انتوا الاتنين كلية هو خلاص فى اخر سنة وهيشتغل فى مستشفي باباه

لمار (قامت وقفت ووديت وشها الناحية التانية) : بس يا بابا انا ...

احمد : بصي انا مش عايزك تستعجلي وتقولي ردك دلوقتي هما جاين الاسبوع الجاي عشان يتعرفوا علينا انا عزمتهم ع العشا حضري نفسك بقي عشان تقعدي معاه وصدقيني الولد محترم جداااا وابن ناس

لمار (بدموع) : طيب يا بابا عن اذنك

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) PPd97644

دخلت لمار الاوضة وقفلت عليها وانهارت فى العياط


لمار (بعياط) : ليه يا بابا عملت كده فيا انا مش عرفاه ولا بحبه انا مش بحب غير عمر ومش هحب فى حياتي غيره ليه يا بابا بتعمل كده فيا ليييييييه انا عارفة انك مش عارف انى بحب بس كنت لازم تاخود رأي ليييييييييييه كده بس ليه يا بابا ليييييييه انا لازم اكلم عمر


اتصلت لمار بعمر ودار بينهم الحوار ده


عمر : الوووو

لمار : عمر الحقني

عمر : مالك يا لمار فى ايه

لمار : بابا عايز يجوزني لواحد مش اعرفه

عمر : ههههههههههههه هو ابوكي خرف ع اخر اليوم ولا ايه

لمار : انت بتضحك يا عمر بقولك هيجوزني عارف يعني ايه هيجوزني

عمر : لمار حبيبتي خشي نامي شكلك كنتى بتحلمي ولا حاجة

لمار (بزعيق) : عمررررر متتكلمش كده بقولك بابا هيجوزني انت لازم تيجي تتقدملي انت سامع

عمر : انا مش بتهدد انتى فاهمة سلام


وقفل عمر السكة فى وشها


لمار (بعياط) : ااااااااااااااااه حرام والله حرام الى بيحصلي ده حتي انت كمان يا عمر بتبعد عني وبتقفل السكة فى وشي ااااااااه ياانا اعمل ايه بس دلوقتي .. ياريتك كنتى معايا يا ماما متعرفيش انا قد ايه محتجالك جمبي دلوقتي بالذات


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) PPd97644



نروح لنوران وتسنيم


نوران : تسنيم تسنيم تعالي عوزاكي

تسنيم (من اوضتها) : حاضر يا ماما جاية


وجت تسنيم


نوران : اقعدي يا تسنيم عايزة اتكلم معاكي

تسنيم : نعم ؟؟

نوران : لمار عاملة ايه انهاردة لما روحتيلها

تسنيم : تمام الحمد لله يا ماما

نوران (بحزن) : طيب

تسنيم : مالك يا ماما فى ايه انا حسة انك عايزة تقولي حاجة

نوران : اصل خالك عايز ...

تسنيم : خالي عايز ايه

نوران : خالك عايز يجوز لمار وجابلها عريس

تسنيم (مصدومة) : ايييييه انتى بتقولي ايه يا ماما ده زمان لمار مدمرة دلوقتي

نوران : مش عارفة بقي يا تسنيم


وهما قاعدين موبيل تسنيم رن


تسنيم (بصت فى الموبيل وبعدين بصت لمامتها) : دي لمار يا ماما

نوران : طب ردي عليها بسرعة

تسنيم : طيب


ورديت تسنيم


تسنيم : ايوة يا لمار

لمار (بعياط) : تسنيم تعاليلي حالا باابا عايز يجوزني واحد معرفوش تعاليلي بسرعة يا تسنييم انا تعبانة اوي

تسنيم : اهدي يا لمار عشان خاطري اهدي وهحاول انا وماما نجيلك بس اهدي

لمار ( بعياط) : اهدي ازاي ياتسنيم اهدي اازاي طب وعمر هعمل معاه ايه انا بحب عمر وومش هقدر اتجوز واحد غيره يا تسنيم انتى سمعاني مش هتجوز حد غيره لانى محبتش غيره فى حياتي كلها

تسنيم : يا لمار ...


واخدت نوران التليفون من تسنيم


نوران : لمار حبيبتي انتى كويسة

لمار (بعياط) : انا مش كويسة يا عمتو انا تعبانة اوي عشان خاطري تعاليلي

نوران : بصي عشان خاطري انا تماسكي لحد الصبح بس مش هينفع نجيلك دلوقتي عشان باباكي ميتخضش

لمار (بعياط) : مش قادرة يا عمتو انا حسة انى تعبانة اوي انا مفيش حد جمبي ومحتجاكي اوي

نوران : ليه بتقولي كده يا لمار مانا وتسنيم جمبك اهو بس اسمعي الكلام نامي والصباح رباح وبلاش تروحي الكلية الصبح

لمار(بعياط) : انا لازم اروح الكلية يا عمتو

نوران : ليه يا لمار

لمار(بعياط) : عشان اشوف عمر لانه ..

نوران : لانه ايه يا لمار ما تقولي بسرعة يا بنتي متقلقنيش

لمار (بعياط) : مفيش يا عمتو انا هقفل سلام


وقفلت


نوران : لمار فيها حاجة

تسنيم : اكيد عمر هو السبب

نوران : انتى مقولتيلهاش انى عرفت بمووضوعها مع عمر

تسنيم : لا طبعا يا ماما انتى لازم تعرفي منها عشان مخصرهاش

نوران : ربنا يستر بكرة تروحي الكلية عشان تاخديها انتى سامعة لازم تروحي 
تاخديها من الكلية لحسن تعمل حاجة فى نفسها

تسنيم : طيب يا ماما .. بس ع فكرة انا خايفة اوي عليها ليه خالو يعمل كده

نوران : مش عارفة والله يا تسنيم انا استغربت اوي والله

تسنيم : خالو عمره ما كان ظالم اوي كده ايه الى حصله

نوران : اكيد فى حاجة فى دماغه وبعدين انا متاكده ان عمره ما يعمل حاجة يضر بيها بنته

تسنيم : ربنا يستر انا هقوم انام يا ماما عشان اللحق اروح للمار الصبح

نوران : طيب يا حبيبتي انا هروح لخالك الشغل بكرة وبعدين هجيلكوا ع البيت وانتي ولمار مروحين كالميني

تسنيم : حاضر يا ماما


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) PPd97644


نروح لسيف


سيف : اومال يا بابا ؟؟؟

اشرف : انا جبتلك عروسة

سيف (مصدوم) : عروسة ؟؟؟؟؟؟؟

اشرف : اه عروسة مالك اضيقت ليه كده

سيف : لا اصل غريبة .. ايه العروسة دي

اشرف : عروسة بنت ناس وقمر ومحترمة جدا ووالدها انسان مهذب وعليتها كلها محترمة وسمعتها كويسة

سيف : ازاي يعني يا بابا انا مش فاهم

اشرف : مش فاهم ايه يا سيف

سيف : مش فاهم الى حضرتك بتقوله انت جايبلي عروسة ليه

اشرف : يعني هكون جايبلك عروسة ليه اكيد يعني عشان تتجوزها

سيف : ايوة يا بابا بس مين هيرضي بواحد لسه متخرجش من الكلية ازاي هيقبل يجوز بنته ليه

اشرف : متخرجش ايه انت خلاص فى اخر سنة والسنة قربت تخلص يا بني وبعدين انت بس تخطبها وبعدين نبقي نشوف ساعتها ايه الى هيحصل

سيف : بس انا مش بفكر فىى الموضوع ده دلوقتي

اشرف : اومال هتفكر فيه امتي لما تبقي عجوز

سيف : مش كده يا بابا بس ع الاقل اخلص الكلية وبعدين اخطب

اشرف : وماله يعني يابني ايه الى هيحصل اما تخطب دلوقتي وبعدين لما تخلص تتجوزوا

سيف : لسه بدري يا بابا

اشرف : بص انا اتفقت مع والدها وهو عازمنا ع العشا عندهم الاسبوع الجاي عشان نتعرف عليهم

سيف : الاسبوع الجاي ؟؟

اشرف : ايوة فى حاجة ولا ايه

سيف : مش عارف والله يا بابا اصلك فجأتني اوي

اشرف : ههههههه معلش اهو نروح نشوفها وبعدين نبقي نقرر

سيف : ربنا يسهل الى فيه الخير يعملوه ربنا

ليلي : اتفضلوا الشاي

اشرف : زغرطي لسيف ابنك يا ام كريم

ليلي : ليه يا اخويا خير

اشرف : هنروح نخطبله الاسبوع الجاي

ليلي : ايه ده بجد لولولولولولولولي مبروك يا سيف عقبال لما اشوف ولاد ولادك

سيف : ايه يا ماما ده بس اصبري لما اشوف العروسة الاول وبعدين اقرر

ليلي : تشوف العروسة .. ايه ده انت مشوفتهاش

سيف : شوفتها فين دي بس انا حتي معرفش اسمها لحد دلوقتي

ليلي : اومال ازاى هنروح نخطبهالك

سيف : اسالي بابا (وراح قام دخل ع اوضته)

ليلي : فى ايه يا ابو كريم .. سيف قام ليه وايه موضوع العروسة الى مشفهاش دي 
ورايح يخطبها

اشرف : انا الى جيبهاله يا ام كريم بنت مؤدبة ومحترمة ومن عيلة كويسة

ليلي : ايوة بس اازاي هتجوز ابنك واحدة مشفهاش ولا عرفها يا اشرف

اشرف : فى ايه يا ام كريم ما انا قولتلوا هنروح نشوفها الاول ونزورهم عادي وبعدين نقرر ياستي

ليلي : طيب الي يريحك انا هقوم اشوف سيف

اشرف : طيب ياريت تعقليه كمان

ليلي (وهى متضايقة) : طيب


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) PPd97644


دخلت ليلي ع سيف لقيته قاعد ع السرير


ليلي : سيف مالك يابني فيك ايه بس

سيف : مش عارف يا ماما بس كلام بابا ضيقني اوي ازاي يروح ويحتارلي العروسة ع مزاجه كمان طب انا ايه لزمتي فى الحياة دي

ليلي : طيب اصبر بس لما نروح الاسبوع الجاي ونشوف العروسة مش يمكن حلوة وربنا يباركلك فيها

سيف : ازاي يا ماما ازاي انا طول عمري بحلم ان الى هحبها دي لاززم اكون عارفها وقلبي هو الى يخترها

ليلي : انا حسة بيك والله ومش عارفة انا كمان ابوك ماله بس هو اكيد شافها عشان كده عجبته وبعدين انا معاك اهو اصبر الاسبوع الجاي بس نشوف البنت ولو معجبتناش انا مش هخالي ابوك يجوزهالك مهما حصل

سيف : طب هو ليه يعمل فيا كده من الاول انا اساسا مش ناوي احب بالطريقة دي وبعدين الطريقة دي يا ماما انتهت من زمان جاي هو يرجعها ليه

ليلي : طريقة ايه بس يابني انا واثقة فى اختيار ابوك اسمعها مني بس واصبر للاسبوع الجاي ونشوف البنوتة وبعدين ليك الاختيار متقلقش مش هنجبرك ع حاجة
سيف : حاضر يا ماما

ليلي : عشان خاطري انا يا سيف اهدي كده وان شاء الله خير يابني

سيف : حاضر

ليلي : يلا اسيبك بقي تنام واقوم كلم اختك اطمن عليها

سيف : طيب ساليملي عليها وقوليلها انى هاروحلها بكرة عشان عايز اشوف ولادها وحشوني اوي

ليلي : حاضر تصبح ع خير

سيف : وانتي من اهله .. اقفلي النور وانتى خارجة

ليلي : حاضر يا سيف


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) PPd97644


رن موبيل خالد وهو نايم


خالد (بصوت نايم) : الوو

.... : ايوة خالد

خالد (بخضة) : عبير

عبير : ايوة ... ازيك

خالد : الحمد لله تمام وانتي

عبير : الحمد لله .. انت كنت نايم

خالد : اه

عبير : طيب انا اسفة تحب اقفل

خالد : لالالالا مفيش حاجة ولا يهمك .. كنتى عيزاني فى حاجة ولا ايه

عبير : الصراحة اه كنت حبة اتكلم معاك

خالد : ممممممم طيب تحبين نتكلم فين

عبير : مش عارفة بس انا محتاجة فعلا اتكلم معاك

خالد : طيب بصي انا بكرة هاجي الكلية اشوفك هناك تمام

عبير : طيب .. انا اسفة انى صحيتك تصبح ع خير

خالد : لا مفيش مشكلة .. وانتى من اهله سلام

عبير : سلام



وقفلوا مع بعض ودخلوا ناموا

ياتري عبير عايزة ايه من خالد ؟؟

وايه الى هيحصل مع لمار وسيف ؟؟

ولمار رايحة الجامعة ليه ؟؟


عايزين تعرفوا استنوني فى حلقة جديدة 




(لمـــــــــار حيـــــــاتي انا)

يتبــــــــــــــــــــــــع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:45

[size=32]الحلقة الرابعة


[/size]
صحيت لمار الصبح مش شايفة قدمها وعنيها متنفخة جامد من كتر العياط قامت لبست وراحت نازلة ع الكلية علطول واول لما دخلت لقيت خالد فى وشها وهو اول لما شافها راح يصبح عليها


خالد (بأبتسامة) : صباح الخير يا لمار

لمار : عمر فين يا خالد

خالد (بخضة) : مالك يا لمار ومال عينيكي انتى كنتى بتعيطي

لمار (بزعيق) : فين عمر يا خالد فييييين

خالد : عمر مجاش انهاردة ولما كلمته قالي انه نايم

لمار (بعياط) : اااااااه ياربي اااااااااااه مش عارفة ليه بيحصل كل ده معايا ااااااااااااااه

خالد (بخوف) : لمار الله يخاليكي متخضنيش فى ايه

لمار (بعياط) : انا مش قادرة اتكلم مش قااااااااااادرة

خالد : طيب انتى عاندك انهاردة محاضرات

لمار (بعياط) : لا

خالد : طب ايه الى جابك

لمار (بعياط) : انا جيت عشان عمر عايزة اتكلم معاه بس هو سابني ومحولش يسال عليا

خالد : طيب ممكن نروح نقعد فى مكان هادي براحة كده

لمار (بعياط) : طيب


خالد اخد لمار ووداها ع كافية جمب الكلية


خالد : تحبي تشربي ايه

لمار : شكرا يا خالد انا مش عايزة اشرب

خالد : لا انتى كده هتزعليني منك يا لمار .. عشان خاطري انا تشربي ايه

لمار : الى انت عايزه وخلاص يا خالد انا مش عارفة افكر

خالد : طيب .. (للجرسون) لو سمحت عايزين 2 فراولة

الجرسون : حاضر يا فندم

خالد : ها يا لمار مالك بقي

لمار : مش عارفة اقولك ايه يا خالد (وبدأت تعيط)

خالد : لالالالا دموعك غالية عاندي ومحبش اشوفك كده

لمار (بعياط) : مش قادرة يا خالد .. انا مخنوقة اوي وحسة ان مفيش حد جمبي

خالد : اومال انا روحت فين

لمار (بعياط) : انت مش فاهمني يا خالد .. انا كنت محتاجة ماما هى الى تبقي جمبي

خالد : معلش هى اكيد دلوقتي حسة بيكي

لمار (بعياط) : انا عارفة بس كنت محتجاها جمبي

خالد : طيب تسمحي تقوليلي مالك ولا انتى مش معتبراني اخوكي

لمار (بعياط) : مش عارفة اقولك ايه يا خالد .. اقولك ان بابا عايز يجوزني لواحد مشوفتوش ولا اعرفه عايزني اشوفوه ونقعد مع بعض وبعدين نتجوز ولا اقولك انى لما كلمت عمر قفل فى وشي وقالي مش بتهدد كل ده عشان قولتله لازم يجي يتقدملي تحب اقولك ايه ولا ايه

خالد : ايه ده انا مش فاهم حاجة .. انتى باباكي عايز يجوزك

لمار : ايوة يا خالد .. عايز يجوزني لواحد مش عرفاه انا مش عارفة بابا ازاي بيفكر انا اول مرة اشوفه ظالم كده

خالد (قاعد بيسمع وفى دماغه سرحان وبيتكلم فى سره) : انا مش عارف يا لمار مش عارفة كل لما اخلص من واحد الاقي واحد جديد طالعلي طب انا هقولك امتي انى بحبك انا لو عليا اجي دلوقتي واتقدملك بس صعب اوي لانى عارف ان قلبك مش معايا مع غيري

لمار : انت مش عارف انا تعبانة قد ايه انا معرفتش انام امبارح لا ولما كلمت عمر زعق فيا لما قولتله انه لازم يجي يتجوزني رفض وقالي مبتهددش
خالد : طيب هتعملي ايه

لمار : انا دماغي واقفة ومش عارفة افكر فى اى حاجة

خالد : طيب ممكن عشان خاطري تهدي وانا هروحله انهاردة واشوفوه واكلمه كمان

لمار : ياريت يا خالد لحسن انا تعبانة اوووي ومش قادرة استحمل

خالد (بأبتسامة) : انا اعمل اى حاجة عشان تبقي سعيدة يا لمار

لمار : انت بجد احلي اخ فى الدنيا كلها .. بس قولي هتقوله ايه

خالد : هحاول اقنعه يجي ويتقدملك كمان

لمار (بفرحة) : بجد مش عارفة اشكرك ازاااااااااااااي مش عارفة والله

خالد (بأبتسامة) : انا كل الى عاندي انك تبقي مبسوطة

لمار : ربنا يخاليك


(ورن موبيل لمار وفى نفس الوقت موبيل خالد)


خالد \ لمار (بصوا لبعض) : هههههههههههههه


تعالوا نشوف الاول لمار وبعدين نروح لمكالمة خالد


لمار : الووو

تسنيم : ايوة يا لمار .. انتى فين

لمار : انا ع كافية مع خالد

تسنيم : طيب هتيجي الكلية تاني ولا لا

لمار : لا فى ايه

تسنيم : اصلي عند الكلية افتكرتك هنا

لمار : طيب استنيني انا جيالك بعد عشر دقايق

تسنيم : طيب حاضر



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) NoI22325


نروح لخالد ومكالمته الى كانت فى نفس وقت مكالمة تسنيم للمار


خالد : الو

عبير : ايوة خالد .. صباح الخير

خالد : صباح النور يا عبير .. ازيك

عبير : الحمد لله بخير وانت

خالد : بخير

عبير : انت فين انا مستنياك عند الكلية مش انت قولتلي انك جاي انهاردة

خالد : اه انا كنت هناك فى الكلية بس

عبير : بس ايه (بخضة) حصلك حاجة ولا ايه

خالد : لالالا انا كويس الحمد لله بس اصلي قبلت لمار وانا مــــ

عبير : لماااااار اه طيب .. ع العموم انا فى الكلية

خالد : طيب انا شوية وهكون عاندك

عبير : لالا خود راحتك بلاش تيجي عشاني لما تبقي فاضي نبقي نتكلم

خالد : انا اسف يا عبير بس شوية وبأذن الله هكون عاندك

عبير : لا عادي ولا يهمك يا خالد مع السلامة

خالد : سلام


وقفلوا هما الاتنين


لمار : انا لازم امشي تسنيم بنت عمتي مستنياني عند الكلية

خالد : وانا كمان عبير مستنياني عند الكلية

لمار : طيب يلا نروح

خالد : يلا ومتضيقيش نفسك تاني انا هحاول اقنعه

لمار : حاضر ربنا يخاليك

خالد : ويخاليكي يلا بينا بقي


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) NoI22325


صحي سيف تاني يوم متأخر شوية لانه معرفش طول الليل ينام من كلام باباه ليه ..


سيف : صباح الخير يا ماما

ليلي : صباح الخير يا سوفة عامل ايه يا حبيبي

سيف : الحمد لله

ليلي : مال عنيك انت منمتش ولا ايه

سيف : وهنام ازاي بعد الى بابا قاله امبارح

ليلي : يا حبيبي قلتلك سيبها ع ربنا وكله خير

سيف : سايبها بس مش متطمن يا ماما والله

ليلي : متقلقش ربنا كاتبلك نصيبك وان شاء الله مش هتاخود غير نصيبك يا حبيبي

سيف : ربنا يسهل .. كالمتي ريماس قولتيلها انى جايلها انهاردة

ليلي : اه يا حبيبي قالتلي انها هتستناك ع الغدا

سيف : طيب اانا هروح اللبس عشان اللحق انزل قبل زحمة الطريق

ليلي : طيب يا سيف ابقي طمني عليك يا حبيبي لما توصل

سيف : حاضر يا ماما عن اذنك

ليلي : اتفضل



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) NoI22325


نوران راحت لاحمد مكتبه


نوران : احمد

احمد (بفرحة) : نوران ده ايه المفاجأة الجميلة دي

نوران : ازيك يا خويا عامل ايه

احمد : الحمد لله يا حبيبتي بشوفتك انتى عاملة ايه والبت تسنيم عاملة ايه

نوران : الحمد لله تمام بتسلم عليك

احمد : الله يسلمها .. خير فى حاجة ولا ايه

نوران : ايه هو عيب لما ازور اخويا فى شغله

احمد : لا يا حبيبتي طبعا دي الشركة نورت

نوران : منورة بأصحابها .. احمد انت بجد هتجوز لمار لواحد متعرفوش

احمد : ايه يا نوران هى لمار كلمتك

نوران : ايوة كلمت تسنيم وقالتلها

احمد : مانا قلتلك يا نوران قبل ما اقولها

نوران : ايوة بس انا كنت فكراك بتهزر

احمد : لا مش بهزر دي فعلا حقيقة

نوران : طب ازاي

احمد : نوران انا قلتلها ان دي مش جوازة الناس حابين يتتعرفوا علينا كلنا وهو بيدور ع عروسة مناسبة لبنته ايه بقي غلطت فى ايه انا

نوران : طب اشمعنا وليه انت شوفت ابنه

احمد : ايوة شوفته مع ابوه

نوران : بس انت متعرفش لمار متضايقة قد ايه

احمد : انا قلتلها امبارح متستعجلش مش يمكن الولد يعجبها

نوران : هو بالاعجاب يا احمد هي بتشتري فستان هتنقي الى يعجبها

احمد : نوران انا لمار عاندي بالدنيا كلها وبحاول اسعدها ع قد ما اقدر

نوران : ايوة بس مش بالطريقة دي

احمد : انا نفسي افهم انتوا مكبرين الموضوع ع ايه يا جماعة ده عريس وهيتقدم وساعتها نبقي نفكر

نوران : احمد متنساش ان لمار من غير ام وبتعتبرني امها

احمد : عارف والله عارف ومش محتاج حد يعرفني

نوران : طيب يا احمد المهم ان القرار فى الاخر هيبقي من ناحية لمار مش من نحيتك ماشي

احمد : وانا عمرري ما كنت أب ظالم

نوران : طيب الى تشوفوه انا هروح البيت عاندك عشان قلت لتسنيم هنتغدي عند خالك انهاردة

احمد : طيب تنوروا يا نوران

نوران : طيب


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) NoI22325


لبس سيف هدومه ونزل ركب العربية وراح لريماس البيت


تك تك تك



..... : ايوة جاية اهو 



وفتحت


سيف : ريماااااس حبيبتي ازيك


ريماس : اخت سيف بنت طيبة جدا عندها ولدين ونفسها اخوها يتجوز عشان مراته تبقي صاحبتها لانها بتحب سيف اوووي



ريماس : حبيبي سوفة وحشتيني اوي خش


دخل وقفلوا الباب


ريماس : وحشتني اوي والله يا حبيبي عامل ايه

سيف : بخير يا ريمو انتى عاملة ايه والعيال عاملين ايه وحشني اوووووى

ريماس : الحمد لله كويسين .. بس هما فى الحضانة مصطفي وهو جاي هيجبهم

سيف : طيب كويس ان محدش معاكي عشان عايز اقعد شوية نرغي انا وانتي

ريماس : خيررررر شكلك فى حاجة

سيف : تعبان اوي يا ريماس ومخنوق من بابا

ريماس : ليه فى ايه .. اقولك استني اجبلنا حاجة نشربها وبعدين نقعد نرغي لوحدنا فى البلكونة

سيف : طيب يا حبيبتي


راحت ريماس جابت عصير وفواكة وحلويات وجبتهم البلكونة وقعدت مع سيف


سيف : ايه ده كله يا ريماس ايه يابنتي مين هياكل كل ده

ريماس : انا وانت هو فى حد غيرنا ولا ايه

سيف : ايوة بس انا مش هقدر اكل كل ده

ريماس : خلاص كل ع قدك .. انا هاكل كل ده اصلي حامل

سيف (بفرحة) : بجدددد مبرووووك يا ريمو

ريماس : الله يبارك فيك يا حبيبي .. بس متقولش لماما

سيف : ليه ؟؟

ريماس : كده لما اتاكد الاول بس انا عاندي احساس بكده لان كل الاعراض الى جاتلي بتأكد انى حامل

سيف : طيب ومالها لما اقول لماما دى هتفرح اوي

ريماس : ايوة بس انا عايزة ابقي متاكده الاول انت عارف ماما مش هتسبني اقعد لوحدي ولا اعمل حاجة فى البيت

سيف : لا عاندك حق ان شاء الله تتطمني وتطمنيني يا حبيبتي

ريماس : حاضر من عنيا .. المهم قولي مالك بقي

سيف : مخنوق اوي يا ريماس عشان كده قلت اجيلك

ريماس : طب قولي مالك فى ايه

سيف : بابا عايز يجوزني

ريماس : طب وماله دي حاجة تزعل

سيف : انا معرفهاش يا ريماس

ريماس : متعرفهاش ازاي .. اومال بابا هيجوزك كده يعني

سيف : ايوة يا ريماس ده كمان حدد معاد مع اهلها اننا هنروح نزورهم فى البيت الاسبوع الجاي عشان نتعرف عليهم ويتعرفوا علينا

ريماس : ايه ده انا مش مصدقة بجد

سيف : اهو ده الى حصل عشان كده معرفتش انام طول الليل وماما دخلت اتكلمت معايا وحاولت تهديني بس انا مش مصدق

ريماس : سيف .. انت بتحب ؟

سيف : لا يا ريماس انا مش بحب .. وبعدين انا مش متضايق عشان كده ومش ناوي احب .. انا من زمان وانا ناوي انى لما اجي احب احب مراتي انا مرضاش ان ده يحصل لبنتي ولا انتى ايه رأيك

ريماس (طبطبت عليه) : ربنا يكملك بعقلك يا حبيبي هو ده عين العقل اليومين دول الدنيا بايظة خالص وقليل اوي لما تلاقي حد زيك

سيف : ربنا يستر يا ريماس بس انتى لازم تيجي معانا الاسبوع الجاي

ريماس : متقلقش يا واد انا راشقة معاك فى الحااجات دي اومال هطلع عين مراتك ازاي

سيف : ههههههههههه ايوة كده عايزك جامده يا اختي

ريماس : ههههههههههههه ربنا يخاليك يا سوفة هو انا عاندي كام سيف بس عشان احبك بالشكل ده

سيف : انتى الوحيدة الى برتاح معاها فى الكلام بتحسسني ان الدنيا لسه بخير

ريماس : وانت اخويا حبيبي وبيتي مفتوحلك فى اى وقت

سيف : ربنا يخاليكي ليا ومش يحرمني منك ابدا

ريماس : ولا يحرمني منك ..


يا تري ايه الى هيحصل مع لمار وسيف ؟؟


عايزين تعرفوا استنوني فى حلقة جديدة 





(لمـــــــــار حيـــــــاتي انا)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:52

[size=32]الحلقة الخامسة


خالد ولمار راحوا ع الكلية وكل واحد فيهم راح يشوف الى مستنية 


نروح للمار 




لمار (بصوت عالي فى ودن تسنيم) : انا جيت 

تسنيم : ها يا دزمة .. انتى هتفضلي كده علطول 

لمار : هههههههههه احسن 

تسنيم : والله لوريكي يا لمار ماااااااااشي 

لمار : ههههههههههه خلاص بقي يا تيتو 

تسنيم : دلوقتي بقيت تيتو 

لمار : دلوقتي وبكرة وامبارح 

تسنيم : ما شاء الله انتى بتتحولي ولا ايه يابت 

لمار : ليه بتقولي كده 

تسنيم : امبارح لما كلمتك كننتي متضايقة ومخنوقة 

لمار : يا ستي هو فى انسان بيفضل ع حاله 

تسنيم : اه لا عاندك حق طب قوليلي الي حصلك ده حصلك ازاي

لمار : خلاص بقي يا تيتو يلا نركب العربية وانا اقولك 

تسنيم : طيب يا ليمو اتفضلي لما نشوف اخرتها معاكي

لمار : اخرتها فستان ابيض وطرحة 



وراحوا ركبوا العربية هما الاتنين 


تسنيم : ها يا ستي ادينا فى العربية قولي بقي ايه الى هيحصل

لمار : خالد هيروح لعمر ويقنعه انه يجي يتقدملي

تسنيم : لا والله وده من ايه 

لمار : خالد طيب اوي يا تيتو والله ومحترم وهو عرض عليا انه يروح ويكلمه ويقنعه وانا وافقة 

تسنيم (بحزن) : طيب يا لمار .. مش يلا بقي نمشي 

لمار : مالك يا تيتو اضيقتي ليه 

تسنيم : مفيش يا لمار يلا بينا نمشي وبعدين ابقي اشرحلك 

لمار : طيب يلا بينا



لمار دورت العربية وروحت هى وتسنيم 



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VhG15207


نروح لخالد لما وصل عند عبير 



خالد : عبير .. انا اسف ع التأخير 

عبير : لا عادي ولا يهمك مفيش مشكلة 

خالد : معلش والله متزعليش بجد اصل لمار كانت محتجاني اوي

عبير (بسخرية) : هه ومن امتي بقي لمار تحتاجك اساسا 

خالد : عندها مشكلة وحبيت انها تتكلم معايا 

عبير (بعصبية) : ليه مش مكافيها عمر ولا ايه جاية تتلزق فيك انت كمان 

خالد : ايه تتلزق فيا دي .. فى ايه يا عبير ما تتكلمي كويس

عبير : انا عارفة انا بقول ايه كويس اوي يا خالد بس للاسف انت الى مش عارف ولا شايف انت بتعمل ايه

خالد : تعالي نقعد ع جمب عشان نعرف نتكلم طيب

عبير (بعصبية) : لا خلاص روح شوف لمار (ومشيت)

خالد (مسكها من ايديها جامد) : اقفي هنا وانتى بتكلميني 

عبير : فى ايه يا خالد سيب ايدي لو سمحت

خالد : اتفضلي تعالي معايا وقولي كنتى عايزة تقولي ايه 

عبير (بعصبية) : قلتلك روح شوف لمار خاليها تتلزق فيك انت كمان اصل يا عيني لما مش بتلاقي عمر جمبها بتتعب نفسيا وبتيجي تقولك يا عيني 

( خالد مقدرش يتمالك اعصابه وراح ضربها بالقلم)


عبير : اااااااااه .. (بعياط) انت ازاي تضربني كده 

خالد : انا اسف اسف اوي بس معرفش ازاي

عبير (بعياط) : اسف ع ايه بعد ايه اسف ..(وبتعيط)

خالد (مسك ايديها) : تعالي معاايا نقعد فى مكان لوحدنا عشان منفرجش علينا الناس



واضطرت عبير تروح مع خالد مكان يقعدوا فيه لان الناس بصوا عليهم

وقعدوا هما الاتنين ع طربيزة فى كافيتريا الجامعة




خالد : انا اسف يا عبير انا معرفش انا عملت كده ازاي انا اسف بجد متزعليش مني 

عبير (بعياط) : انا مقولتش حاجة غلط عشان تتضربني فعلا لمار بتعمل كده 

خالد : انتى ظالمة لمار اووووي .. لمار طيبة وحنــ

عبير : مش محتاج تقولي مميزتها طول ما انت شايفها كده عمرك ما هتشوف عيوبها 

خالد : واشوف عيوبها ليه 

عبير : عشان .. (وبصت الناحية التانية)

خالد : عشان ايه يا عبير ؟؟

عبير : عشان انت بتحبها يا خالد 

خالد (اتصدم وسكت)

عبير : ايوة بتحبها وبيبان عليك اوووووي وانا واخدة بالي كويس بس للاسف حب من طرف واحد زي برضوا

خالد : انتى بتحبي يا عبير ؟؟

عبير : انت بتغير الموضوع ليه .. وبعدين هيهمك في ايه تعرف اذا كنت بحب ولا لا

خالد : عادي انتى زى اختي وباسألك عادي

عبير : ههههه زي اختك ههههههههه تتصور بجد ضحكتني ياااااااااااااا بعد ده كله يا خالد 

خالد : عبير فى ايه انتى بتتكلمي كده ليه ومن امتي يعني

عبير (بدموع) : انت عمرك ما هتحس بيا طول ما انت شايف قدامك لمار وبس 

خالد : انا مش فاهم حاجة 

عبير (بدموع) : مش فاهم ايه .. مش فاهم انى بحبك مش حاسس بكده عارف ليه عشان انت بتحب لمار وبسسسس ومش شايف قدامك غيرها برغم انك عارف انها بتحب واحد تاني وبرضوا بتحبها معرفش ع ايه .. انا بجد مش عارفة اقولك ايه انت هتفضل كده طول عمرك وعمرك ما هتتغير يا خالد خالي بقي لمار تنفعك وافضل حابس حبك ليها وخاليها تمشيك ع مزاجها وتوجهك وتقولك تعمل ايه وتروح فين وانت بتسمع الكلام علطول يااااااا يا خالد انا دلوقتي بس ندمت انى فى يوم حبيتك عشان انت ماشي ورى قلبك وبس معأنك عارف ان لمار لغيرك بس برضوا بتحبها معرفش بتحبها ليه كده بس ربنا يوفقك بجد انا قايمة عن اذنك 


وراحت قامت بسرعة وجريت من غير ما تسمع كلمة واحدة منه 



خالد (سرحان ومسهم فى كلام عبير) : يااااااااااااا للدرجادي انا كنت اعمي للدرجادي مشوفتش حب عبير .. طب ازااااااااي ازاي كده مش معقولة انا مش مصدق بجد مش مصدق ازاااااي ماخدتش بالي كل ده من حبها ليا دي شكلها بتحبني بجنون بس انا للاسف حب لمار كان عاميني فعلا وهى عندها حق ...



وفضل خالد ع الحال ده مش بيروح الكلية ولا بيكلم حد وقافل موبيله وعمال يفكر فى كلام عبير وبس 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VhG15207


عدي كزي يوم وجه اليوم الموعوووووود 


اليوم الى هتتقابل فيه لمار مع عريسها 

وهيتقابل فيه عمر مع عروسته 


اليوم المنتظر من اقرب الناس ليهم 

واليوم المشأوم لعمر ولمار 



تعالوا نشوف ايه الى هيحصل معاهم قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood0



صحيت لمار وهى متضايقة جدااااا وحسة ان فى حاجة كاتمة ع قلبها قامت ومسكت موبيلها واتصلت بتسنيم 



لمار : تسنيم صباح الخير

تسنيم : صباح النور يا ليمو عاملة ايه يا حبيبتي 

لمار : مخنوقة اوي يا تسنيم 

تسنيم : ليه فى ايه 

لمار (بعياط) : خالد بقاله اسبوع مكلمنيش ومقاليش عمل ايه مع عمر .. وكمان عمر قافل موبيله 

تسنيم : طيب اهدي بس براحة فى ايه ان شاء الله خير

لمار (بعياط) : ازاي بس يا تسنيم انا تعبانة اوووووي انهاردة العريس جاي هو واهله انا مش عارفة هعمل ايه 

تسنيم : اه ما انا عارفة ماما قالتلي امبارح عشان اجيلك بدري واجهزك 

لمار (بعياط) : انا تعبانة اوي ومحتجاكي يا تسنيم تعاليلي حالا 

تسنيم : حاضر يا لمار هلبس اهو وجيالك 

لمار : طيب مستنياكي سلام 

تسنيم : سلام 


وقفلت لمار مع تسنيم وهى مخنوقة وبتعيط ومش عارفة تعمل ايه تتصل بمين وجت فى دمغها عبير وقلت تكلمها 


لمار : الووو ازيك يا عبير 

عبير : الحمد لله 

لمار : عاملة ايه 

عبير : بخير 

لمار : بقولك متعرفيش حاجة عن خالد 

عبير : وانا اعرف عن خالد حاجة ليه اساسا

لمار : يعني حبيت اسألك اصل بقاله اسبوع مكالمنيش وقلقانة عليه 

عبير : بقولك ايه يا لمار ابعدي عني احسن وسبيني فى حالي انا يا ستي فيا الى مكفيني وزياده وشكرا للاهتمام حضرتك 

لمار : انا مش فاهمة حاجة 

عبير : لا والله مش فاهمة ايه .. انا عارفة ان خالد هو الى باعتك عشان يصالحني بس لما يكلمك قوليلوه انى مش قابلة اعتزارة خالص ومش عيزاه يكلمني تاني عشان مسحته خلاص من حياتي

لمار : عبير انا مش فاهمة حاجة بجد ...

عبير : مش مشكلة تفهمي .. حلي عني بقي وسبيني فى حالي وارجوكي متكلمنيش تاني سلام 


وقفلت عبير فى وش لمار ولمار مش فاهمة اى حاجة


لمار (بعياط) : انا كنت عارفة ومتأكده ان اليوم ده مش هيعدي ع خير ... ياااااااارب خاليك جمبي ياااااارب محتجالك اووووووووووي متسبنيش ياربي 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VhG15207


نروح لسيف


صحي عفاريت الدنيا بتططنط قدامه ومش طايق نفسه 


دخلت مامته عليه 



ليلي : صباح الفل ع احلي عريس 

سيف : عريس ايه يا ماما بس 

ليلي : ايوة يا حبيبي انهاردة هنروح للعروسة عشان نشوفها ونتعشا مع عيلتها

سيف : يا ساتر يارب .. انا لسه كل لما بحاول انسي بتفكريني يا ماما 

ريماس : حبيبي يا سوفة يا احلي عريس فى الدنيا 

سيف : حتي انتى يا ريماس .. اوعي طيب اما اخش اخودلي دش 

ريماس : ههههه حمام العافية يا حبيبي خش وانا وكريم مستنينك بره 

سيف : ايه ده وكريم هنا كمان 

ريماس : للاسف اه بابا قالنا لازم نيجي معاك عشان نشوف العروسة 

سيف : يووووه شكلي مش هخلص انهاردة منكوا .. يارب يخلص اليوم ده بقي لحسن مش طايقوه

ريماس \ ليلي : ههههههههه

ليلي : شوفتي الواد اخوكي يا ريماس بيقول ايه 

ريماس : هههههه معلش يا ماما عديها 

ليلي : ههههههههه عديتها تعالي بقي نخرج بره ونقعد نرغي عبال لما اخوكي يخلص دش

ريماس : طيب يلا 



وخرجوا بره قعدوا يتكلموا 


ريماس : كيمو افندي 



كريم : اخو ريماس وسيف كان طايش وهو صغير بس عقل لما اتجوز وجاب عيال .. مراته بتغير عليه اوووووووي 


كريم : ايه يا ريمو فى ايه

ريماس : ايه مالك كده مسهم وسرحان مالك يا حبيبي

كريم : مفيش بس قرفان من البيت .. انتى ليه مجبتيش الولاد معاكي

ريماس : سبتهم مع مصطفي فى البيت قولتله وزعقت فيه قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Biggrin .. انه لازم يقعد معاهم عقبال لما اروح مع سيف اومال يجي هو والعيال ويزهقوني ولا ايه 

كريم : ههههههههههه يالهوي عليكي مجنونة من يومك يا ريمو والله 

ريماس : هههههههه اومال يا كيمو احنا بنهزر ولا ايه .. قولي انت بقي مالك وايه الى ضيقك

كريم : مش عارف اقولك ايه .. بس سمر لسه مزهقاني وخنقاني

ريماس : لسه برضوا موضوع الغيرة ده 

كريم : ايوة والمشكلة انها كل يوم بتزداد عن الاول وبقيت اتخنق ومعقدش فى البيت 

ليلي : احسن عشان انت مش بتسمع كلامي .. قلتلك بلاش سمر وخود شاهندا وانت مش رضيت 

كريم : يا ماما انا مش بحب شاهندا اساسا

ليلي : اومال بتحب سمر يعني 

كريم : ايوة طبعا 
[/size][size=32]اومال اتجوزتها ازاي[/size]
[size=32]
ليلي : بعد الى بتقوله عليها ده وبرضوا بتحبها 

كريم : طبعا مش ام ولادي ولازم احبها مهما حصل منها 

ريماس : كريم عانده حق يا ماما دي مراته ولازم يحبها مهما حصل منها

ليلي : انتوا احرار انا قلت رأي من الاول وخلاص

سيف : انا جيييييييت

ريماس : نورت يا حبيبي .. بما اننا كلنا متجمعين انا حبة اخبركم بحاجة

ليلي \ كريم \ سيف : خير

ريماس (بفرحة) : انا حامل فى 3 شهور

ليلي (حضنتها جامد) : يا حبيبتي اللف مليون مبروك ان شاء الله تقومي بالسلامة وتجيبي بنوتة زي العسل 

ريماس : ههههههههه الله يبارك فيكي يا ماما .. ربنا يخاليكي ليا 

كريم : مبرووووووك يا ريمو يا حبيبتي

ريماس (باستوه) : الله يبارك فيك يا كيمو 

سيف (بأبتسامة) : اهي دي الحاجة الوحيدة الحلوة ع الصبح 

ريماس : ههههههههه ماشي يلا يا كيمو خود ظبط عريسنا وخاليه زي القمر احنا عايزينوه احلي من العروسة الى لسه مش شوفناها

سيف : بت يا ريماس اسكتي عشان مش اضربك 

كريم : يلا يا سيف عشان تنزل تحلق شعرك 

سيف (بعصبية) : يوووووه طيب اتفضل يلا 

ليلي : ربنا يهديك يا سيف يا ابن بطني يااااااااارب

ريماس : يارب يا ماما يسمع من بوقك ربنا 



ونزل سيف مع كريم عشان يحلقوه هما الاتنين وطلعوا لبسوا كلهم وجهزوا نفسهم ونزلوا العربية 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VhG15207


تسنيم ونوران راحوا بيت لمار بدري عشان يلبسوا لمار لانهم عارفيين انها مش هتلبس حاجة غير لما يجوا ويكهربوها الاول عشان تلبس قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



لمار : اوووف الفستان ضيق اوي مش قادرة عايزة اقلعوه 

نوران : ههههههه لا والله مش ضيق ده عسل وواسع اهو بطلي حركات بقي

لمار : مش قادرة يا عمتو مش قادرة والله مش طايقة الفستان

تسنيم : ده كميلة خالص يا ليمو والله هياكل منك حته 

لمار : متعمليش فيا ثواب وتلبسيه وتعملي انك انتى لمار وانا هعمل اني تسنيم 

نوران \ تسنيم : هههههههههههه

نوران : ربنا يهديكوا انا هروح اشوف ابوكي لبس ولا لسه الناس ع وصول 

لمار (بحزن) : طيب 


خرجت نوران راحت تشوف احمد لبس ولا لا وتشوف السفرة والصالة مظبوطة ولا لا ما هي تعتبر ام العروسة برضوا قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


تسنيم : لمار .. انتى لسه زعلانة 

لمار : مش قادرة يا تسنيم حسة انى هموت (وبتدمع) 

تسنيم : لالالالا الله يكرمك متعيطيش مش عايزين المكياج يروح احنا مصدقنا دي تالت مرة نمسحه ونحوطه

لمار : حسة انى مش عايشة يا تسنيم والله ما حسة انى فى الدنيا دي 

تسنيم : معلش يا لمار استحملي مش يمكن العريس ميعجبش خالو

لمار : لا الواضح انه شافوه وعاجبوه كمان لانه بابا واثق اووووي

تسنيم : طيب معلش اصبري واهدي كده وبأذن الله خير 

لمار : يااااارب

نوران ( من الصالة) : يلا يا بنات اجهزوا الناس وصلوا

لمار (مرتبكة) : يالهوي مش قادرة قلبي هييقف يا تسنيم 

تسنيم : اهدي يا لمار وامسكي فى ايدي بس براحة كده ويلا نخرج 

لمار : ياااااااارب استرها يارب 


ووقفت لمار وتسنيم عند باب الاوضة 


وخرجت نوران واحمد يستقبلوا الناس

والضيوف خبططت



اشرف : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احمد : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. اتفضلوا اتفضلوا

اشرف : ربنا يخاليك .. ازيك يا استاذ احمد 

احمد : بخير الحمد لله اتفضلوا 


وسلموا كلهم ع بعض وقعدوا ودخلت لمار عليهم 


احمد : اقدملكم بنتي لمار 


لمار بصة فى الارض وبتبتسم ابتسامة خفيفة وسيف كمان باصص للارض راحت ريماس خبطتوه فى ايديه 


واول لما سيف رفع دماغه وشاف لمار هى كمان رفعت دمغها وبصتلوه



احمد : تعالي ع لمار سلمي ع عمك اشرف 


سلمت لمار ع اشرف وكريم وسيف من بعيد وسلمت بالايد ع ريماس وليلي



ليلي : ما شاء الله ربنا يخاليهالك .. زي القمر تعالي اقعدي جمبي

لمار ( بقيت مكسوفة اوووووي ومش عارفة تعمل ايه)

وسيف ( قاعد بصصلها ومتنح اكنووه مشفش بنات قبل كده قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1)


نوران : انتوا نورتونا والله 

ليلي : ربنا يخاليكي منور بأصحاب البيت 

احمد : طيب يلا اتفضلوا ع السفرة 



وقاموا اتعشوا وخلصوا عشاهم 


وقعدت ليلي مع نوران 

وتسنيم اتعرف ع ريماس وقعدوا اتكلموا 


واحمد واشرف وكريم قاعدين بيرغوا 



مفضلش غير ابطال قصتنا 



سيف بص ع لمار لقاها مكسوفة وقاعدة لوحدها راح قايم وقعد ع كرسي قريب منها شوية 


سيف (بأبتسامة) : اسمك جميل اوي

لمار (مكسوفة) : ميرسي 

سيف : لا بجد انا مش بعرف اجامل 

لمار : ربنا يخاليك 

سيف : انا فى كلية طب اخر سنة وان شاء الله اول لما هخلص هشتغل فى مستشفي بابا وانتي ؟؟

لمار : انا ف تانية صيدلة 

سيف : تشرفت بمعرفتك 

لمار : انا اكتر 

سيف ( سكت وسرح مع جمالها وشكلها .. مش بقولوكوا اكنوه مشفش بنات قبل كده قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


سيف : انا حابب نتعرف اكتر يعني .. ممكن نمرة تليفونك ولا لا ؟

لمار (سكتت لانها افتكرت عمر واضيقت) : ...................




بــــــــــــــــس كده هنقف هنا 


يا تري لمار هتعمل ايه وهترد ع سيف بأية ؟؟ 

تفتكروا هتوافق ولا لا ؟؟

وتفتكروا سيف حب لمار ؟؟ 



يارب الحلقة تكون عجبتكو وانبسطوا فيها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood0



انا بعمل الى بأيدي عشان اخليها قصة جميلة المرادي 

وشكرا لكل واحد ردتلي وشجعتني وقيمتلي كمان ربنا يكرمكم
 كلكوا



انا بس كنت حبة اقولكوا انى هاخود يوم الجمعة من كل اسبوع اجازة وليكوا عليا اعوضلكوا الحلقة الى هنزلها يوم الجمعة دي فى وسط الاسبوع بأذن الله وشكرا ليكوا


استنوني فى حلقة جديدة وجميلة مع احلي ثنااااائى 


[size=32]لمـــــار وســـــــيف




[/size][/size]
[size=32](لمـــــــــار حيـــــــاتي انا)[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:53


[size=32]الحلقة السادسة

نرجع تاني للمار وسيف


ثنأئى قصتنا



[/size][size=32][size=24]سيف : انا حابب نتعرف اكتر يعني .. ممكن نمرة تليفونك ولا لا ؟

لمار (سكتت لانها افتكرت عمر واضيقت) : طيب معنديش مشكلة اتفضل ....

سيف (بأبتسامة) : انا فرحان اوووي انى اتعرفت عليكي 

لمار (بأبتسامة خفيفة) : انا اكتر


(لمار مشاعرها متلخبطة اوي مش عارفة تعمل ايه ولا تقول ايه بس مكنتش متوقعة انها تلاقي العريس بالشياكة والحلاوة دي كلها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11.. ههههههه البت شكلها وقعت ولا ايه يلا نكمل بقي )


اشرف : احنا بجد مبسوطين اوي اننا اتعرفنا عليكوا

احمد : احنا اسعد والله .. بس ابقوا قرروا الزيارة 

اشرف : بأذن الله .. يلا بقي يا جماعة 

احمد : بدري 

اشرف : بدري من عمرك الوقت اتأخر الساعة بقت 12 ... يلا يا ام كريم

ليلي : يلا يا ابو كريم .. ربنا يخاليكوا احنا تعبناكوا اوي معانا اوي انهاردة 

نوران : لا ولا تعب ولا حاجة انتوا ناس زوق اوي واحنا بجد اتشرفنا بمعرفتكوا

ليلي : ربنا يخاليكي .. يلا يا ريماس 

ريماس (بتسلم ع تسنيم وبتبوسها) : خلاص احنا من انهاردة اصحاب بقي 

تسنيم : اكيد طبعا انا فرحانة انى اتعرفت عليكي

ريماس : ربنا يخاليكي .. كان نفسي اتعرف ع لمار .. بس كفاية ان اخويا اتعرف عليها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1

سيف : انا سعيد بمقابلتي معاكي

لمار (بأبتسامة) : انا اسعد ربنا يخاليك 

سيف : هيبقي فيها ازعاج لو كلمتك ع الموبيل

لمار : لا عادي 

سيف : طيب هبقي اتصل اسال عليكي (بأبتسامة)

لمار : ربنا يخاليك نورتوا 



وسلموا كلهم ع بعض ونزلوا بعد لما نزلوا لمار دخلت الاوضة وقفلت عليها 


تك تك تك 



تسنيم : ممكن ادخل 

لمار : خشي


ودخلت تسنيم 


تسنيم : ايه الجميل ماله زعلان ليه 

لمار : مفيش يا تسنيم 

تسنيم : ع فكرة سيف ده عسل اووووي وانتوا فعلا لايقين ع بعض

لمار (بعياط) : تسنيم انا مخنوقة اووووي

تسنيم : ليه بس يا لمار مالك 

لمار (بعياط) : انا مش عارفة اعمل ايه والله انا تعبانة جدااااا

تسنيم : طيب اهدي 


ودخلت نوران


نوران : مالك يا لمار 

لمار : تعبانة اوي يا عمتو 

نوران : طب امسحي دموعك واهدي

لمار : حاضر يا عمتو

نوران : ع فكرة سيف محترم اوووي واهله كمان ناس محترمة جدا

تسنيم : اه يا ماما والله عاندك حق فعلا .. عيلة محترمة وبجد ريماس دي زي العسل

لمار : بس انا مش حسة بكل ده 

نوران : يا حبيبتي ما انتى فضلتي طول القاعدة ساكتة وباصة للارض ولما حد يسألك ع حاجة تردي ع قد السؤال وتسكتي وده غلط لولا ان سيف جه قعد معاكي واتكلمتوا مكنتيش اتكلمتي .. انا مش عيزاكي تتسرعي فى حاجة الناس مؤدبيين وكويسين اوي

لمار : ربنا يسهل يا عمتو ادعيلي الله يخاليكي

نوران : حاضر يا حبيبتي هدعيلك .. احنا هنبات انهاردة عندكوا اقعدي انتى وتسنيم بقي انا هخش اتكلم مع ابوكي شوية و اخش انام 

لمار : طيب يا عمتو .. تصبحي ع خير

نوران : وانتى من اهل الخير 


وخرجت نوران 


تسنيم : ع فكرة يا لمار .. انتى شكلك عجبتي سيف 

لمار : ليه بتقولي كده ؟؟

تسنيم : اصلك مكنتيش شايفة هو بيبصلك وبيكلمك ازاي 

لمار (بحزن) : طيب

تسنيم : مالك بس

لمار : لانى مكنتش حبة ان حد يبصلي ولا يكلمني بالطريقة دي غير عمر 

تسنيم : ع فكرة يا لمار انتى لو فضلتي ماشية ورى قلبك ووري عمر ده قلبك هيتعب اووووي ومش هتعرفي تعيشي بعد كده بسبب الى انتى عملاه فى نفسك ده 

لمار : طب اعمل ايه يا تسنيم انتى عارفة انا حبيت عمر ازاي 

تسنيم : عارفة عشان كده لازم تنسيه شوية بقي .. صدقيني الواد سيف ده مزز اووووي 

لمار : هههههههههههههههه اه محترم اوي ع فكرة ( واتكسفت)

تسنيم : ههههههه شكل السنارة غمزت يا ليمو 

لمار : بس يابت اسكتي السنارة مغمزتش

تسنيم : ههههههههههههههه طيب ابقي قولي تيتو قالت 

لمار : طيب (بكسوف) .. يلا انا هنام بقي عشان بكرة ..

وقاطعتها تسنيم 

تسنيم : ايه يابت بكرة اجاااااااااازة يعني المفروض نقعد نرغي للصبح 

لمار : لا يا شيخة بكرة اجازة 

تسنيم : اهااااا .. يلا خشي غيري هدومك وانتى زى القمر كده عشان نقعد نرغي وننم ع الواد سيف قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11

لمار : هههههههههههههههه ماشي يا تيتو



ودخلت لمار غيرت هدومها وقعدت مع تسنيم يرغوا هما الاتنين وبعدين ناموا


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) W7g00851


نروح لسيف وعيلتوه بعد لما روحوا البيت 



ريماس : هههههههههههههههههه والله البت تسنيم دي مسخرة بجد طول القاعدة فطستني من الضحك 

ليلي : هههههههههههههه عاندك حق والله .. ومامتها زي العسل 

سيف : لا بجد هما ناس محترمين اوي

ريماس : ايه ده ايه ده شوفتي يا ماما سوفة غير رأيوه

سيف : انا كنت غلطان لما اضيقت انى اروح معاكوا .. لمار زي القمر

ليلي : الله اكبر الله اكبر ما شاء الله عليك بجد يا زين ما اخترت ياحبيبي

ريماس : عاندك حق والله يا سوفة .. البنوتة تتحب بس فضلت قاعدة ساكتة 

سيف : اكيد يعني مكسوفة 

ريماس (بيغمز) : ايووووووة بقي يا سوفة ده ايه العسل والجمال ده 

كريم : لا ما شاء الله بجد العيلة محترمة وشكلهم بسيط وملهومش فى التكبر

ليلي : الحمد لله ربنا هيعوضني فى سيف حبيبي

ريماس : قصدك ايه يا ماما ربنا معضوكيش فيا ولا ايه 

ليلي : لا يا حبي هو اانا اقدر اقول غير كده 

كريم : الكلام مش ليكي يا ريماس الكلام ليا انا 

ليلي : كويس ان كل واحد عارف نفسه 

ريماس : ما تصلوا ع النبي بقي يا جماعة خلاص

ليلي \ كريم \ سيف عليه افضل الصلاه والسلام 

ريماس : خلاص بقي يا ماما .. ده انهاردة فرح ان سوفة حبيبي واخويا وشقيقي حب وقلبه دق ورقصني يا جدع هههههههههههههههههههههههههههههههه

سيف : هههههههههههههههه يخربيت هبلك يا ريمو 

ليلي : هههههههههههههههه ربنا يخاليكوا لبعض ويفرحني بيكوا كلكوا 

كريم : ثواني ارد ع الموبيل 

كلهم : طيب



تعالوا نروح لمكالمة كريم 


كريم : الوو 

سمر : كريم انت فين 

كريم : عايزة ايه يا سمر

سمر : اتأخرت ليه انا وولادك بقالنا كتير مستنينك 

كريم : سمر انا فى بيت بابا عايزة ايه 

سمر : طب هتتأخر 

كريم (بزعيق وصوت عالي) : سمر خلاص بقي عايزة ايه 

سمر : انت بتعالي صوتك عليا ليه متعليش صوتك عليا انت فاهم 

كريم (بصوت عالي) : انا اعلي صوتي براحتي 

سمر : طيب يا كريم بات بقي عند اهلك ( وراحت قافلة فى وشه)

كريم (بصوت عالي) : الله ياخدك يا بعيدة لازم تحرقي فى دم اهلي كل يوم منك لله 



ليلي وسيف وريماس سمعوا صوت كريم عالي فا راحوا يشوفوا فى ايه


ليلي : كريم مالك يا حبيبي فى ايه 

سيف : فى ايه يا كريم 

كريم : مفيش حاجة بس خلاص تعبت واتخنقت 

ليلي : عشان انا قلتلك بلاش ..

ريماس (مسكت ايد مامتها) : ماما خلاص مش وقته .. سيف خود كريم واتكلم معاه فى اوضتك وانا هكلم مصطفي واقوله انى هاجي الصبح .. تعالي يا ماما معايا 

ليلي : فى ايه يا ريماس

ريماس : تعالي بس عيزاكي يا ماما سبيهم يتكلموا هما 

ليلي : طيب اتفضلي


اخدت ريماس مامتها وراحوا قعدوا فى الصالة 

وسيف اخد كريم ودخلوا اوضة سيف


سيف : اهدي يا كريم فى ايه 

كريم : انا اتخنقت يا سيف والله اتخنقت 

سيف : طيب مالك بس ايه الى حصل .. انت كنت بتكلم سمر

كريم : ايوة كنت بكلمها ويارتني ما رديت 

سيف : ليه ايه الى حصل

كريم : معرفش يا سيف والله بس زهقت .. اول لما رديت قعدت تقولي انت فين وهتتأخر ولا لا

سيف : طب ومالك بس اضيقت ليه .. دي مراتك ومن حقها تسأل عادي

كريم : مش بالشكل ده وفى الاخر تقولي خاليك عند اهلك ومتجيش احسن 

سيف : لالالالا بجد غلطت المرادي .. لكن من حقها انها تعرف انت فين 

كريم : انت مش حاسس بيا يا سيف والله 

سيف : لا حاسس بيك .. بس انت كبرت الموضوع ع الفاضي .. عشان انت عمال تشيل جواك من نحيتها وخلاص

كريم : يا سيف .. سمر ما بتصدق تلاقي اى فرصة وتتخانق وبتغير عليا بشكل غير طبيعي ولازم تستفسر فى كل وقت انا فين وبههبب ايه واانا اتخنقت 

سيف : طيب اهدي بس وكله بأذن ربك هيتحل .. وبعدين ياكريم الغيرة يعني حب يعني هي بتحبك وبتحبك بجنون كمان 

كريم : الحب عمره ما كان بالشكل ده يا سيف .. بكرة لما تتجوز هتعرف

سيف : من غير ما اجرب يا كريم الدنيا حواليا اهيه وناس كتير زيك بس انت فى حاجة تعباك اساسا واظاهر ان فى حد بيلعبلك فى دماغك

كريم : لا والله يا سيف .. بس اظاهر فعلا انى بدأت اتعب واتخنق

سيف : انت كلام الناس بدأ يظهر عليك وبذات كلام ماما 

كريم : اهو كلام ماما ده اكتر حاجة بتوجعني بجد يا سيف انت متعرفش بيحرقني ازاي .. اكن مفيش غير شاهندا وبس الى كان المفروض اتجوزها

سيف : معلش انت عارف ماما هى اه مش بتحب سمر بس مش هتقدر تقف فى جوازك يعني وبعدين انت بقي عندك عيال دلوقتي ومبقاش فى مجال انكوا تسيبوا بعض

كريم : ع قد ما انا بحب سمر يا سيف ع قد ما ساعات بحس انى كرهت اليوم الى اتجوزتها فيه من كتر الكلام الى سمعتوه وبسمعه 

سيف : معلش .. قولي بقي رأيك فى لمار 

كريم : ههههههههههههه زي القمر والله .. يارب تكونوا لبعض يا سيف

سيف : عارف يا كريم انا اول مرة اشوف حد بالجمال ده صدقني 

كريم : هى فعلا جميلة ما شاء الله 

سيف : بس مش عارفة من ساعة ما شوفتها وانا حاسس فعلا انى متلخبط ومش عارف اعمل ايه ولا لما قعدت جمبها معرفتش جاتلي الجرأة اعمل كده ازاي معأني مكنتش حابب اسااسا انى اروح انهاردة بس بحمد ربنا انى شوفتها 

كريم : ربنا يسعدك .. لو فعلا كانت من نصيبك لازم تحافظ عليها يا سيف

سيف : ان شاء الله يا كريم بس انت متضيقش نفسك وتهدي وان شاء الله كل الامور هتبقي تمام 

كريم : يااااارب

سيف : يلا بقي يا عم قوم غير هدومك وبكرة تروح تشتري بوكية ورد وتروح بيه ع بيتك 

كريم : ربنا يسهل

سيف : انت عارف انا نفسي اتصل بسمر دلوقتي عشان اشكرها انها قالتلك متروحش البيت 

كريم : هههههههه ليه يعني 

سيف : عشان تقعد معايا وبعدين هتلاقي الست ريماس هتيجي بعد شوية ما هى اول لما انت قلت انك مش مروح مصدقت وقالت تتصل بمصطفي عشان متروحش هى كمان انت عارفها ما بتصدق تقعد تنم معايا انا وانت 

كريم : ههههههههههههههه ربنا يخالينا لبعض يا سيف 

سيف : يارب .. يلا يا كيمو قوم بيجماتك كلها فى الدولاب مشحتهاش لسه قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1

كريم : ههههههههههههههههههههههههههه طيب ياخويا تببقي توريني هتشحتها ازاي عشان اشحتك معاها 

سيف : هههههههههههههه الله يخاليك مش عارف اودي زوقك وجمايلك عليا فين 

كريم : متودهاش خاليك فاكرها بس

سيف : من عنيا الجوز 


وقام كريم غير هدومه وقعد يرغي هو وسيف ووهما ع السرير وبعدين ناموا 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) W7g00851

تاني يوم صحيت لمار ع تليفونها 


لمار (بصوت نايم) : الوو مين معايا 

خالد : لمار انا خالد ازيك 

لمار (مفزوعة) : خالد !! .. انا الحمد لله بخير انت عامل ايه 

خالد : الحمد لله .. انا اسف انى بقالي اسبوع متصلتش بيكي بس معلش كان عاندي ظروف بمر بيها 

لمار : لا عادي ولا يهمك فى حاجة ولا ايه 

خالد : ينفع اشوفك انهاردة ولا مينفعش 

لمار : اكيد طبعا .. تحب نتقابل فين 

خالد : فى الكافيتريا الى جمب الجامعة لو ينفع 

لمار : خلاص انا ساعة بالظبط وهكون عاندك

خالد : ماشي يا لمار مستنيكي 

لمار : اوكي سلام 


وقفلت لمار .. وقامت جري لبست هدومها ونزلت ووصلت فى معادها 


لمار (بتنهج) : ازيك يا خالد 

خالد : الحمد لله يا لمار .. مالك فى ايه بتنهجي كده ليه

لمار : مفيش اصلي اول لما انت كلمتني كنت نايمة وقومت جري لبست ونزلت علطول

خالد : ههههههه طيب اتفضلي اقعدي

لمار : شكرا ربنا يخاليك .. فى ايه بقي 

خالد : انا قبلت عمر 

لمار (بلهفة) : بجد بجد .. طب قولي قالك ايه وهيجي امتي عشان يتقدملي

خالد : لمار ؟؟ .. عمر ما هيجي يتقدملك 

لمار (بحزن) : ليه وازاي 

خالد : انا روحت لعمر واتكلمت معاه وهو قالي انه مبقاش عايزك وانه مبقاش عايز يشوفك تاني وبعتلك جواب قالي ادهولك 

لمار : جواب ايه ؟؟

خالد (مد ايديه بالجواب) : اتفضلي .. صدقيني يا لمار انا عملت كل الى عليا وكلمته وقولتله بس صدقيني هو قالي الكلام ده واداني الجواب وبس 

لمار (بأبتسامة خفيفة) : شكرا يا خالد وبعدين انا عارفة انك عملت الى عليك ربنا يخاليك عن اذنك 

خالد : لمار انتى كويسة 

لمار : متقلقش انا بخير الحمد لله عن اذنك 

خالد : اتفضلي 


ومشيت لمار وهى جواها حاجة بتتقطع وانها مش عايشة 


خالد اول لما لمار مشيت فتح موبيله وكتب رسالة وبعتها لعبير 


" عبير انا اسف جدااا ياريت متزعليش مني .. انا فعلا مأخدتش بالي انك بتحبيني غير لما قولتيلي لانى فعلا كنت موهوم بلمار وبس انا عايز اشوفك واتكلم معاكي ضروري فى كلام مهم عايز اقولولك ياريت اول لما تشوفي رسالتي تكالميني ضروري "


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) W7g00851


كريم صحي بدري قبل اى حد منهم

قام استحمي ولبس هدومه وقال لازم ينزل يجيب لمراته حبيبته بوكية ورد وهدية صغيرة ويروح يصالحها 


وهو نازل 



كريم : شاهندا 


شاهندا : بنت زي االقمر هي دلوعة شوية بس محترمة جدااا ومحجبة .. هى ساكنة فى نقس عمارة اهل كريم 


شاهندا : ايه ده كريم .. ازيك 

كريم : الحمد لله بخير وانتي 

شاهندا : الحمد لله كويسة لما شوفتك 

كريم : ايه رايحة فين 

شاهندا : مفيش رايحة المهندسين عشان عاندي درس

كريم : درس ؟؟

شاهندا : ههههه مش انا الى باخود الدرس .. لا انا الى بدي الدرس .. بدى دروس دينية لناس فى المهندسين وفى كزى مكان يعني 

كريم : اها .. طب معاكي عربية 

شاهندا : لا هركب تاكسي

كريم : طيب تسمحيلي ااوصلك انا ساكن فى المهندسين برضوا

شاهندا : ايوة بس انا كده مش هتعبك 

كريم : مفيش تعب ولا حاجة متقلقيش 

شاهندا : طيب .. اصلي اول مرة اروح هناك انهاردة اول درس للي ريحهالهم فى المهندسين 

كريم : طيب تعالي نكمل كلمنا فى العربية اتفضلي 

شاهندا : شكرا 


وركبت شاهندا مع كريم فى عربيته


كريم : عاملة ايه فى حياتك .. انا بقالي كتير اوي مشوفتكيش 

شاهندا : الحمد لله بخير .. اهاااا معلش اصلي كنت مسافرة بقالي فترة كبيرة ولسه راجعة مبقاليش كام يوم 

كريم : اها طب تمام نورتي والله

شاهندا : منورة بأهلها .. وانت عامل ايه واخبار شغلك ومراتك 

كريم : الحمد لله كلهم كويسين 

شاهندا : بقي عاندك ايه دلوقتي

كريم : عاندي مريم وملك 

شاهندا : ربنا يخاليهوملك ان شاء الله 

كريم : ان شاء الله عقبالك .. اومال فين دبلتك 

شاهندا : للاسف سبت خطيبي من فترة 

كريم : ليه كده خير 

شاهندا : مفيش عادي محبناش بعض وفيه صفات كتير اوي معجبتنيش 

كريم : ربنا يرزقك بواحد كويس

شاهندا : ربنا يخاليك .. ممكن تركن هنا ع جمب عشان البيت قريب من هنا 

كريم : انا كمان بيتي قريب من هنا .. اوصلك فى البيت الى انتى عيزاه 

شاهندا : لالا ربنا يخاليك روح شوف انت مصالحك وبعدين لسه هتصل بأصحاب البيت 

كريم : طيب .. اتمني اشوفك 

شاهندا : ان شاء الله وشكرا ع التوصيلة مش عارفة اشكرك ازاي

كريم : ربنا يخاليكي مع السلامة 

شاهندا : سلام


ونزلت شاهندا من العربية واتصلت بأصحاب البيت وطلعتلهم 

وكريم راح جاب بوكية ورد شيك اوووووي وساعة جميلة هدية لسمر 



طلع كريم البيت ورن الجرس 

وفتحتلوه سمر 


كريم (بأبتسامة) : سمر حبيبتي 

سمر (بصتله بصة شرانية) : بس بس اسكت وطي صوتك فى عندنا ضيفة 

كريم : ضيفة ؟؟

سمر : ايوة ضيفة .. تعالي لما اعرفك عليها 

كريم : طيب



ودخل كريم مع سمر 

ومن اول ما دخل وهو حاسس بحاجة غريبة 


سمر : احب اعرفك ع ابو البنات 


قامت البنت من مكانها عشان تسلم عليه

بصت لقيتوه كريم 




شاهندا : كريم ؟؟

كريم : شاهندا 

سمر (بصت للاتنين وبعدين رجعت بصت لكريم اوي وعنيها كلها شرارة)

سمر (بصة لكريم) : ايه ده انتوا تعرفوا بعض

شاهندا : اه 

كريم : لا 

سمر : اه ولا لا لا

كريم : اه شاهندا تبقي جارتنا فى العمارة 

سمر : اااااااه جارتكوا .. طيب عن اذنكوا 


ودخلت سمر ع الاوضة 


كريم : انا اسف يا شاهندا ... اتفضلي انتى كملي مع البنات عقبال لما اشوف سمر عن اذنك 

شاهندا : اتفضل


ودخل كريم جوه لسمر فى الاوضة 


ولما دخل لاقاها رايحة جاية ومتعصبة ع الاخر 


كريم راح حاطط ايديه عليها وحاضنها 


كريم : عارفة جبتلك معايا ايه ؟

سمر (متعصبة) : مش حبة اعرف .. انت ليه مقولتليش ان شاهندا تبقي جارتكوا 

كريم : عادي يا سمر فى ايه مجتش مناسبة 

سمر : لا والله مجتش مناسبة فعلا .. انا من اليوم الى انت طلبت فيه ايديا وااانا قلتلك قولي ع كل حاجة فى حياتك 

كريم : انتى بتهزري صح .. انا بقالي كتير جدا مشوفتهاش ااساسا وبعدين مجتش فرصة اني احكيلك عنها 

سمر : لا جت يا حبيبي يا ابو ولادي ... اكيد هي دي الى مامتك كانت بتقول عليها .. الى كانت بتحبك وانت بتحبها بس سبتوا بعض عشان جالها عريس 

كريم (بصوت عالي) : اانا مش عارف انتي بتجيبي التخاريف دي منين .. وبعدين انا اخترتك انتى ما بين كل البنات الى كانوا حوليا وانتى عارفة كده كويس يا سمر

سمر : ههههههه تتصور ضحكتني .. اه والله ضحكتني فعلا .. امشي يا كريم مش عايزة اشوفك 

كريم (بعصبية وصوت عالي) : انا مش عارف ليه كل لما بحاول اصالحك بحاجة لازم تطلعيلي بحاجة جديدة عشان تخنقيني وتخنقي نفسك وتزهقيني حرام عليكي بقي انا زهقت من الغيرة الفاضية دي مش عارف انتى فى ايه .. انتى المفروض تحمدي ربنا انى اخترتك انتى ما بين كل البنات .. بدل ما انتى قاعدة كل لما يحصل حاجة تطلعي مليوووون حاجة عشان تعملي خناقة معايا ... اقعدي مع نفسك كده وشوفي انتى اتخنقتي معايا كام مرة من ساعة ما اتجوزنا متهيالي ان مفيش يوم عدي علينا من غير خناق .. حتي يوم الفرح عملتي خناقة وافتكرتي ان فى حاجة بيني وبين الرقاصة .. بذمتك انتى مش مكسوفة من نفسك وانتى بتتخانقي معايا يوميها ع الرقاصة وبتتهميني انى اعرفها .. لو فى حد مكانك مكنش عمل ده كله ولو فى حد فى مكاني كان زمانه طلقك يوم فرحك .. انا الحمد لله انى مستحملك لحد انهاردة وعشان بناتنا مش اكتر 


وراح سايبها وخرج من الاوضة وهو متعصب ونزل ركب عربيته ومشي 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) W7g00851


نروح للمار بعد لما سابت خالد رجعت ع البيت وقفلت باب اوضتها عليها من غير ما تكلم تسنيم او عمتها او اى حد
 


واول لما دخلت وقعدت ع سريرها فتحت الجواب 


" لمار .. انا عارف ان الكلام ده ممكن يجرحك بس انا مش عارف اقولك ايه .. انا اه حبيتك بس صدقيني مينفعش اتجوزك مينفعش نهائي .. انا سافرت ع الكويت عشان اعيش مع ابويا هناك واكمل حياتي .. متزعليش مني بس كان لازم ابعد عنك لانك طلبتي مني حاجة صعبة جدا وانا مكنش ينفع اتجوزك " 


لمار بعد لما قريت الجواب قعدت تعيط جاااامد وكانت منهارة ومكنتش قادرة تسنيم قعدت تخبط ع الباب عشان لمار تفتح بس مفيش فايدة راحت تسنيم ندهت ع ماماتها وخالها وكسروا الباب


واول لما دخلوا لقوووا لمار واقعة ع الارض وفى ايديها الجواب 



احمد (بخوف) : لمار لمار بنتي فوقي مالك ايه الى حصلك ... نوران اتصلي بالاسعاف علطول لازم ناخودها ع المستشفي

لمار (بصوت واطي) : عمر عمر 

احمد : لمار قومي يا لمار مالك يابنتي 

نوران : طيب طيب 


وراحت نوران اتصلت بالاسعاف علطول 


وتسنيم اخدت الجواب من ايد لمار بسرعة عشان خالها ميشوفوش



وجت الاسعااااف 


ووووووووووووووووو




[size=32]هنقف هنا
 قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


يا تري ايه الى هيحصل للمار ؟؟

وكريم هيعمل ايه مع سمر ؟؟؟


يارب تكون الحلقة عجبتكوا
[/size][/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:53

[size=32]الحلقة السابعة


[size=24]جت الاسعاف واخدت لمار 


وطبعا كلهم راحوا معاها واحمد كان خايف عليها جدااا ومنهار 


وبعد وقت طويل دخل الدكتور وكشف ع لمار وبعدين نقلوها لاوضة تانية بعد اما فاقت


احمد : كده يا لمار كده يا حبيبتي تخوفيني عليكي 

لمار (بعياط) : اسفة يا بابا 

احمد : ولا تتأسفي ولا حاجة .. قوليلي بس مين ضيقك 

لمار (بصت لتسنيم) : مفيش حد يا بابا 

نوران (حست ان لمار عايزة تقول حاجة لتسنيم) : طب احمد ما تيجي نسيب لمار ترتاح شوية وتعالا انا وانت نشرب حاجة فى الكافتيريا 

احمد : ايوة بس مقدرش اسيبها لوحدها 

نوران : ما هى تسنيم هتقعد معاها 

احمد (مسك ايديها) : لمار مش عايزة حاجة يا حبيبتي 

لمار : عايزة سلامتك يا بابا 

احمد : طيب انا هروح شوية مع عمتك واجي تاني 

لمار : طيب (بأبتسامة خفيفة) 


وخرجوا واول لما خرجوا لمار عيطت جامد 


تسنيم (واخدتها فى حضنها) : مالك يا لمار مالك 

لمار (بعياط) : عمر يا تسنيم .. عمر سابني وسافر انا مش قادرة استحمل

تسنيم : الجواب الى كان فى ايديكي ده منه صح 

لمار (بعياط) : ايوة .. (وبخضة) : الجواب .. الجواب كان فى ايدي راح فين .. يالهوي لو بابا شافه

تسنيم : لالالا متقلقيش انا اخدت الجواب قبل ما خالو يشوفوه 

لمار (بعياط) : ربنا يخاليكي يا تسنيم 

تسنيم : ممكن كفاية عياط بقي .. وبعدين عمر ده من الاول وهو مش مريحني كويس انه بعد يا لمار احمدي ربنا 

لمار (بعياط) : بس انا حبيته اوي يا تسنيم حبيته اووووووووووي ومش عارفة ازاي هقدر اعيش من غيره 

تسنيم : لا هتقدري وبعدين هو مش اول ولا اخر واحد فى الدنيا دي تحبيه .. لازم تحاولي تعيشي حياتك ده اساسا انسان ميعرفش يعني ايه مسؤلية 

لمار : ياريت يا تسنيم اقدر انساه واعيش حياتي 

تسنيم : انا معاكي وبأذن الله هتقدري تخرجيه من حياتك 

لمار : اوعي يكون بابا حس بحاجة 

تسنيم : لالا متقلقيش مفيش حاجة 


بعدها بشوية جه احمد ونوران من الكافيتريا 


احمد : حبيبتي عاملة ايه دلوقتي 

لمار : الحمد لله يا بابا 

احمد : قوليلي يا لمار .. مين عمر الى كنتى بتندهي عليه ده 

لمار (اتخضيت) : عمر ؟؟ .. (وبصت لتسنيم) 

نوران : عمر مين بس يا احمد .. تلاقيها كانت بتقول حاجة وانت من خوفك سمعتها حاجة تانية 

احمد : اه والله ممكن يا نوران عاندك حق .. ع فكرة يا حبيبتي الدكتور قالي انك تقدري تخرجي انهاردة 

لمار : ياريت يا بابا عشان مش حبة اقعد هنا 

احمد : طيب انا هروح ادفع الحساب واجي تكوني جهزتي حالك 

لمار : ماشي يا بابا 


وخرج احمد 


نوران : لمار انا عارفة كل الحكاية من الاول تسنيم كانت بتحكيلي ع كل حاجة 

لمار (بصت لتسنيم) : حكاية ايه يا عمتو 

نوران : حكايتك انتى وعمر 

لمار (بدموع) : اه 

نوران : اانا مش عيزاكي تزعلي من تسنيم انا الى اجبرتها انها تحكيلي ع كل حاجة عشان لقيتك اتغيرتي اوي الفترة دي 

لمار : خلاص يا عمتو كل حاجة راحت لحالها 

نوران : راحت لحالها ازاي 

لمار (بدموع) : عمر بعتلي جواب وقاله انه سافر ع الكويت ومش هينفع يجي يتجوزني خلاص 

نوران : مش يستهلك وربنا .. باين عليه اساسا كان بيتسلي بيكي شايفك سهلة وخلاص وقال يعلقك بيه وبعدين يسيبك 

تسنيم : ماما خلاص مش وقت الكلام ده دلوقتي 

لمار : سيبي عمتو يا تسنيم .. هى عندها حق كل كلامها ده صح انا الى رخصتلوه نفسي 

تسنيم : ايوة بس انتى تعبانة مش وقت الكلام فى الموضوع ده دلوقتي

نوران : لمار انا مش عايزة الى حصل ده يأثر عليكي ويضعفك .. بالعكس انا عيزاكي تبقي اقوي من كده ده انتى مليون واحد يتمناكي 

لمار (بأبتسامة) : ربنا يخاليكي ليا يا عمتو .. انا من غيرك مكنتش هبقي بالشكل ده

نوران : ربنا يخاليكي ليا انتى .. انتى بنتي التانية وبحبك زى تسنيم كمان 

( احمد دخل عليهم )


احمد : يلا يا جماعة انا دفعت الحساب 



واخدهم وكلهم راحوا ع البيت 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SCT44678


خالد روح بيته وهو متضايق ع لمار وحاسس انها ممكن يحصلها حاجة 


خالد ( فى باله) : عبير .. مالها عبير .. عبير بنت كويسة ومحترمة اوي وبتحبني انا ليه ماخدتش بالي منها كل ده .. واضح انها تعبت اوي معايا وشكلها كمان بتعشقني مش بتحبني بس .. يااااااا بس انا جرحتها وجرحتها جرح عمرها .. انا فعلا كنت بحب لمار بس مش عارف حاسس ان مشاعري نحيتها مبقتش زي الاول .. طب اعمل ايه انا عارفة ان عبير مش هترضي تقبلني غير لما انسي لمار .. بس انا نسيت لمار .. لا انت بتكدب ع نفسك انت منستش لمار .. لا نسيت ولو منستش هنساها ولازم انساها ولازم اكلم عبير واقولها انى بحبها ولازم تساعدني ع انى انسي لمار هى الوحيدة الى تقدر تساعدني ..


قام خالد مسك موبيله واتصل ع عبير 


خالد : الوو 

عبير : ايوة 

خالد : ازيك يا عبير 

عبير : الحمد لله 

خالد : ايه اخبارك 

عبير : بخير .. فى حاجة ؟؟ 

خالد : عايز اشوفك دلوقتي 

عبير : معلش اسفة انا مشغولة 

خالد : عبير انا عارف انك مش مشغولة بس مش عايزة تقعدي معايا .. لو سمحتي انا عايز اشوفك فى كلام مهم جدا لازم اقولهولك دلوقتي 

عبير : خالد ارجوك انا مش ناوية اتجرح تاني 

خالد : وانا عمري ما هجرحك يا عبير 

عبير : طيب ... عايز نتقابل فين 

خالد : المكان الى تحبيه 

عبير : لا شوف انت وانا هنزل دلوقتي

خالد : طيب .. هقابلك فى مطعم ...

عبير : طيب ماشي سلام 

خالد : سلام 



وقام خالد لبس ونزل علطول وعبير برضوا اكنها مصدقت ان خالد كلمها نزلت علطول 



وراحوا اتقابلوا فى مطعم شيك وجميل اوي 


عبير : خالد 

خالد : ازيك يا عبير (ومد ايديه وباصص فى عنيها)

عبير : الحمد لله بخير 

خالد : اتفضلي 

عبير : شكرا .. خير فى ايه 

خالد : علطول كده مش المفروض نرتاح الاول ونشرب حاجة ولا انتى ايه رأيك 

عبير : الى انت شايفوه بس لو هتقولي حاجة تضيقني يبقي اقوم احسن اانا مش حبة اسمع حاجة تضيقني خلاص 

خالد (مسك ايديها) : لا مش هقولك حاجة تضيقك متقلقيش 

عبير (مصدومة وفرحانة) : خالد 

خالد : يا عيون خالد 

عبير : انت واعي للي بتقولوه 

خالد : ايووة واعي .. عبير انا عارف انى جرحتك وعذبتك معايا كتير وعارف قد ايه تعبتي معايا وحاولتي انك تخاليني احبك وانا مكنتش بحبك كنت بحب لمار 

عبير : خالد ارجوك 

خالد : ياريت يا عبير تسمعيني للاخر 

عبير : طيب اتفضل 

خالد : انا عارف انك كل لما كنتي بتشوفيني كنتي بتتضايقي اكتر وبذات وانا واقف مع لمار كمان .. انا اسف يا عبير انا فعلا مكنتش واخد بالي منك مكنتش واخد بالي ان فى واحدة بتحبني بالشكل ده لو مكنتيش قولتيلي انك بتحبيني انا مكنتش اخدت بالي فعلا انا اسف اسف اووووي (مسك ايديها) .. عبير 

عبير : نعم يا خاالد 

خالد : انا بحبك وعايز اجي اتقدملك واطلبك من اهلك 

عبير (مصدومة) : ولمار ؟؟ 

خالد (ساب ايديها) : انا عارف ان لمار لسه جوايا بس بدرجة ضعيفة جدا مبقتش احبها زى الاول .. انتى تقدري تساعدني انى انساها طول ما انتى قدام عنيا انا عمري ما هفكر فى لمار انا عايزك تبقي جمبي ومش تسبيني ابدا لازم تخاليني انساها يا عبير لازم 

عبير (بأبتسامة) : انا موافقة يا خالد .. مستعدة اعمل اى حاجة عشان اخليك تنساها ومتفكرش فى حد غيري 

خالد : انا عمري ما هلاقي واحدة زيك فى حنيتك دي 

عبير : قبل ما اجي هنا كنت حسة انك هتجرحني .. بس 

خالد : بس ايه ؟؟

عبير : بس انا دلوقتي مبسوطة اوي وحسة انى طايرة او حسة ان بحلم 

خالد : لا مش بتحلمي ده حقيقة يا عبير ... انا جمبك 

عبير : ده اسعد يوم فى حياتي 

خالد : ها تحبي بقي اجي اطلبك من اهلك امتي ؟؟

عبير : لا مش هتيجي تطلببني دلوقتي 

خالد : انتى غيرتي رأيك ولا ايه 

عبير : لا مغيرتش رأي بس لازم انسيك لمار الاول وبعدين افكر 

خالد : اذا كان ده رأيك انا معنديش مانع المهم انك تبقي مبسوطة وخلاص 

عبير (بأبتسامة) : اه مبسوطة طول ما انت معايا 

خالد : الله الله ايه الكلام الحلو ده 

عبير : انا اتعلمت كل حاجة من اول يوم حبيتك فيه 

خالد : وانا لو فضلت عايش يا عبير هفضل دايما افكر انى ازاي اسعدك وبس 



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SCT44678


سيف قاعد ع سريره عمال يفكر ودماغه مشغولة اوي بلمار طبعا قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


قال يكلمها ع الموبيل 




سيف : الو 

تسنيم : ايوة مين ؟؟

سيف : مش ده تليفون لمار ؟

تسنيم : ايوة اقولها مين 

سيف : انا سيف 

تسنيم : اااااه اهلا وسهلا .. ثواني هديك لمار 

سيف : طيب ماشي 

لمار : الو 

سيف : ازيك يا لمار 

لمار : الحمد لله كويسة 

سيف : ايه مال صوتك 

لمار : لا مفيش اصلي كنت فى المستشفي وكده

سيف (بخضة) : مستشفي ايه وليه 

لمار : لا عادي اغمي عليا بس مقعدتش هناك كتير الحمد لله لسه راجعة من شوية 

سيف : حمدالله ع سلامتك 

[/size][/size]
اقتباس :
لمار : الله يسلمك 
[size=32][size=24]
سيف : طيب انتى كويسة دلوقتي 

لمار : اه الحمد لله بخير 

سيف : طب الحمد لله .. تسمحيلي اجي ازورك 

لمار (بربكة) : تشرف 

سيف : لو مش حبة عادي .. بس انا حاسس انى عايز اشوفك واطمن عليكي بنفسي


لمار سكتت 


سيف (فى باله) : انا ايه الى قولته ده بس يارب ما تفهم غلط 


وبعدين رد عليها 


سيف : ها قولتي ايه 

لمار : اه طيب اهلا وسهلا 

سيف : طيب سلام 

لمار : سلام 


قفل سيف مع لمار 


ولمار متنحة 


تسنيم : ايه قالك ايه 

لمار : ..........

تسنيم : لمار ؟؟ .. قالك ايه 

لمار : ها 

تسنيم : ايه يابت ههههه هو قالك ايه 

لمار : ده جاي دلوقتي 

تسنيم : ليه 

لمار : بيقولي عايز اشوفك واطمن عليكي 

تسنيم : اوووووووووووه مش معقولة قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11


لمار : اه والله يا تسنيم .. انا مش عارفة اعمل ايه 

تسنيم : ولا انا عارفة اعمل ايه هههههههههههههه

لمار : انتى بتضحكي ع ايه يا تسنيم 

تسنيم : هههههههههه بضحك عليكي يعني ايه مش عارفة تعملي ايه يا حبيبتي قومي غيري هدومك كده وظبطي نفسك عشان لما يجي يلاقيكي زي القمر 

لمار : انتى شايفة كده 

تسنيم : ايوة شايفة كده يلا بقي قومي عقبال لما اقول لماما وخالو 

لمار : طيب ماشي 



قامت لمار لبست وجهزت نفسها وقعدت تستناه 


تعالوا نروح لسيف بعد اما قفل مع لمار 


سيف : ريماااااس ريمااااااااس 

ليلي : ايه يا سوفة ريماس مش هنا 

سيف : اومال راحت فين 

ليلي : روحت ع بيتها 

سيف : ممممممممممم طيب 

ليلي : فى حاجة ولا ايه ؟

سيف : اصلي اتصلت بلمار وهي تعبانة قالتلي انها كانت فى المستشفي 

ليلي : ليه اللف سلامة عليها 

سيف : مش عارف بس هى قالتلي انها كويسة وهى فى البيت وقولتلها انى هروح ازورها .. وكنت عايز اخود معايا ريماس 

ليلي : ريماس روحت ع بيتها عشان مصطفي اتصل بيها 

سيف : مممممم طيب مكنتش حابب اروح لوحدي 

ليلي : انا ممكن اجي معاك ايه رأيك 

سيف : ماشي معنديش مشكلة .. يلا اللبسي يا ماما عقبال لما اللبس

ليلي : طيب يا سوفة 


ودخلت ليلي لبست هى وسيف ونزلوا ع بيت لمار 


وووصلوا البيت وسلموا ع بعض 


ليلي : اللف سلامة ع لمار اول لما سيف ابني قالي قلتله لازم اجي معاك 

نوران : الله يسلمك اتفضلي : نورتونا والله 

لمار : مساء الخير 

ليلي : مساء النور يا حبيبتي (وقامت سلمت عليها وباستها) 

لمار : ازيك (ومدت ايديها وسلمت ع سيف)

سيف : كويس الحمد لله 

ليلي : عاملة ايه دلوقتي يا حبيبتي 

لمار : الحمد لله كويسة (وابتسمت ابتسامة خفيفة)

سيف : حمدالله ع سلامتك 

لمار : الله يسلمك ميرسي

نوران : تحبوا تشربوا ايه 

ليلي : لا ربنا يخاليكي مش عايزين نتعبك .. احنا جايين نطمن ع لمار ونمشي

نوران : لالالا ميصحش طبعا 

ليلي : طيب الى تشوفيه 

نوران : طيب هعملكوا عصير جميل اوي هيعجبكوا 

ليلي : طيب خوديني معاكي 

نوران : اتفضلي 


ودخلت ليلي ونوران المطبخ 


وتسنيم قاعدة تبص للمار لقيتها منزلة وشها فى الارض ومش مركزة وسيف باصص للمار ومتنح
 قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



تسنيم : طيب عن اذنكوا 

لمار : رايحة فين يا تسنيم 

تسنيم : مفيش موبيلي بيرن جوه (ومشيت)

لمار (بصوت واطي) : انا مش سامعة موبيلها بيرن الشوز دي

سيف : ع فكرة شكلها قامت عشان تسبنا نتكلم لوحدنا وده احسن حل 

لمار : هاااا 

سيف : قوليلي عاملة ايه 

لمار : الحمد لله بخير 

سيف : هو انتى متضايقة انى جيت زورتك 

لمار : لا عادي مفيش حاجة (وابتسمت)

سيف : ع فكرة انا فرحان اوي انى اتعرفت عليكي 

لمار : ربنا يخاليك 

سيف : هو انتى هتفضلي تقولي ربنا يخاليك بس .. مش هينفع تتكلمي يعني وتفتحي موضوع ولا ايه 

لمار : شوف انت الى عايز نتكلم فيه لانى زهقانة 

سيف : مممم طيب ايه رأيك لو اعدي عليكي بكرة ونخرج انا وانتي

لمار : ممممممممم معنديش مانع 

سيف : بجد ؟؟

لمار : اها ( بأبتسامة)

سيف : انا بجد اسعد واحد انك قبلتي خروجتي 

لمار : ليه يعني 

سيف : عشان نعرف نتكلم براحتنا واتعرف عليكي اكتر 

لمار : طيب 


وقعدوا يتكلموا وبعدين ليلي ونوران جم وقعدوا معاهم 

وقعدوا يضحكوا شوية 

وبعدين استأذنوا منهم ونزلوا روحوا ع بيتهم 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SCT44678


[/size][/size]
[size=32][size=24]كريم رجع بليل متاخر وهو تعبان دخل البيت [/size][/size]
[size=32][size=24]

سمر : انت كل يوم هترجع متأخر بالشكل ده 

كريم : سمر !!

سمر : انت كنت فين لحد دلوقتي 

كريم : كنت فى الشغل 

سمر : كريم 

كريم : عايزة ايه يا سمر 

سمر : انت عارف انى بحبك وبغير عليك وموضوع شاهندا ده ضيقني 

كريم : خلاص يا سمر 

سمر : لا مش خلاص يا حبيبي .. انت عارفني بغير عليك مووووووت ولما شوفتك بتسلم عليها وعرفت انك تعرفها اضيقت جدا 

كريم : طيب يا سمر خلاص 


موبيل كريم رن 


سمر : مين بيتصل بيك فى الوقت ده 

كريم : معرفش

سمر : طب هات الموبيل ارد 


ورديت سمر


..... : كيمو حبيبي وحشتني اوووووي انت نسيت ساعتك 

سمر : انتى مين 

...... : الوو مش ده تليفون كيمو 

سمر : كيمو (وبصت لكريم)

كريم : مين ؟؟

سمر : ...................



يا تري سمر هتعمل ايه مع كريم ومين الست الى بتكلم كريم دي ؟؟

ولمار هتحب سيف ولا مش هتقدر تنسي عمر ؟؟


عايزين تعرفوا استنوني فى حلقة جديدة 
[/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:54


[size=24][size=32]الحلقة الثامنة


[size=24]سمر : كيمو (وبصت لكريم)

كريم : مين ؟؟

سمر : امسك تليفونك واحدة عايزة كيمو (وراحت قايمة خرجت بره الاوضة)

كريم : الوو

....... : ايوة كيمو

كريم : ايوة انا كريم مين معايا ؟

........ : انا مايا 

كريم : مايا مين ؟؟؟

مايا : ايه يا كيمو مالك انت مش فاكرني 

كريم : هفتكرك ازاي وانا اساسا معرفكيش ؟؟ 

مايا : مش انت كريم محمد 

كريم : لا انا كريم اشرف 

مايا : اه سوري جدا معلش انا اسفة بجد 

كريم : لا عادي ولا يهمك وياريت تبقي تشوفي بعد كده كويس سلام 


وقفل فى وشها 



كريم : سمر .. سمررررر 

سمر (بنرفزة) : عايز ايه 

كريم : فى ايه يا سمر ايه الى خلاكي تقومي 

سمر (بأبتسامة سخرية) : والله انت شايف ان مفيش حاجة تخاليني اقوم واسيبك تكمل كلام مع حبيبتك

كريم : حبيبتي ؟؟ .. انا مليش غيرك انتى 

سمر (بصوت عالي) : ايه يا كريم انت هستعبط اومال مين الي كانت بتكلمك من شوية ع التليفون دي 

كريم : ع فكرة انتى لو كنتى استنيتي شوية بس كنتى عرفتي 

سمر : ياااااسلام كنت هعرف ايه بقي .. طبخت الطابخة وجاي تقولي دلوقتي

كريم : اولا الي كانت متصلة دي انا معرفهاش ولا هى تعرفني .. هى كانت فكراني كريم محمد .. بس انا قولتلها لا النمرة غلط ومستنتش حتي تقول حاجة وقفلت 

سمر : ههههههههه والمفروض انى زى الهبلة اصدق الى بتقوله ده صح ؟

كريم : والله انا قلتلك الى عاندي .. وبطلي استفزاز بقي ... انتى زهقتيني يا سمر (بدأ صوته يعلي)

سمر : انا الى زهقتك ولا انت .. لازم كل يوم تضايقني بحاجة شكل 

كريم : ياسلام انا الى بضيقك .. مين الى بيعشق المشاكل وكل يوم يحب يرخم ع اهلي .. مين انا ؟؟ ردي عليا 

سمر : ااااااااه انت بس انت الى بتضيقني انا بكل يوم تطلعلي بحاجة جديدة تقرفني وتطلع عيني .. انت عارف ان ولاك مستواهم زي الزفت فى المدرسة .. عارف ليه .. بسبب حضرتك كل يوم مضايقني وكل يوم بتعمل حاجة تخاليني هتجنن وخايفة لحسن واحدة تيجي تاخدك مني 

كريم : انا مااااالي .. انتى المفروض تبقي مبسوطة انى اخترت بعيدا عنهم .. مش مشكلتي انهم بيحبوني انا مش هروح لكل واحدة واقولها الله يخاليكي متحبنيش .. لو انتى شايفة كده يبقي فى حاجة فى مخك .. انا من اليوم الى خطبتك فيه وانا قلتلك كل حاجة من الاول ومحبتش غيرك بس انتى تعبتني كل يوم ارجع البيت تعبان تفتحي موضوع تضيقي بيه نفسك وتضيقيني ؟؟ 

سمر : لا والله انت شايف كده .. شايف انى حبي ليك بقي تعب وخنقة .. انت ليه مش مصدق انى بحبك وخايفة عليك 

كريم : الى بيحب حد مش بيحاول يضايقه يا سمر .. الى بيحب حد بيبقي عارف هو بيقول ايه وبيعمل ايه كمان لكن انتى كل يوم تعلي صوتك عليا .. وبسكت عشان بحبك وعارف ان بينا ولاد مينفعش اشحطتهم معايا .. وسبتلك البيت وروحت عند اهلي معأني كنت المفروض اجي واقعد وانتى متقدريش تتكلمي .. انتى فاكرة نفسك الراجل ولا ايه .. مش عشان بستحملك يبقي تسوقي فيها يا هانم ..اللزمي حدودك معايا وكفاية بقي عشان انا تعبت من تحكماتك دي وكرهت اليوم الى عرفتك فيه واتجوزتك .. انتى خالتيني اكره وانسي كل حاجة حلوة كانت بينا .. لان كل حاجة كانت حلوة فى حياتنا انتى حولتيها لجحيم من كتر عنادك وزعيقك معايا .. مش بتتكسفي من نفسك وانتى بتزعقيلي قدام ولادنا .. انتى ايه بتحاولي انك تقضي عليا وتكرهيني فى كل حاجة 

سمر : ياااااااااا انا كل ده وانت الملاك البرئ 

كريم : ايوة يا سمر ايوة انا ملاك بالنسبالك انا ملاك فعلا 

سمر : ياشيخ .. طلعتني غلطانة فى كل حاجة وتقول ع نفسك ملاك ؟؟

كريم : لو كان فى حد دلوقتي كنت خاليته يحكم ما بينا .. لان انتى مبقتيش عارفة بتقولي ايه .. بالظبط كده الغيرة عمتك يا هانم

سمر : اه الغيرة عمتني .. عشان حبيتك ومشوفتش حد غيرك قدام عنيا .. لكن انت داير مع كل واحدة شكل

كريم : انتى لسه برضوا فى نفس الموضوع .. انتى فكرك انك بعد الى بتعمليه معايا ده انا ممكن ابص فى وش واحدة .. مش خوفا انى اجرحك او حاجة لا بالعكس انا مش قادر ابص فى وش واحدة لانك كرهتيني فى الستات كلهم بسبب كلامك وكرهتك انتى كمان يا سمر 

سمر : كرهتني يا كريم ؟؟؟ .. قلتها وارتحت 

كريم : اه ارتحت .. فى مانع ؟؟

[/size][/size][/size]
[size=24][size=32][size=24]سمر : طيب يا كريم .. طلقني طلقني دلوقتي وكل واحد يروح لحاله بمأ انك كرهتني خلاص[/size][/size][/size]
[size=24][size=32][size=24]
كريم : مش هطلقك يا سمر .. مش عشان بحبك .. لا عشان ولادنا وبس 

سمر : ماشي يا كريم 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Djs61420


نروح لريماس ومصطفي 


ريماس : اااااااااااااه تعبت خلاص

مصطفي : مالك يا حبيبتي ؟؟ 

ريماس : تعبت 

مصطفي : هما العيال ناموا 

ريماس : اه اخيرا يا مصطفي تعبوني اوي

مصطفي : هههههههههههه ربنا معاكي .. اومال هتعملي ايه مع الباشا الى جاي

ريماس : باشا ؟؟؟ ... انا حسة انها بنت مش ولد 

مصطفي : ريمااس انتى عارفة ان بابا وماما عايزن خلفتي كلها تبقي ولاد 

ريماس : المفروض انى اعمل ايه يعني 

مصطفي : متعمليش حاجة ادعي بس وقولي يارب يبقي ولد 

ريماس : بس انا عايزة بنت يا مصطفي 

مصطفي : فى ايه يا ريماس ما تريحيني 

ريماس : اريحك بأني اكدب ع حلم وامنية بتمناها من ربنا

مصطفي : بس انا عايز ولد ؟

ريماس : لا والله وانت شايف ان ده بأيدي .. انت حابب يبقي ولد ادعي لربنا متجيش تقولي انا 

مصطفي : يووووه يا ريماس عمرك ما تحبي تريحيني ابدا 

ريماس : مصطفي هو انا لو جبت بنت هتعمل ايه 

مصطفي : وليه تبقي متشأئمة قولي يارب يبقي ولد 

ريماس : انا بسألك سؤأل لو انا ولدت بنت هتعمل ايه 

مصطفي : معرفش يا ريماس 

ريماس : طيب يا مصطفي 


وبعدها بشوية


مصطفي : ريماس .. انا اسف

ريماس : لا وعلي ايه .. خلاص بتتأسف ع ايه متتأسفش 

مصطفي : ريماس انتى عارفة ان بابا عايز يبقي ليا ولاد كتير

ريماس : ومالهم البنات يا مصطفي ؟؟ .. ده رزق من عند ربنا 

مصطفي : عارف 

ريماس : طيب كويس انك عارف

مصطفي : خلاص يا ريماس انا اسف والله اسف خلاص بقي

ريماس : عادي يا مصطفي اخدت عليك خلاص

مصطفي : هههههههههههه انتى حبيبتي والله .. وانا مقدرش ازعلك .. 

ريماس : طيب 

مصطفي : فكي بقي يا ريمو 

ريماس : انا هقوم اكلم ماما 

مصطفي : طيب ابقي ادهاني اسلم عليها 

ريماس : طيب 


راحت ريماس تكلم مامتها


ريماس : ايوة يا ماما ازيك 

ليلي : الحمد لله يا ريماس انتى عاملة ايه واخبارك 

ريماس : الحمد لله بخير

ليلي : اخبار العيال ايه ساليملي عليهم 

ريماس : اهم كويسين دخلتهم يناموا

ليلي : طب تمام .. احنا انهاردة روحنا عند لمار 

ريماس : بجد والله .. ليه فى حاجة ولا ايه 

ليلي : لا والله جت صدفة .. بعد اما انتى مشيتي اخوكي كلم لمار عشان يسلم عليها لاقاها كانت فى المستشفي ورجعت البيت فا كان عايز يخدك معاه بس قلتله انك روحتي فا روحت انا بدالك معاه 

ريماس : طب وهي عاملة ايه

ليلي : لا هي كويسة الحمد لله

ريماس : امال ايه الى حصلها وايه الى خلاها تروح المستشفي

ليلي : بتقول اغمي عليها .. بس هي كانت كويسة لما روحنالها

ريماس : طب الحمد لله 

ليلي : والله يا ريماس البنت دي انا ارتحتلها اوي 

ريماس : عاندك حق من عيلة محترمة فعلا ومؤدبة وكويسة 

ليلي : يارب تكون من نصيب سيف 

ريماس : يارب يا ماما .. اساسا سيف من ساعة ما روحنا امبارح وهو مبسوط وحسة انه عجبتوه والله

ليلي : يارب يا ريماس عايزة اطممن عليه بقي 

ريماس : ان شاء الله يا ماما متقلقيش هو شكله فعلا حبها 

ليلي : يارب يابنتي .. انتى عاملة ايه دلوقتي 

ريماس : الحمد لله تمام 

مصطفي : ساليملي ع طنط يا ريماس 

ريماس : مصطفي بيسلم عليكي يا ماما 

ليلي : الله يسلمه ساليملي عليه كتير وقوليلوه يبقي يسأل 

ريماس : خودي اهو معاكي

ليلي : طيب 

مصطفي : ايوة يا طنط ازيك 

ليلي : الحمد لله يا مصطفي انت عامل ايه 

مصطفي : الحمد لله بخير 

ليلي : ايه يابني انت فين مختفي ليه كده ومبقتش بتسال حتي

مصطفي : معلش يا طنط .. انا اسف والله بس شغلي اليومين دول تقيل اوي وتعبان جدا حتي ابقي اسالي ريماس

ليلي : ربنا يقويك يا حبيبي 

مصطفي : دعواتك يا طنط 

ليلي : ربنا معاك يا حبيبي ويوقفلك ولاد الحلال

مصطفي : يارب ... وعمي عامل ايه

ليلي : الحمد لله يابني .. سافر البلد عشان يشوف اهله 

مصطفي : ربنا معاه 

ليلي : يارب 

مصطفي : طيب حضرتك عايزة حاجة 

ليلي : لا يابني سلامتك .. تصبحوا ع خير 

مصطفي : وانتى من اهله سلام 

ليلي : سلام 


وقفل مصطفي مع حماته وبص لريماس وابتسملها 


ريماس : فى ايه بتبصلي كده ليه 

مصطفي : اصلك وحشاني وحابب ابص فى عنيكي شوية 

ريماس : هههههههههههه مصطفي انت شارب ايه انهاردة 

مصطفي : مش شارب حاجة والله .. بس بحبك 

ريماس : مممممممم طيب

مصطفي : هو ايه الى طيب 

ريماس : اصلي هقولك ايه يا مصطفي 

مصطفي : خلاص متقوليش حاجة يلا نخش ننام احسن عشان منتخنقش وانا مش حابب اتخانق معاكي 

ريماس : ههههههههههه طيب يلا 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Djs61420

تاني يوم صحيت لمار وهى مبسوطة 

فطرت مع عمتها وتسنيم وباباها وبعدين نزلت علطول 

لقيت سيف مستنياها قدام باب البيت بعربيته



(ع فكرة يا جماعة اهلها عارفين انها خارجة مع سيف وكمان هى نفسها تخرج عمر من حياتها) 


لمار : ايه ده .. انت واقف هنا من امتي 

سيف : واقف من بدري جداااااااااااااااااااا 

لمار : مممممم طب ليه مش قولتلي هتستناني قدام كافيتريا الحياة 

سيف : مممم بس قلت بلاش تيجي لوحدك وحبيت اجي اخدك ونخرج سوي عشان كمان منتأخرش ع البروجرام بتاع انهاردة 

لمار : ايه ده انت عامل بروجرام كمان 

سيف : اومال ايه هنخرج كده يعني .. انتى لسه متعرفنيش يا لمار بكرة لما تعرفيني كويس وتدرسيني اكتر هتعرفي ساعتها تتعاملي معايا 

لمار : كلامك غريب اوي بس ماشي

سيف : انتى عارفة ان انهاردة اول مرة تقولي جملة ع بعضها 

لمار : مممممممممم اشمعنا 

سيف : المرتين الى قبلتك فيهم كنتي بتردي عليا بكلمة واحدة 

لمار : ههههههه معلش 

سيف : طب هو احنا هنقضيها كلام فى الشارع كده ولا ايه .. يلا اركبي العربية 

لمار : مممممم طيب



وركبوا هما الاتنين العربية ولمار كانت مبسوطة بس سيف كان مبسوط اكتر منها لانه حس انه لاقي البنت الى بقاله كتير بيتمنااها 


سيف : بصي من الاول كده انا مش هأخرك عن البيت بس عايز نتبسط انهاردة وع فكرة كمان انا كلمت باباكي وقولتله انى هاخدك افسحك 

لمار : اااااه عشان كده لما جيت اقول لبابا قالي ماشي علطول من غير ما يسأل ع التفسير

سيف : هههههههههه انا بحب كل حاجة تبقي ع نور 

لمار : وانا بحب كده كمان 


ومشيوا بالعربية الاول راحوا ع سينما حضروا فيلم سوي 


وبعدين خرجوا من السينما اخدها ع النيل شوية وراحوا اتغدوا فى مطعم شيك جدا 


سيف : لمار ممكن اسالك سؤال

لمار : اتفضل 

سيف : انتى حبيتي قبل كده 

لمار (جابت مية لون) : اه

سيف : طب مالك كده فى ايه 

لمار : مفيش حاجة .. ارجوك يا سيف لو مش عايز اليوم يبوظ اقفل ع الموضوع ده عشان بتعب 

سيف : انا اسف مكنتش اعرف انك بتضايقي وبتتعبي

لمار : لا عادي ولا يهمك .. اساسا ده سبب دخلي المستشفي 

سيف : طيب انتى لسه بتحبيه 

لمار : مش عارفة 

سيف : طيب خلاص تعالي 

لمار : ياريت 

سيف : عارفة انا عمري فى حياتي .. خايف احب واتعلق بحد اوي واتعب فى الاخر .. عشان كده لما كنت اشوف حد من اصحابي ماشي مع واحدة كنت انصحه لان فى بنات كتير اوي بيتضروا بسبب الموضوع ده وفي شباب مستهتر بس برضوا مش هرمي الحمل كله ع الشاب .. البنت ليها دور اساسي لو من الاول مكنتش سلمت حالها لواحد مكنش اتجرأ يكلمها اساسا .. بس للاسف مجتمعنا بقي بايظ بسبب الحاجات دي 

لمار (بدموع) : عاندك حق 

سيف : عشان كده كنت حابب ان اول واخر واحدة تدخل حياتي هى البنت الى احبها بجد واروح اتقدملها كمان 

لمار : للاسف يا سيف مبقاش فى زيك كتير فى الوقت الحالي

سيف : ايوة بس كل واحد يقدر يغير نفسه والى حوليه 

لمار : وهيغير الى حوليه ازاي

سيف : بتصرفاته لو كانت تصرفاته كويسة يبقي الناس الى حواليه هيحولوا يبقوا كويسين 

لمار : كلامك عين العقل 

سيف : عارفة انا شكلي كده حبيت ووقعت جامد كمان 

لمار : ربنا يسعدك 

سيف : اه يارب دعواتك معايا 

لمار : ان شاء الله 

سيف : خلصتي أكل 

لمار : اها 

سيف : واانا كمان 

لمار : بس طبقك زي ما هو 

سيف : ع اساس ان انتى خلصتي اكلك

لمار : ههههههههه انا مش باكل كتير 

سيف : ولا انا بحاول احافظ ع نفسي قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Biggrin 

لمار : هههههههههههههههههههه

سيف : ضحكتك جميلة 

لمار (بكسوف) : احم احم .. مش يلا بقي ولا ايه 

سيف : ههههههههههه طيب اتفضلي 

لمار : مش قولتلي هنروح فين دلوقتي 

سيف : ممممممممم كنت عايز نروح الملاهي

لمار : تعرف انا بقالي كتير اوي مروحتهاش 

سيف : طيب اهي فرصة اننا مع بعض يلا بقي ولا ايه 

لمار : يلا 



وراحوا الملاهي ولمار كانت مبسوطة اوووووووووي وبعدين خلص الوقت 

وسيندريلا المفروض تجري بقي وتنسي جزمتها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



سيف وصل لمار لحد البيت


لمار : ههههههههههههه انهاردة بجد احلي يوم فى حياتي 

سيف : وانا كمان 

لمار : ميرسي ع الخروجة 

سيف : ولا ميرسي ولا حاجة مفيش بينا الحاجة دي 

لمار : ربنا يخاليك 

سيف : لما تطلعي ابقي رنيلي 

لمار : حاضر ولما توصل ابقي ابعتلي رسالة 

سيف : حاضر سلام 

لمار : سلام 



وبكده تكون خلصت حلقتنا 
[/size][/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:55

[size=32]الحلقة التاسعة[/size]


[size=32]سيف روح بيته وهو مبسوط جداااااااااااا 


اول لما دخل 


سيف : السلام عليكم يا ماما .. ازيك 

ليلي : الحمد لله يا سوفة انت عامل ايه يا حبيبي 

سيف : بخير الحمد لله 

ليلي : ما شاء الله عيني عليك باردة مبسوط كده ليه 

سيف : انا فعلا مبسوط انهاردة كان احلي يوم عيشته 

ليلي : يارب علطول كده يا سوفة يارب

سيف : ماما كنت عايز اقولك ع حاجة

ليلي : قول يا سيف 

سيف : انا عايز اتجوز لمار 

ليلي : بجد يا سيف

سيف : اه والله يا ماما .. انا مش هلاقي واحدة زيها 

ليلي : بس انت مقعدتش معاها كتير ده هما متهيالي 3 ايام بس 

سيف : مش قادر الــ 3 مرات دول اكني شوفتها سنة

ليلي : هى فعلا بنت محترمة وكويسة 

سيف : انا عايز بابا لما يجي نروح ونطلبها من اهلها

ليلي : بس انت عارف يا سيف .. لازم نصبر شوية عشان تكون هى خلصت كلية

سيف : معنديش مشكلة بس ع الاقل اخطبها وبعدين نتجوز 

ليلي : ربنا يسهلك امورك يا حبيبي .. انا بجد فرحانة اوي لانك اخترت صح 

سيف : انا حاسس فعلا ان دي الى قلبي ارتحلها وهبقي مبسوط معاها 

ليلي : وانا مش يهمني حاجة غير انك تبقي مبسوط انت واخواتك 

سيف (مسك ايديها وباسها) : ربنا يخاليكي ليا يا ماما .. انا عايز اكلم ريماس 

ليلي : طيب ايه رأيك لو روحنلها دلوقتي .. جوزها بيبقي فى الشغل انهاردة 

سيف : طيب يلا قومي اللبسي .. عقبال لما اكلم لمار اطمنها انى وصلت 

ليلي : ههههههه هى قالتلك تكلمها 

سيف : ايووة قالتلي ابعتلها رسالة بس انا عايز اكلمها 

ليلي : طيب يا حبيبي هقوم اللبس وننزل 

سيف : طيب 



دخلت ليلي تلبس وبعدين مسك سيف موبيله واتصل بلمار 


سيف : الو .. ازيك يا لمار

لمار : الحمد لله يا سيف .. انت عامل ايه ؟؟

سيف : بخير الحمد لله 

لمار : وصلت البيت 

سيف : اها وصلت .. وانتى عاملة ايه 

لمار : الحمد لله بخير

سيف : انبسطي انهاردة 

لمار : اها كان يوم حلو اوي .. انا اول مرة انبسط بالشكل ده 

سيف : وانا مبسوط انى عرفت ابسطك معأننا منعرفش بعض اوي بس الحمد لله انى عرفتك .. وبجد حاسس انى اعرفك من زمان اوي يا لمار 

لمار : وانا كمان يا سيف 

سيف : انا رايح دلوقتي لريماس انا وماما .. عايزة حاجة

لمار : لا ميرسي سلامتك 

سيف : الله يسلمك .. سلام 

لمار : سلام 


وقفل سيف مع لمار وهو مبسوط وكل لما بيكلمها بينبسط اكتر واكتر كمان 


ليلي : يلا يا سيف 

سيف : يلا يا ماما 


ونزلوا هما الاتنين راحوا ع بيت ريماس 


تك تك تك 



ريماس : ايوة (وفتحت الباب) ... ماما وسوفة عاندي فى بيتي يا هلا يا هلا 

سيف : هههههههه ازيك يا ريمو 

ريماس : بخير يا حبيبي اتفضل 

ليلي (باستها) : ازيك يا ريماس .. عاملة ايه ؟؟

ريماس : الحمد لله بخير يا ماما .. اتفضلوا 


ودخلوا وقعدوا 


ليلي : ايه اومال فين الولاد 

ريماس : لسه واكلين ودخلتهم يناموا شوية

سيف : كنت عايز اشوفهم 

ريماس : هبقي ادخلك تشوفهم شوية كده

سيف : طيب ماشي .. اقعدي بقي 

ريماس : خير فى حاجة ولا ايه 

سيف : انا عايز اخطب ريماس 

ريماس (بفرحة) : بجد يا سوفة .. اللف مليون مبروك يا حبيبي 

سيف : الله يبارك فيكي يا ريمو

ريماس : انا فرحتلك اوي والله .. ربنا يباركلك فيها 

سيف : يارب يا ريماس .. بس ماما مش عيزاني اخطبها غير بعد اما تخلص كليتها 

ريماس : ليه يا ماما 

ليلي : كده يابنتي تكون ارتاحت ومش يبقي وراها حاجة 

ريماس : لا يا ماما مفيهاش حاجة لما يخطبها .. هو مش هيفضل ماشي معاها طول الوقت يعني لازم يكون حاجة تربطهم ع الاقل .. واذا كان باباها موافق انها تخرج معاه اكيد فى يوم هيرفض لانه مش خاطبها حتي 

سيف : وده كمان رأي يا ماما 

ليلي : خلاص شوفوا الى انتوا عايزينوه 

سيف : وحتي انا كمان يا ريماس مش هرضي انى اخرج معاها ونمشي كده واحنا ع الاقل مفيش فى ايدينا دبل 

ريماس : سوفة عانده حق يا ماما .. وتفكيره ممتاز ومبقاش فيه زيه اليومين دول 

ليلي : خلاص الى تشوفوه .. اصبر بقي لما ابوك يجي من البلد ونروح نخطبها 

ريماس : اها .. بس سيف انت لازم تفاتحها هى كمان فى الموضوع ده مينفعش تخبي عليها عشان مش تتفاجئ

سيف : حاضر يا ريماس .. انتى بقي عاملة ايه

ريماس : الحمد لله يا سيف .. كويسة يا حبيبي 

سيف : طب الحمد لله 

ليلي : اخبار الحمل ايه 

ريماس : تعبانة والله يا ماما 

ليلي : معلش عشان انتى فى اخر شهر خلاص

ريماس : ماهو خلاص فعلا بس تعبت اوي يا ماما 

ليلي : معلش يا حبيبتي 

سيف : ومصطفي عامل ايه 

ريماس (بحزن) : كويس يا سيف بيسلم عليكوا 

سيف : الله يسلمه .. مالك فى ايه هو مضايقك ولا ايه 

ريماس : مش عارفة يا سيف والله .. بس هو بقي صعب اوي .. تخيلي يا ماما بيتخانق معايا امبارح عشان بقوله انى نفسي الى فى بطني تبقي بنت 

ليلي : ليه ان شاء الله دي امنية من ربنا انتى بتتمنياها 

سيف : هو انتى مشوفتيش اذا كانت ولد ولا بنت يا ريماس 

ريماس : مصطفي مش راضي .. قالي لا عشان متصدمش 

سيف : هو ايه الصدمة فى كده .. البنت بيجي رزقها معاها 

ليلي : من امتى وهو دماغه كده يا ريماس

ريماس : ابوه وامه بقالهم شهرين او تلاتة بيزنوا فى دماغه انا مش عارفة ايه الى حصل هيموتوا ع الولد 

ليلي : طب ما انتى عاندك اتنين ما شاء الله عليهم 

ريماس : لا ليه يا ماما ليه لازم اجيب كل خلفتي تبقي ولاد وبس

ليلي : والله حرام .. انا بجد مش مصدقة ان مصطفي يعمل ده 

ريماس : اهو عمل واتخانق معايا امبارح 

ليلي : ربنا يهديه 

سيف : والله ده دماغه وحشة اوي من امتي يعني وده الى كنت بعتبره اخ ليا زي كريم

ريماس : مصطفي دماغه كويسة يا سيف بس المشكلة فى ابوه وامه لعبوا فى دماغه

ليلي : معلش يا بنتي .. المهم انك تقومي بالسلامة وخلاص 

ريماس : يارب يا ماما 

سيف : معلش يا ريماس مش يهمك كلمهم وخلاص كبري 

ريماس : هكبر لحد امتي يا حبيبي بس 

سيف : معلش المهم سلامتك وبس 

ريماس : يارب يا سيف ادعولي الله يخاليكوا انا كل لما بفتكر انى فى يوم هولد بتعب 

ليلي : ربنا يقويكي يابنتي وتكون ساعة ولادتك ساعة سهلة ان شاء الله 


وفضلوا قاعدين يرغوا وبعدين سيف و مامته روحوا ع البيت 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Rx520999


لمار بعد اما روحت البيت ملقتش عمتها ولا تسنيم باباها قالها انهم مشيوا راحوا ع بيتهم وهيشوفوا هيبقوا يجوا امتي 

وبعدين جاتلها مكالمة من سيف زي ما شوفنا من شوية



دلوقتي لمار قاعدة ع السرير قالت تتصل بتسنيم تحكيلها الى حصل 


لمار : الوووو 

تسنيم : ازيك يا ليمو عامة ايه 

لمار : الحمد لله يا تسنيم انتى عاملة ايه 

تسنيم : انا الحمد لله بخير 

لمار : انتوا مشيتوا ليه انا اضيقت اوي حتي مش قولتولي

تسنيم : معلش يا لمار ماما كان فى حاجات عايزة تعملها وبعدين كام يوم كده ونيجي تاني 

لمار : طيب يا تسنيم .. اسكتي انهاردة كان يوم جميل اوووووووو يا تسنيم 

تسنيم : هههههه صحيح عملتوا ايه 

لمار : كان يوم فعلا جامد اووووي وكنت مبسوطة .. وداني السينما وبعدين روحنا قعدنا ع النيل شوية وبعد كده روحنا أكلنا وبعد كده وداني الملاهي 

تسنيم : هههههههههههههههه الملاهي 

لمار : اه والله يا تسنيم .. كنت فرحانة اوي 

تسنيم : لا هو كويس الحمد لله انك خرجتي من كئبتك شوية 

لمار : تعرفي فعلا هو كمان كان مبسوط اوي انا اول مرة اشوف حد كده 

تسنيم : عشان تبقي تسمعي الكلام بعد كده عمر مين وهباب ايه بس خاليكي مع سيف والله دمه زي العسل وباين عليه بيحبك كمان 

لمار : معرفش بقي يا تسنيم اهو الى حصل حصل .. الحمد لله ع كل شئ 

تسنيم : الحمد لله يا حبيبتي .. المهم ان ناس تانية تعوضك

لمار : هههههههه خلاص بقي يا تسنيم الله 

تسنيم : ههههههه يا بطتي بتتكسفي 

لمار : اكيد يعني اومال ايه 

تسنيم : هههههههههه ماشي يا بطتي 

لمار : استني يا تسنيم 

تسنيم : ايه فى ايه 

لمار : فى نمرة غريبة بترن عليا ع الــــ (wait)

تسنيم : نمرة غريبة ازاي

لمار : مش من مصر يعني يا تسنيم 

تسنيم : ممممممم طيب سلام روحي شوفي مين وابقي كالميني

لمار : طيب سلام 


وقفلت تسنيم مع لمار
 


لمار : الوو 

....... : لمار ازيك 

لمار (بتشبه ع الصوت) : مين معايا 

........ : انتى نستيتي انا عمر

لمار : مين ؟؟

عمر : ايه يا لمار انا عمر حبيبك 

لمار : عمر ؟؟ وعايز ايه بقي ان شاء الله 

عمر : وحشتيني اووووي 

لمار : عمر ارجوك انا مش حبة اتكلم معاك .. كفاية الى عملته فيا انا مش ناقصة 

عمر : لمار صدقيني انا بحبك بس .....

لمار : انت عايز تسافر وتسبني وبعدين ارجعلك تاني 

عمر : لمار انا بحبك بجد 

لمار : عمر لو سمحت اسكت بقي كفاية انت عايز مني ايه خلاص سبني فى حالي سبني 

عمر : بس انا بحبك 

لمار : انت مش بعت مع خالد جواب وقولتلي كل حاجة خلاص راحت 

عمر : جواب ... جواب ايه يا لمار ؟؟ 

لمار : انا خالد اداني جواب وقالي انه منك 

عمر : لا مش مني اساسا انا مش بعتلك حاجة 

لمار : اومال خالد ازاي بعتلي جواب انا مش فاهمة حاجة 

عمر : ولا انا فاهم وبعدين جواب ايه الى هبعتهولك مع خالد .. انتى بتستهبلي يا لمار ولا ايه 

لمار : وهستهبل ليه انا بقولك الحقيقة خالد هو الى قالي كده 

عمر : لمار انتى عبيطة انا ازاي هبعت جواب مع واحد بيحبك 

لمار (مصدومة) : ايه واحد بيحبني ؟؟ 

عمر : ايوة .. انتى متعرفيش ان خالد بيحبك ولا ايه ده بيعشقك كمان بقاله سنين 

لمار : انت بتقول ايه لا طبعا خالد زى اخويا 

عمر : طب اساليه انا عرفت من ناس قريبة منه اوي .. انا بحبك اوي يا لمار ومقدرش اعيش من غيرك ولا ثانية 

لمار : اقفل دلوقتي يا عمر وهكلمك بعدين 

عمر : طيب سلام 

لمار : سلام 



قفلت لمار مع عمر واتصل بخالد 


خالد : الو ازيك يا لمار

لمار (بزعيق) : انت ازاي تعمل فيا كده ازاي 

خالد : انا عملت ايه يا لمار

لمار : انت ازاي تديني جواب مش عمر الى كاتبه

خالد : مين الى قالك كده 

لمار : عمر لسه مكالمني وقالي انه مبعتش اى حاجة

خالد : لا والله العظيم ده كداب ده هو الى مديني الجواب بنفسه 

لمار : انت لسه بتكدب تاني حرام عليييييك بقي .. انت عايز مني ايه ؟

خالد : انا مش عايز حاجة يا لمار .. 

لمار : حرام عليك يا خالد ليه عملت فيا كده ؟؟ 

خالد : انا معملتش حاجة يا لمار انتى ليه مطلعاني غلطانة 

لمار (بعياط وصريخ) : حرام عليك عمر قالي انك بتحبني وعملت كده عشان تبعدني عنه حرام عليك ليه عملت كده فيا انت عارف انى بتعذب 

خالد : لمار انا معملتش حاجة وبعدين انا بحبك زي اختي مش اكتر من كده والله .. وبعدين انا وعبير بنحب بعض واتخطبنا امبارح 

لمار : اتخطبتوا ؟

خالد : ايوة يا لمار اتخطبنا لانى بحبها وبحبك زي اختي بالظبط مش اكتر وبعدين لو حبة تصدقيه وتكدبيني براحتك بس انا قلتلك الحقيقة سلام 


وقفل 


ومن ساعتها ولمار عمالة تعيط ومنهارة ع الاخر 

لقيت تسنيم بتتصل بيها رديت


لمار (بعياط) : ايوة يا تسنيم 

تسنيم : ايه يا لمار فى ايه مالك 

لمار : انا تعبانة اووووي يا تسنيم تعبانة 

تسنيم : طيب اهدي مالك بس

لمار : عمر هو الى كان بيتصل دلوقتي بيا وقالي انه مبعتش جواب وان خالد بيحبني عشان كده بيحاول يوقع بيني وبينه ولما كلمت خالد قالي انا خطبت عبير وبحبها وهي بتحبني انا مش عارفة اخود قرار يا تسنيم خلاص مش قادرة 

تسنيم : خلاص يا لمار الله يخاليكي اهدي يا حبيبتي 

لمار : انا مش عارفة ايه الى بيحصلي ليه كل اما ابقي مبسوطة اتضايق 

تسنيم : طيب عشان خاطري اهدي خشي نامي شوية وهحاول اخلي ماما تخلص الى بتعملوه ونجيلك انا شكلي هنقل حاجتي كلها عاندك فى الاوضة 

لمار : طيب يا تسنيم سلام 

تسنيم : سلام 


وقفلت لمار مع تسنيم ودخلت تنام 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Rx520999


تسنيم قفلت مع لمار وهى متضايقة اووووي وساعتها كانت بتتمشي مع مامتها فى الشارع بيجبوا حاجات للبيت وليهم 



تسنيم : يارب استرها 

نوران : مالك يا تسنيم 

تسنيم : عمر كلم لمار دلوقتي وقالها انه مبعتش اى جواب ليها وقالها ان خالد بيحبها 

نوران : يالهوي طب ازاي وبعدين كملي

تسنيم : مش عارفة هى كلمت خالد وقالها انه خطب عبير وهو بيحب عبير ومش عايز حاجة غير كده 

نوران : طب ولمار عاملة ايه 

تسنيم : مش كويسة خالص يا ماما احنا لازم نروحلها 

نوران : انا والله ما عارفة ايه الى بيحصل ليها ده ربنا يستر 

تسنيم : انا خايفة عليها اوي لحسن تعمل حاجة فى نفسها 

نوران : لالالا بعد الشر عليها 

تسنيم : انتى عارفة يا ماما لمار عاملة ازاي وبذات فى الحاجات دي بتتجنن والله

نوران : انتى هتخوفيني عليها ليه يا تسنيم هو انا ناقصة قلق عليها يابنتي

تسنيم : احنا لازم نروحلها ونتكلم معاها .. انا مش عيزاها تبقي كده

نوران : والله انا حسة بيها بس هعمل ايه مش بأيدي حاجة وبعدين مش عايزة احسس خالك بحاجة عشان ميخفش انتى عارفة هو بيخاف ع لمار قد ايه 

تسنيم : طيب هنعمل ايه .. ده انا مصدقت انها بدأت تنبسط من شوية كالمتني وقالتلي انها مبسوطة اوي وكان اليوم جميل 

نوران : والله دي عين وصيباها 

تسنيم : اه والله يا ماما .. يلا بقي نخلص بسرعة عشان قولتلها هنخلص الى فى ايدينا ونروح 

نوران : طيب هقول لخالك ايه ... هو مكنش عايز يسبني اروح انا وانتى هقوله ايه لما نروح البيت تاني

تسنيم : مممممم قوليلوه ان لمار اتصلت بينا واتحايلت علينا اننا نرجع واحنا اضطرينا نرجع عشانها وبس

نوران : ايوة صح عاندك حق فكرة حلوة .. يلا بينا 

تسنيم : يلا يا ماما 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Rx520999

كريم بعد خناقته مع سمر نزل وسابها فى البيت وراح ع فندق بات فيه 

تاني يوم صحي وبص فى الموبيل لقيت شاهندا متصلة بيه راح قايم مكلمها


كريم : الوو .. ازيك يا شاهندا 

شاهندا : الحمد لله يا كريم انت عامل ايه 

كريم : بخير الحمد لله .. فى حاجة ولا ايه ؟

شاهندا : اها انهاردة المفروض كنت اروح عندك فى البيت عشان ادي ولادك درس انهاردة 

كريم : اها كملي 

شاهندا : وبعدين روحت وخبطت محدش فتح فا قلت اكلمك يمكن نايمين ولا حاجة

كريم : مش عارف والله يا شاهندا اصلي سايب البيت من امبارح 

شاهندا : سايب البيت ؟؟

كريم : اه سبت البيت امبارح 

شاهندا : اومال انت عند طنط 

كريم : لالا محدش يعرف انى سبت البيت اساسا انا فى فندق من امبارح 

شاهندا : ليه كده 

كريم : ممممممم بقولك ايه تعرفي تقابليني دلوقتي واحكيلك ولا مش حبة 

شاهندا : مش عارفة 

كريم : لو مش عايزة براحتك انا بس كنت حابب اتكلم معاكي شوية عشان مخنوق

شاهندا : طيب خلاص عايز نتقابل فين 

كريم : مممممم ممكن فى مطعم الزهور عشان الصراحة انا كمان جعان ولسه صاحي من النوم 

شاهندا : هههههه طيب هجيلك هناك سلام 

كريم : سلام 



كريم قام لبس هدومه وصرح شعره وبعدين نزل علطول 



كريم : شاهندا .. ازيك (ومدلها ايديه)

شاهندا (سلمت عليه) : الحمد لله تمام وانت

كريم : الحمد لله بخير يا شاهندا اتفضلي اقعدي 

شاهندا : ايه بقي مالك 

كريم : مش لما نفطر الاول طيب

شاهندا : ممممم طيب ع راحتك 


واكلوا هما الاتنين وبعدين قعدوا يتكلموا 


كريم : عارفة يا شاهندا بعد اما اتفسخت خطوبتنا وانا من ساعتها مش شايف يوم حلو 

شاهندا : كله قسمة ونصيب وقدر الله وما شاء فعل يا كريم 

كريم : انا عارف يا شاهندا .. بس صدقيني فعلا انا من يوم ما سبتك وكل ايامي بقيت شبه بعضها 

شاهندا : كله خير 

كريم : انا حبيت سمر معأنى سمعت كتير وشوفت كتير منها وحش بس حبيتها اكني كنت عايزة اتجوز وخلاص 

شاهندا : بس هى باين عليها بتحبك 

كريم : هى بتغير عليا اووووي وانا مش بحب الطريقة دي .. كل يوم خناقة بسبب الغيرة 

شاهندا : طيب ما معني الغيرة يعني الحب هي بتحبك اوي عشان كده بتغير عليك 

كريم : بس هى متعرفش ان الغيرة الى هى فيها دي انانية مش غيرة وبس 

شاهندا : ليه بتقول كده يعني لما متغيرش عليك هتقول دى باردة 

كريم : معرفش بس هى تعباني جدااااا وانا مش حاسس بنفسي لانها كل يوم بتخنقني بجد 

شاهندا : انا مش شايفة سبب لخنقتك دي يا كريم 

كريم : بس انا شايف كتير .. انتى عارفة امبارح الى خلانى اسبلها البيت وامشي .. واحدة اتصلت بيا ع الموبيل وهى ردت وقالتلها عايزة كريم راحت رامتلي الموبيل وقامت واساسا طلعت النمرة غلط وان الست عايزة كريم تاني وحتي مقدرتش تسمعني وكانت بتتهمني برضوا

شاهندا : يااااا للدرجادي

كريم : ما انا بقولك يا شاهندا انا تعبت جدا والله 

شاهندا : ربنا معاك .. بس كل ده يهون طول ما ولادك قدام عنيك دي لوحدها تساوي الدنيا وما فيها 

كريم : عاندك حق يا شاهندا .. انا فعلا لما ببصلهم بنسي كل حاجة ومش بيهمني اى حاجة غيرهم مش عايزهم يعيشوا مع اب وام منفصلين عن بعض 

شاهندا : عاندك حق هيتعذبوا اوي معاكوا 

كريم : عشان كده بحاول استحملها ع قد ما اقدر بس خلاص تعبت 

شاهندا : معلش يا كريم 

كريم : معلش دوشتك معايا 

شاهندا : لا والله مدوشتنيش ولا حاجة احنا بقالنا كتير متكلمناش مع بعض 

كريم : عاندك حق .. سيبك بقي مني وقوليلي انتى عاملة ايه بقي 

شاهندا : الحمد لله بخير 

كريم : ايه بقي سبتي خطيبك ليه 

شاهندا : مفيش ملقتش فى توافق بيني وبينه فا سبنا بعض

كريم : ربنا يعوضك بالاحسن منه 

شاهندا : يارب 

كريم : عارفة يا شاهندا (ومسك ايديها) احنا ملناش غير بعض

شاهندا (سحبت ايديها) : كريم ارجوك انت متجوز 

كريم : انا اسف بس انا لحد انهاردة مش عارف انساكي .. لانى محبتش حد غيرك 

شاهندا : كريم انت دلوقتي متجوز وعاندك ولاد مينفعش خالص الكلام الى بتقوله ده 

كريم : سمر تعبتني يا شاهندا انا نفسي ارتاح .. انا مش عارف ايه الى خلانا نسيب بعض انا عمري ما نسيتك اساسا 

شاهندا : كريم ارجوك كفاية 

كريم (مسك ايديها) : شاهندا انا مش عايزك تبعدي عني تاني صدقيني انا بحبك انتى و عمري ما حبيت حد قدك 

شاهندا : انت متجوز وعاندك ولاد ازاي بتحاول انك تفكر فى حد تاني غير مراتك 

كريم : انا مش بحاول افكر لانى من ساعة ما سبتك وانا مش ببطل تفكير فيكي يا شاهندا .. ماما كان عندها حق انا وانتى مخلوقين لبعض وبس

شاهندا : انا لازم اقوم .. لازم اروح دلوقتي عشان محدش يقلق عليا فى البيت 

كريم : طيب هوصلك يلا 

شاهندا : لا يا كريم ارجوك 

كريم : ايه يا شاهندا فى ايه هوصلك للبيت انا عايز اروح لماما كمان عشان اسلم عليها 

شاهندا : طيب الى تشوفوه 

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Rx520999

نروح لريماس ومصطفي 



مصطفي : ريمو 

ريماس : نعم يا مصطفي

مصطفي : انتى لسه زعلانة من امبارح

ريماس : لا عادي وهزعل ليه مش فارق معايا اساسا 

مصطفي : ياشيخة ؟؟ .. بقي كده مش فارق معاكي

ريماس : طب ما انت مش فارق معاك زعلي 

مصطفي : مين قال كده ؟ .. انتى حياتي كلها وعمري ازاي مش فارقة معايا 

ريماس : الى يسيب مراته تعبانة ومتضايقة طول الليل وينام وعادي يبقي مش فارق معاه

مصطفي : انتى عارفة قد ايه بحبك وقد اي بخاف ع زعلك .. وامبارح اانا كنت مخنوق

ريماس : اه ما انت ابوك وامك يخنقوك وانت تطلع عليا كل ده وانت عارف انى فى اخر شهر لحملي وبرضوا بتضايقني

مصطفي (مسك ايديها وباسها) : خلاص يا حبيبتي انا اسف متزعليش مني دي اول واخر مرة خلاص 

ريماس : انا الى مضيقني انك اول مرة تعمل كده معايا 

مصطفي : معلش ساعة غضب وراحت لحالها انا اسف

ريماس : خلاص يا حبيبي مفيش مشكلة


وبعدين وهما قاعدين وفجأة سمعوا محمد ابنهم بيعيط


قامت تشوفوه 


ريماس : مالك يا محمد مالك يا حبيبي فى ايه .. يالهوي ده سخن نار


قامت جرى هى و مصطفي وراحوا ع المستشفي 


مصطفي : عملتي ايه فى ابني خالتيه يتعب يا ريماس 

ريماس (بعياط) : انت بتزعقلي ليه حرام عليك انا ابني تعبان وبعدين ما انت بتشوفني بعمل ايه معاهم طول اليوم عمر ما عيني غفلت عن واحد فيهم 

مصطفي (صعبت عليه ريماس) : طيب اهدي يا ريماس

ريماس : ده ابني زي ماهو ابنك 


وبعدين خرج الدكتور 


ريماس : ايه دكتور ؟؟

الدكتور : للاسف ابنك عانده مرض خطير والمشكلة ان المرض ده نادر جدا لازم تسفروه بره فى اسرع وقت 

ريماس (بعياط) : ااااااااه يابني ااااااااااااه 



دخلت ريماس الاوضة وقعدت تحضنه وتبوس فيه واخدوه وروحوا ع البيت 


ودخلته ينام وفضلت قاعدة جمبه تبوس ف ايديه وتحضنه 



مصطفي (بدموع) : خلاص قومي وسبيه يا ريماس 

ريماس (بعياط) : مش قادرة يا مصطفي انا مش متخيلة انى مش هشوفوه المده دي كلها .. انا عايزة اسافر معاك 

مصطفي : يا حبيبتي مينفعش انا هروح هناك انا وهو بس 

ريماس : مصطفي انا مش قادرة ابعد عنه انا روحي كلها فيه هو

مصطفي : ان شاء الله هيخف ويبقي كويس متقلقيش (واخدها فى حضنه)


تاني يوم صحيت ريماس ودخلت اوضة محمد


وبعديـــــــــــــــن



هنعرف المرة الى جاية قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



يا تري ايه الى هيحصل مع محمد ابن ريماس ؟

وكريم هيفضل يحب شاهندا ؟؟

ولمار هتعمل ايه مع سيف وعمر وخالد ؟؟ هتحب مين وهتسيب وهتبعد عن مين ؟؟


عايزين تعرفوا كل ده استنوني فى حلقة جديدة
[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:56

[size=32]الحلقة العاشرة [/size]


[size=32]تاني يوم صحيت ريماس ودخلت اوضة محمد وبتحوط ايديها عليه 


لقيته جسمه سخن اوي قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11



ريماس (بصوت عالي وخوف) : مصطفي الحقني يا مصطفي الحقني 



جه مصطفي جري لما سمعها



مصطفي : فى ايه يا ريماس 

ريماس (بعياط) : محمد سخن اوي عن امبارح انا خايفة اوي 

مصطفي : لبسيه بسرعة عقبال اما اتصل بالاسعاف

ريماس (بعياط) : طيب طيب



واخدوا محمد ونزلوا جري ع عربية الاسعاف وراحوا المستشفي 


ريماس (بعياط جامد) : ابني بيروح مني يا مصطفي بيرووح اااااااااااه ياانا اااااااااااااه

مصطفي (ماسك نفسه من العياط واخدها فى حضنه) : ان شاء الله هيقوم بالسلامة وهيرجع لحضننا تاني .. اهدي انتى بس 

ريماس (بعياط) : انا حسة ان ربنا زعلان منى اوي يا مصطفي انا خايفة اوي 

مصطفي : ريماس متزعلنيش منك وتقولي الكلام ده ادعي وان شاء الله يبقي كويس يا حبيبتي 



وبعدين خرج الدكتور وع وشه علامات حزن قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood22




الدكتور : انا اسف بس ابنكوا كان جاي من البيت ميت واحنا عملنا الى علينا والبقاء لله 


ريماس اول ما سمعت كده اغمي عليها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11



مصطفي (بصريخ وعياط) : ريماس قومي يا ريماس متروحيش مني انتى وابني فى نفس الوقت قومي يا ريماس قومي



الممرضات اخدوا ريماس اوضة وبعدين الدكتور راح فحاصها وقال انها لازم تولد دلوقتي حالا قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11


ودخلوها اوضة العمليات ومصطفي واقف بره خايف وبيعيط ومش قادر يستحمل 

وبعدين موبيله رن 



مصطفي (بصوت مخنوق) : الوو

ليلي : ايوة يا مصطفي انتوا فين يابني انا من الصبح وانا عمالة اتصل بيكوا فى البيت محدش بيرد قلقتوني 

مصطفي : احنا فى المستشفي يا طنط 

ليلي (بلهفة) : ايه يابني ريماس بتولد ولا ايه 

مصطفي : ايووة ريماس بتولد و .... (عنيه دمعت)

ليلي : فى ايه يا مصطفي و ايه يابني طمني انا قلقانة والله 

مصطفي : محمد مات الصبح 

ليلي ( بصوت عالي) : انت بتقول ايه محمد مات يالهوي انتوا فين 

مصطفي : احنا فى المستشفي ........... 



وقفلت معاه وراحوا جري ع المستشفي هي وسيف وكريم 


ليلي (بعياط) : ريماس فين 

مصطفي : جوه يا طنط فى اوضة العمليات ادعيلها اغمي عليها اول ما عرفت 

ليلي ( بعياط وصريخ) : ااااااااااااااااااه يابنتي يارب ارحمنا يارب 

سيف : شد حيلك يا مصطفي 

مصطفي : قول يارب يا سيف خبطتين فى الراس توجع 

كريم : البقاء لله 

مصطفي : ربنا يخاليك يا كريم 



وبعدين خرج الدكتور وهو ع وشه ابتسامة خفيفة قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood0.. كفاية كئابة تعبت قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood22


الدكتور : اللف مبروك جالك بنوتة زي القمر 


مصطفي اول ما سمع كده قعد يعيط جااااامد ومكنش مصدق 


سيف : اهدي يا مصطفي .. اهدي يابني عيب الى بتعملوه فى نفسك ده 



وبعديها بفترة دخلوا ريماس اوضتها واهلها راحوا معاها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood22



ليلي (مسكت ايد بنتها) : بنتي

ريماس (بتحاول تفوق) : ماما ؟؟ .. اه محمد قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12

ليلي : الله يخاليكي يا بنتي اهدي 

ريماس (بدموع) : ماما محمد مات راح من بين ايديا مرة واحدة 

ليلي (بدموع) : قدر الله وما شاء فعل 

ريماس : انا مش عارفة ايه الى بيحصلي مش عارفة 

ليلي (بدموع) : انتى المفروض تفرحي انتى جبتي بنوتة زي القمر زي ما كان نفسك انك تجيبي بنت جبتيها وربنا عوضك .. شوفتي ازاي ربنا رحيم 

ريماس (بعياط) : محمد كان نور عيني يا ماما ومعتقدش ان فى حاجة تانية ممكن تعوضني عنه

ليلي : متقوليش كده ربنا عالم بحالك يا حبيبتي واداكي هدية جميلة لازم تحافظي عليها وبعدين احمدي ربنا ان محمد راحلوه مش ممكن كان يتعذب فى الدنيا دي 

ريماس : مصطفي فين 

ليلي : مصطفي منهار من ساعة ما الى حصل حصل .. واخواتك اخدوه وقاعدين بره 

ريماس : ناديه يا ماما عيزاه 

ليلي : طيب يا حبيبتي 



خرجت ليلي وهى خايفة ع بنتها من صدمة ابنها الصغير 



ليلي : مصطفي .. ريماس عيزاك جوه 

مصطفي : هي فاقت 

ليلي : ايوة فاقت وعيزاك ضروري خشلها يابني دي تعبانة اوي

مصطفي : طيب يا طنط 



دخل مصطفي وهو مش قادر يتكلم 


ريماس حست بيه وودت وبصتله 



ريماس (بدموع) : عارف انا زعلانة منك اوي وفرحانة فيك 

مصطفي : فرحانة فيا ؟؟

ريماس : ايوة .. مش انت من كام يوم قلت انك مش عايز يجيلك بنت .. اهو جالك بنت وابن من ولادك مات .. انا بقي دلوقتي فرحانة فيك لانك السبب لانك اتبرت ع النعمة الى عندك انا فرحانة جدا ان جالي بنت وزي ما ماما قالتلي ربنا عوضني فى ساعتها 

مصطفي : بس انا مكنش قصدي اقولك كده يا ريماس .. واعتزرتلك 

ريماس (بصت الناحية التانية) : عارف كان ممكن اسامحك لو مكنش ابني مات .. لكن دلوقتي خلاص انت قطعت كل حاجة بيني وبينك يا مصطفي 

مصطفي : ريماس (مسك ايديها) انا عارف قد ايه انتى زعلانة مني بس اقسملك انى زعلان اكتر منك ده ابني وحتة مني ولحد دلوقتي حاسس انى فى حلم ولسه مصحتش منه 

ريماس (سحبت ايديها) : ارجوك كفاية كلام .. روح للاهلك يا مصطفي روح خاليهم يملوا قلبك كراهية من نحيتي خاليهم ينفعوك

مصطفي : بس انا مش عايز حد غيرك انتى وولادي 

ريماس : اشمعنا دلوقتي بعد اما ابنك مات .. انت عارف انا كان نفسي اموت بداله 

مصطفي : ريماس 

ريماس : ارجوك يا مصطفي انا تعبت اوي معاك وحبيتك اوي بس مكنتش متخيلة منك انك تعمل كده فيا انا ساكتة وبحاول انسي كل حاجة .. لكن بعد موت ابني مش هنسالك حاجة خلاص وهفتكر كل حاجة وحشة عملتها فى حقي 

مصطفي : بس انا معملتش حاجة وحشة فى حقك يا ريماس 

ريماس : لا عملت .. لما كنت بتمشي وري كلام اهلك 

مصطفي : انا لو كنت فعلا بمشي ورى كلام اهلي انا مكنتش دلوقتي هبقي جوزك وانتى مراتي 

ريماس : كمان وليه جيت ع نفسك اديك خاليتهم يزعلوا منك 

مصطفي : انا مش هقدر ابعد عنك .. انتي حياتي يا ريماس 

ريماس : ياما سمعت منك كلام كتير بس ملقتش فى حاجة بتحصل

مصطفي : اديني فرصة اخيرة صدقيني انا تعبان اوي وحاسس انى بموت .. من ساعة ما شوفت ابني قدام عنيا وهو بيموت وانا مش عارف انقذه وانا بتعذب حسي بيا 

ريماس : احس بيك .. وانت ليه متحسش بيا وليه محستيش بيا من الاول انت سمعت امبارح انت قولتلي ايه اول لما جبنا ابنك ع المستشفي 

مصطفي : ليه بقي قلبك اسود كده يا ريماس .. انا قلتلك كل ده كان لحظة غضب 

ريماس : مصطفي انا تعبانة خلاص انا هخرج من المستشفي ع بيت بابا 

مصطفي : ريماس !!!!

ريماس : ارجوك يا مصطفي سبني فى حالي .. انا مش هطلب منك الطلاق بس كده احسن خالينا بعيد عن بعض .. 

مصطفي : ده قرارك يا ريماس 

ريماس : ايوة يا مصطفي 

مصطفي : طيب انا هسيبك ع راحتك عشان بس انتى تعبانة وبعدين لينا كلام تاني فى الموضوع ده 

ريماس : طيب يا مصطفي ... لو سمحت انا عايزة اشوف بنتي خاليهم يجبوهالي 

مصطفي (مصدوم من كلامها) : حاضر يا ريماس 


وخرج مصطفي وهو مصدوم وقال لمامتها انها عايزة تشوف بنتها وليلي راحت جابت البنت ودخلتها لريماس ودخل معاها كريم وسيف عشان يطمنوا ع اختهم 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) NYR21543


خالد كلم عبير وقالها انه عايز يشوفها ويتقابلوا 



خالد : الوو يا بيرو 

عبير : ايوة يا حبيبي .. ازيك 

خالد : الحمد لله يا حبيبتي انتى عاملة ايه 

عبير : الحمد لله بخير انت عامل ايه 

خالد : بخير .. بقولك انتى فين 

عبير : انا فى الكلية 

خالد : مممممم طيب خاليكي عاندك هاجي اخدك عشان عايز اتكلم معاكي

عبير : فى ايه يا خالد متخوفنيش مامتك حصلها حاجة

خالد : لا يا حبيبتي دى تمام الحمد لله متقلقيش بس كنت عايز اشوفك 

عبير : ههههههههه طيب يا حبيبي مستنياك عند باب الكلية 

خالد : اوكي عشر دقايق واكون عاندك 

عبير : اوكي 


وقفل خالد مع عبير ورحلها بعد عشر دقايق فعلا واول لما شافته عملت كده قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


وراحت ركبت معاه العربية 



عبير : ازيك يا حبيبي 

خالد : تمام الحمد لله .. بقولك فطرتي ؟؟

عبير : لا نزلت وملحقتش افطر 

خالد : طيب تمام عشان نروح نفطر سوي 

عبير : طيب 



واخدها فى مطعم 


خالد : ايه الاخبار بقي كان عاندك محاضرات انهاردة 

عبير : اه يا حبيبي كان عاندي اتنين 

خالد : طيب (وسكت)

عبير : فى ايه يا خالد ؟

خالد : بصي انا مش عايز اخبي عليكي حاجة 

عبير : خير فى ايه 

خالد : لمار كلمتني 

عبير : لا والله وعايزة ايه بقي

خالد : بتقولي ان عمر كالمها وقالها ان الجواب الى ادتهولها ده مش منه وقعد يقولها انه بيحبها 

عبير : طب وانت مالك يعني هى تكلمك من اصله ليه

خالد : عشان هو قالها انى كداب وبحبها 

عبير : اه وبعدين 

خالد : قلتلها انى خطبتك وبحبك انتي

عبير : طيب يا خالد 

خالد : اضيقتي ؟؟ 

عبير : انت شايف ايه 

خالد : شايف انك متضايقة اوي ومخنوقة مني كمان 

عبير : انا مش عارفة ارد عليك اقولك ايه يا خالد 

خالد : قولي الحقيقة 

عبير : انا نفسي لمار تختفي من حياتي بقي كفاية والله انا تعبت 

خالد : انا عارف انك تعبتي بس انا فى اييدي ايه 

عبير : لا مش فى ايدك حاجة .. خالد انت لسه بتحبها وباين اوي فى عنيك 

خالد : عبير انا قلتلك خلاص مبقاش فى اى حاجة بتربطني بيها 

عبير : بس بتحبها

خالد : حتي ولو بحبها انا بحبك انتى اكتر 

عبير : كداب 

خالد : لا مش كداب وكفاية يا عبير بقي فى ايه انا اخترتك انتى اعمل ايه تاني قوليلي

عبير : متعملش حاجة لو عايز تبعد يا خالد ابعد عادي اخدت ع كده 

خالد : عبير انا من اول يوم انا حبيتك فيه وانا قلتلك انى مش هعرف انسي لمار بسهولة ومعاكي لازم تحاولي عشان تنسيني 

عبير : طيب يا خالد المطلوب مني 

خالد : انك تقعدي وتسمعيني وتحاولي معايا انك تنسيني لمار 

عبير : حاضر يا خالد .. انا اسفة بس انت عارف انت بالنسبالي ايه 

خالد : ماهو عشان انا عارف سكتلك 

عبير (بنص عين) : لا والله 

خالد : ههههههههههههه اه والله 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) NYR21543

تسنيم ونوران بعد لما خلصوا حاجتهم بليل راحوا ع بيت لمار وباباها 

ولما دخلوا لقيوه لمار نايمة فا دخلوا هما كمان ناموا 


صحيت لمار ع موبيلها 


(يا عيني عليكي يابنتي كل يوم تصحي ع موبيل)


لمار : الووو 

عبير : ايوة يا لمار انا عبير 

لمار : ايوة يا عبير فى حاجة ؟

عبير : انا ع الباب عاندك ياريت تقومي تفتحيلي عشان عايزة اتكلم معاكي

لمار : طيب يا عبير


وقامت لمار وهى مش مركزة فتحت الباب ولقيت فعلا عبير واقفة دخلتها وقعدوا فى الصالون وكل ده والبيت نايم لانها جت بدري


لمار : ايوة يا عبير فى حاجة ولا ايه 

عبير : بصي يا لمار انا جيالك فى كلمتين هقولهم وامشي 

لمار : اتفضلي 

عبير : ياريت تبعدي احسن عن خالد ومش تكلميه تاني خالص لانه ااساسا مش بيحبك 

لمار : وانا بعيده عنه 

عبير : وبعدين يعني لو طلعتي خالد كداب يبقي لازم تفكري كويس فى الى انتى بتحبيه 

لمار : ايه يا عبير فى ايه .. انتى بتتكلمي معايا بالطريقة دي ازاي وايه الى حصل

عبير : خالد قالي انك كلمتيه وهزقتيه وعاليتي صوتك عليه 

لمار : اه لانه كداب واداني جواب عمر مش كاتبه كمان 

عبير (عليت صوتها) : لا مش كداب انتى الى مش عايزة تصدقي حد وعايزة تصدقي نفسك وبس يا لمار 

لمار : لا مش بحاول اصدق نفسي بس (وقاطعتها)

عبير : مفيش بس ... انتى مش مصدقة غير عمر بتاعك ده ومش عارفة تصدقي الى حواليكي بس كل الى عايزة اقولهولك ان عمر ده عليه كلام كتير جدا وناس كتير اوي قالت انه يعشر بنات بعدد شعر راسه وانتى ولا هنا وبتحاولي تكبري دماغك فوقي بقي يا لمار ايه عايزة يحصلك ايه تاني انتى المفروض تحمدي ربنا ان فى ناس بتحاول انها تساعدك انك تنسي كفاية بقي 

(وساعتها عمتها سمعت صوتها وجت وقفت ع جمب عشان تسمع)

لماار : انتى عرفتي منين كل ده 

عبير : كل االناس فى الكلية عارفة الكلام ده غيرك انتى بس الى مش مصدقة ومش بتصدقي لكن الكلية كلها بتتكلم عليه وعارفين مصايبه 

لمار : طيب يا عبير 

عبير : انا لازم امشي بس لو سمحتي ابعدي عنى انا وخالد عشان نأسس حياتنا بقي وكفاية الى بتعمليه فى نفسك فى ناس كتير بتحبك حواليكي وانتى مش واخدة بالك


وراحت سابتها ومشيت لمار من ساعتها وهى مصدومة ودخلتلها عمتها 


نوران : لمار 

لمار : ايوة يا عمتو

نوران : انتى كويسة 

لمار : الحمد لله كويسة 

نوران : انا سمعت الى صحبتك قلتهولك والصراحة هي عندها حق 

لمار : يعني انا كنت غبية اوي للدرجادي يا عمتو

نوران : الصراحة اه يا لمار ولازم تفوقي يا حبيبتي انتى مبقتيش صغيرة 

لمار : ايوة بس انا حبيت عمر اوي

نوران : معلش لازم تنسية وبعدين انا شايفة ان سيف كويس اوي معاكي

لمار : مش عارفة يا عمتو انا حسة انى تعبانة وحسة كمان انى بحلم 

نوران : لا انتى فى حقيقة ولازم تؤمنى بالحقيقة دي 

لمار : تفتكري ان ربنا زعلان مني يا عمتو 

نوران : لا يا حبيبة عمتو بس لازم تاخدي بالك من نفسك .. يلا قومي معايا 


وقومتها ودخلتها وقعدت تتكلم معاها 


وبعدين قالت لنوران انها هتكلم سيف عشان تسال عليه 



جت تمسك الموبيل لقيت ........

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11
[/size]


[size=32]يتبــــــــــــــــــــــــــع[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:57

[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32]الحلقة الحادية عشر



[/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]وبعدين قالت لنوران انها هتكلم سيف عشان تسال عليه 


جت تمسك الموبيل لقيت رسالة من عبير 


بتفتح لقيت ده مضمون الرسالة


" لمار انا بحظرك وللاخر مرة ابعدي عن خالد وسبيه فى حاله ومتحوليش تتصلي بيه تاني لانك لو عملتي كده انا مش هخاليكي موجوده ع وش الارض وهتشوفي ايام عمرك ما شوفتيها تاني ده اخر تحزير ليكي "


لمار اول لما قريت الرسالة دي ندهت ع نوران 


لمار (بعياط) : عمتو عمتو تعالي بسرعة 

نوران : ايه يا حبيبتي فى ايه 

لمار : بصي عبير بعتالي ايه 

نوران : وريني (وقريت الرسالة) ... لا حول ولا قوة الا بالله دي بتهددك ليه يعني ده كله 

لمار (بعياط) : انا مبقتش عايزة حاجة من حد وربنا خلاص تعبت 

نوران : طيب اهدي شوية 

لمار (بعياط) : عمتو سبيني الله يخاليكي انا عايزة ارتاح شوية 

نوران : بس 

لمار (بعياط) : الله يخاليكي يا عمتو سبيني

نوران : حاضر يا لمار ماشي



وخرجت لمار وقعدت تعيط جامد اوووووي ومكنتش مصدقة الي بيحصل حواليها 


وبعدين مسكت الموبيل ولقيت نفسها بتتصل بسيف 



سيف : الوووو يا لمار ازيك 

لمار (بصوت مخنوق) : الحمد لله يا سيف انت عامل ايه 

سيف : ايه مالك 

لمار (بدأت تعيط) : انا تعبانة اوي يا سيف اوووووي مش قادرة استحمل 

سيف : انتى فين طيب دلوقتي

لمار : انا فى البيت 

سيف : طيب قومي اللبسي انا جاي اخدك 

لمار : هنروح فين بس يا سيف

سيف : ياستي هاجي اخدك نرغي مع بعض عشان انا كمان مخنوق اوي 

لمار : طيب ماشي 


وقفلت لمار مع سيف وقامت لبست وقالت لعمتها انها هتنزل 

ونزلت فعلا لما سيف رنلها ع الموبيل


سيف : ازيك يا لمار

لمار : الحمد لله يا سيف انت عامل ايه 

سيف : بخير الحمد لله وانتي

لمار : الحمد لله

سيف : ايه بقي يا ستي مالك 

لمار : ليك خلق تسمع قصتي كلها 

سيف : ليا خلق وحتي لو مش ليا انا حابب اسمعك ونقرب لبعض اكتر 

لمار : ممممم طيب يا سيف

سيف : اتفضلي اتكلمي

لمار : انا مش اعرفك بقالي كتير بس معرفش ليه لما حسيت نفسي مخنوقة كلمتك .. انا مامتي ماتت واول ما ولدتني وبقيت عايشة علطول مع بابا فى البيت وعمتي كمان جوزها اتوفي من سنتين وبقيت علطول يأما تبات عندنا يأما انا ببات عندها وساعات كل واحد بيبقي فى بيته عادي .. وحبيت واحد معايا فى الكلية من اول سنة دخلت فيها وانا بحبه وهو قالي انه بيحبني وقالي اخر سنة هو هيكون فيها فى الكلية هيجي ويطلب ايدي بس طلع كداب .... (وقعدت تحكيلوه كل الى احنا عرفينوه عن عبير وخالد وعمر).. بس يا سيف هي دي حكايتي 

سيف : يااااااااا كل ده يا لمار ... انتى تعبتي اوي ع كده 

لمار : تخيل يا سيف انا شوفت حاجات كتير اوي وتعبت اوي فى حياتي

سيف (مسك ايديها) : لمار اسمحيلي افضل جمبك .. انا مش عايز ابعد عنك 

لمار (اتكسفت وسحبت ايديها وحاولت تتوه الموضوع) : مالك انت بقي 

سيف : صحيح ريماس ولدت 

لمار : بجد حمدالله ع السلامة جابت ايه 

سيف : جابت بنوتة زي القمر زيك 

لمار : ممممم طيب هبقي اروح انا وتسنيم عشان نزورها 

سيف : طب ليه ما نروح دلوقتي

لمار : لالالالا بلاش خاليها لما تسنيم تبقي معايا احسن 

سيف : الى تحبيه 

لمار : قولي بقي انت قولت انك كمان متضايق 

سيف : ابن ريماس مات 

لمار : ايه ازاي

سيف : ايوة مات امبارح ووولدت بعدت اما عرفت الخبر وانا مخنوق ومتضايق اوي عليها ومش مصدق الى حصلها ده انا بحب ريماس اوي ويمكن بعشقها كمان وبخاف عليها بس اعمل ايه 

لمار : ان لله وإن إليه راجعون .. معلش متزعلش

سيف : انا كل الى مزعلني انها هى متضايقة من جوزها غير كده مش هاممني جوزها ولا غيره 

لمار : متزعلش نفسك 

سيف (مسك ايديها) : عارفة الحاجة الوحيدة الى مش هتزعلني لو انتى فضلتي جمبي .. برغم اننا منعرفش بعض بقالنا كتير بس انا حاسس ان فى حاجة جوايا من نحيتك 

لمار : سيف......

سيف : متقوليش حاجة يا لمار بس عايزك تفكري مرة واتنين وتلاتة احلفلك بالله انى عمري ما هزعلك فى حياتي لانى لما بحب بحب بأخلاص وبجد ومش بحب ازعل الى بحبه 

لمار : طيب يا سيف ممكن تروحني بقي ولا لا

سيف : ممممم لا مش هروحك هنروح ناكل ايس كريم وبعدين اروحك ع البيت 

لمار : مممممممم 

سيف : ده مش محتاج تفكير (وراح واخدها وركبوا العربية راحوا ع اغلي محل ايس كريم واكلها )



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VAc90283


عدي اكتر من شهر وكل يوم سيف بيزداد تعلق بلمار وهى كمان بدأت تحس انها بتحبه بس لسه ملقتش لحد حاجة 

وريماس عند مامتها من اول يوم خرجت فيها رجعت ع بيت اهلها وقعدت معاهم 


ريماس : تخيلي يا ماما محاولش ولا مرة يتصل يسأل ع بنته 

ليلي : معلش يا بنتي الغايب حجته معاه برضوا

ريماس : لالالالا يا ماما ده غايب بأردته هو لو كان عايز يتصل يسال كان اتصل

ليلي : برضوا معلش استحملي

ريماس : انا مش متخيلة بجد اكنوه مصدق يا ماما انى قلتله يبعد فا بعد 

ليلي : مانتى كنتى قاسية عليه برضوا يا ريماس 

ريماس : لا مش قاسية عليه فى حاجة هو الى عمل فيا كل ده 

ليلي : طيب معلش ارتاحي

سيف : ايه يا حبيبتي عاملة ايه انهاردة 

ريماس : الحمد لله يا سيف كويسة 

سيف : واخبار النونو ايه 

ريماس : الحمد لله يا سيف .. تعرفوا انا حسة ان ربنا عوضني بسما (سما دي بنتها نسيت اقولكوا انها سمتها كده) بعد اما محمد راح 

ليلي : ربنا قادر ع كل شئ يا حبيبتي 

سيف : دي معجزة يا ريماس بجد ربنا بيحبك اووووي عشان كده مكنش حابب انك تزعلي وولدتي فى نفس اليوم الى اتوفي فيه 

ريماس : ع قد ما انا فرحانة بسما ع قد ما انا زعلانة ع محمد كان نفسي يتربي مع اخواته وكان نفسي سما تشوف اخوها محمد كان عامل ازاي

ليلي : متوجعيش قلبي يا بنتي انا مش قادرة استحمل والله 

ريماس : صدقيني يا ماما محدش حاسس بيا والله انا من جوايا بتقطع ومش عارفة انا متماسكة لحد دلوقتي ازاي الى فى مكاني كان زمانه انهار ومات 

ليلي : بعد الشر عليكي يا حبيبتي انشالله الي يكرهوكي 

سيف : متقوليش كده تاني يا ريماس ربنا حاسس بيكي واكرمك بسما 

ريماس : انا بحمد ربنا ع سما والله يا سيف انا من غيرها مكنتش هبقي كده ربنا يقدرني واقدر اكبرها هى واخوها 

سيف : يارب أمين 

ليلي (بصت لسيف بنص عين) : الا انت فين كده بقالك كام يوم كل اما ادخل اوضتك الاقيك بره البيت وكمان بتصحي من بدري ده من ايه ده يا حبيب امك 

سيف : ههههههههههههه وماله يا ماما اما اصحي بدري انتى تكرهيلي كده ولا ايه 

ليلي : لا مكرهش ومش تتوه سؤالي يا ولد انا عارفة حركاتك دي 

سيف (بص لريماس) : هههههههههه امك دي فقساني علطول وربنا 

ليلي : ها قوووووول لانى شاكة فى حاجة

ريماس : ههههههه خلاص يا مااما بقي متكبريش الموضوع 

ليلي : لا لازم يقول والا هزعل 

سيف : مفيش يا ماما بس لمار كانت محتجاني الايام الى فاتت فا بحاول اخرجها وبوديها الجامعة 

ليلي : ما شاء الله والله قلبي كان حاسس .. بس خود بالك يابني لو بتحبها فعلا قول للابوك ونروح نخطوبها بلاش تمشي معااها كده وانت مفيش حاجة بتربطكم ببعض

ريماس : ماما عندها حق يا سوفة لازم فعلا لو بتحبها تروح تتقدملها

سيف : انا عارف بس بحاول اقربها ليا شوية 

ليلي : طيب يا حبيبي انا قلتلك وخلاص 

سيف : حاضر يا ماما انا كنت ناوي انهاردة افاتحها فى الموضوع ده بس ادعولي 

ريماس : ربنا معاك وان شاء الله توافق

ليلي : ربنا يوفقك يابني ويوقفلك ولاد الحلال

سيف : يارب أمين عن اذنكوا 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VAc90283


خالد وعبير كل مادا وبيقربوا لبعض وخلاص قرروا ان الفرح بتاعهم يبقي بعد شهر 


عبير : انا مش مصدقة انا فرحاااااااانة اوي يا خالد بجد مش مصدقة 

خالد : ولا انا مصدق والله 

عبير : خلاص كلها شهر وابقي مراتك فعلا 

خالد : اه تخيلي وهتبقي احلي زوجة فى الدنيا كلها

عبير : اكيد طبعا مش جوزي هيبقي خالد حسين يبقي لازم اكون احلي زوجة

خالد : هههههههههه انتى حلوة يا عبير من غير حاجة

عبير : الكلام ده من قلبك

خالد : ايوة من قلبي طبعا انا كل كلامي معاكي من قلبي 

عبير (بكسوف) : ممممممممممم طيب .. ثواني هاروح اشتري مناديل وعاصير من المحل وجيالك 

خالد : طيب متتأخريش عليا 

عبير : طيب حاضر خود شنطتي عقبال اما اجي 

خالد : ماشي 


واخد خالد شنطة عبير وبعدين قال يرن عليها عشان يسمع حاطة نغمة ايه لما يرنيلها وفعلا لما رن لقي اغنية (حبيبي وانا ويااااااك بتاعت حماقي) .. فرح اوي وبعدين قال اما يقلب فى الرسايل 

وهو بيقلب 


لقي رسالة مبعوتة لللمار من شهر بالظبط دخل فيها وقراها ولاقي 


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]" لمار انا بحظرك وللاخر مرة ابعدي عن خالد وسبيه فى حاله ومتحوليش تتصلي بيه تاني لانك لو عملتي كده انا مش هخاليكي موجوده ع وش الارض وهتشوفي ايام عمرك ما شوفتيها تاني ده اخر تحزير ليكي "



خالد اتعصب اوي من الرسالة الى عبير بعتتها للمار 


عبير (بأبتسامة) : اتفضل يا حبيبي العصير 

خالد : انتى ايه الى بعتيه ده 

عبير : بعت ايه 

خالد (بزعيق) : ايه الرسالة الزفتة الى بعتيها للمار دي من شهر 

عبير : فى ايه يا خالد لو سمحت وطي صوتك وانت بتكلمني 

خالد : ولو موطتش يا عبير هتعملي ايه 

عبير : لو سمحت يا خالد بعد اذنك اهدي شوية 

خالد : اهدي ازاي انتى اي الى بعتيه ده لللمار 

عبير : انت بتزعق ليه دلوقتي .. 

خالد : قوليلي انتى الى بعتي الرسالة دي صح 

عبير : ايوة انا 

خالد : وكان ايه غرضك منها 

عبير : انى اخليها تبعد عنك 

خالد : وانتى مالك يا ستي تبعد ولا متبعدش 

عبير : انت محموق اوي كده ليه فى ايه يعني لما تبعد عننا وبعدين انا هبقي مراتك بعد شهر وانت جاي تقولي لمار ومش لمار 

خالد : ايوة لان الرسالة دي لو هى عملتلك بيها محضر انتى كده هتروحي فى داهية 

عبير : انت مش خايف عليا يا خالد انت لسه بتحبها 

خالد : مش تدخلينا فى متاهات يا عبير بطلي هبل بقي

عبير : هبل !!!!! .. عارف انا هبلة فعلا ع رأيك عارف ليه عشان وافقت انى اتخطبلك ونتجوز يارتني ما عملت كده لانك لسه بتحب لمار ومش قادر تبعد عنها انا متأكده 

خالد : انتى هبلة وربنا يا عبير فرحنا بعد شهر وانتى جاية تقولي لسه بحب لمار انتى عقلك ده ايه مريض 

عبير : ايوة انا هبلة وعقلي مريض عشان حبيتك ورضيت اتخطبلك 

خالد : محدش ضربك ع ايدك يا عبير .. انا ماشي (ومشي وسابها) 

عبير (بعياط) : ليه مشيت يا خالد ليه مشيت وسبتني ااااه يانا انا بحبك ومش اقدر اعيش من غيرك بس انت الى خالتني اعمل كده جناني وحبي ليك هو الى عمل فيا كده يارب اقف معايا يارب وميسبنيش يااااااااارب 


وبعدين عبير قعدت تجري تجري تجري 

وووووو ..............

هنعرف بعدين 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) VAc90283


سيف لبس اشيك حاجة عانده وراح عند بيت لمار 



سيف : السلام عليكم 

احمد : وعليكم السلام .. ازيك يا سيف يابني اتفضل

سيف : شكرا يا عمي

احمد : اتفضل اقعد اخبارك ايه ؟

سيف : الحمد لله بخير يا عمي حضرتك عامل ايه 

احمد : بخير الحمد لله .. اخبار اخواتك واهلك ايه 

سيف : الحمد لله كلهم كويسين وبيسلموا ع حضرتك جدا 

احمد : الله يسلمهم يابني .. نورت يابني

سيف : ده نورك يا عمي 

احمد (بصوت عالي) : لمار لمار .. نوران تعالوا 

لمار : ايوة يا بابا نعم .. ايه ده سيف

سيف : ازيك يا لمار 

لمار : الحمد لله بخير وانت 

سيف : الحمد لله

نوران : ازيك يا سيف عامل ايه 

سيف : 
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]الحمد لله يا طنط بخير .... [/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]عمي انا كنت عايز حضرتك فى حاجة مهمة 

احمد : اتفضل يابني 

سيف : انا عايز اجيب بابا وماما ونيجي نخطب لمار من حضرتك 


(احمد بص للمار لقاها واقفة عاملة كده قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11 ومش مصدقة الى بيقولوه وواقفة متسمرة )



احمد : والله يابني انا معنديش مانع انت انسان محترم واهلك محترمين وانا طبعا يشرفني انك تبقي زي ابني بس الرأي رأي لمار طبعا 


وراحوا كلهم باصين للمار وهى واقفة مش عارفة تعمل ايه ولا تقول ايه 


احمد : ايه رأيك يا لمار ؟؟

لمار : ها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11

احمد : ايه يا لمار فى ايه بسالك سؤال يابنتي ايه رأيك موافقة ع سيف 

لمار : ...................


يا تري لمار هتوافق ع سيف ولا لا ؟؟

وعبير هتعمل ايه مع خالد ؟؟

وعمر هيرجع تاني يرخم ع لمار ؟؟

وخالد هيعمل ايه مع عبير هيسيبها ولا هيرجعلها ؟؟


عايزين تعرفوا كل ده استنوني فى حلقة جديدة واجمل واحلي من دي مليون مرررررة 
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:57

[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32]الحلقة الثانية عشر


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]
احمد : ايه يا لمار فى ايه بسالك سؤال يابنتي ايه رأيك موافقة ع سيف 

لمار : انا .........


والباب خبط 


احمد : روحي افتحي يا نوران 



راحت نوران فتحت الباب 


وبعدين لقوووووه 


عمر قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11


وراح عمر زاقق نوران ودخل البيت
 



احمد : انت مين وعايز ايه 

عمر : عمي انا عايز اطلب ايد بنتك .. بنتك بتحبني انا مش بتحب الشخص ده (وبيشاور ع سيف)


سيف وقف متنح ومش عارف يعمل ايه وراح باصص للمار لقاها عاملة كده قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood22



عمر : انت ملكش حق انك تيجي هنا وتطلب ايديها .. لمار بتحبني انا 

سيف : لا ليا حق ولو سمحت الرأى رأي لمار وانا مش بكلمك انت .. ايه رأيك يا لمار 


لمار واقفة ومش عارفة تعمل ايه ولا تقول ايه ولقيت نفسها بتعيط وبتبص لعمر 


لمار (بعياط) : انت سبتني فى الوقت الى كنت محتجالك فيه معأني حبيتك اووووووي وبرضوا سبتني ومهتمش بيا ولما طلبت تيجي تطلب ايدي رفضت ع قد ما حبيتك ع قد ما كرهتك 

عمر : بس انا حبيتك وجيت اهو واتقدمتلك 

لمار (بعياط) : انا مش رخيصة اوي كده عشان تقولي جيت واتقدمت ... ابعد عني يا عمر خلاص مش عيزاك (وراحت واقفة ورى سيف)



(الله الله عليكي يا ليمووووو ايوة كده يابنتي سيبك من الواد عمر قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1)



سيف استغل الفرصة ومسك ايديها



عمر : كده يا لمار ... ماشي هوريكي قريب جدااااا ايه الى هيحصلك 

لمار : مش خايفة منك 

عمر (بأبتسامة) : ماشي



وراح ماشي 


احمد طبعا كل ده واقف مزهول ومش عارف يقول ايه 


سيف : عمي انا لتاني مرة هطلب ايد لمار من حضرتك 

احمد : انا معنديش مانع ... ها يا لمار 

لمار (بصت للارض وابتسمت) : موافقة 

نوران : لولولولولولوللولولولولولولولي (وراحت حضنت لمار) مبروك يا حبيبتي 

تسنيم : مبرووووووك يا ليمو مبرووووووووك 

لمار : الله يبارك فيكوا 

احمد : خلاص يابني هات اهلك واتفضلوا 

سيف : طيب يا عمي .. انا لازم اروح دلوقتي عشان اقولهم وافرحهم وبأذن الله الاسبوع الجاي اجبهم ونيجي 

احمد : بالتوفيق يابني منتظرنكم 

سيف : ان شاء الله 


سيف بص للمار وابتسم وراح خارج من الشقة 


احمد : انا عايز دلوقتي حالا تفسرولي الى حصل 

نوران : يا احمد ...

لمار (مسكت ايد عمتها) : استني يا عمتو .. انا اسفة يا بابا بس للاسف انا حبيت واحد معندوش حاجة اسمها مسؤلية .. ومعرفش يسعدني بس خلاص الموضوع انتهي انا عارفة ان حضرتك زعلان ع الى حصل بس صدقني يا بابا انا بقالي كتير بتعذب وخلاص الموضوع بالنسبالي انتهي خلاص 

احمد : طيب يا لمار 


(وراح احمد داخل اوضته ودخلت وراه نوران)


تسنيم (راحت جري حضنت لمار) : اللف مبروك يا ليمو ولله فرحتلك اوي

لمار : تسنيم انتى شايفة انى الى عملته ده صح 

تسنيم : ايه يا لمار انتى لسه بتحبي عمر ؟؟

لمار : لا مش بحب عمر .. بس حسة انى خايفة اوي من كلام عمر وكمان متضايقة انى حطيت سيف فى الموقف ده 

تسنيم : لا يا حبيبتي انتى مغلطتيش وبعدين عمر ميقدرش يعمل حاجة ده اخره كلام وخلاص ان شاء الله مفيش حاجة متقلقيش 

لمار : يااااارب يا تسنيم يارب يا حبيبتي 

تسنيم : بقولك ايه احنا لازم نحتفل بقي 

لمار : ههههههههههههه يا هبلة هنحتفل ليه

تسنيم : عشان خطوبتك ... انا من اول يوم شوفت سيف فيه وقلت ده اخرته بمبي واحمر واصفر معاكي 

لمار : ههههههههههههههههه خلاص يا تسنيم بقي مش تكسفيني كفاية الكسفة بتاعت انهاردة

تسنيم : ههههههههههههههههههه يلا تعالي نخش الاوضة 

لمار : انا عايزة اكلم سيف هخش اكلمه واجيلك 

تسنيم : هتكلمية تقوليلوه ايه 

لمار : يابت عايزة اطمن عليه

تسنيم : ههههههههههههههه ايوة بقي لعبت معاك يا معلم .. عقبالي يارب 

لمار : يارب يا تيتو 


ودخلت لمار تكلم سيف فى الموبيل 

تعالوا نروح نشوف الاول حوار احمد ونوران وبعدين نرجع لمكالمة لمار وسيف 


احمد : انتى ازاي يا نوران تبقي عارفة ان لمار بتحب واحد ومتقوليليش

نوران : مكنش ينفع اقولك بنتك امنتني امانة وكان لازم اقف معاها 

احمد : ايوة بس دي بنتي وانتى عارفة انا بخاف عليها ازاي

نوران : متخفش خلاص كله بقي الحمد لله تمام

احمد : لالا انا بجد مش مصدق انتى المفروض اختي يعني تيجي تقوليلي كل حاجة بتحصل

نوران : احمد لمار زي تسنيم وزي ما بحفظ سر تسنيم برضوا بحفظ سر لمار ما انت عارف ان احنا كلنا ملناش غير بعض وكلنا عيلة واحدة ومن ساعة ما مامتها ماتت وانا الى معاها وبقف معاها فى كل حاجة 

احمد : برضوا غلطتي كان لازم تحكيلي كل حاجة 

نوران : يمكن غلط انى مقولتلكش بس كان لازم احفظ سر لمار

احمد : طيب يا نوران 

نوران : احمد خلاص الموضوع انتهي ولمار كبرت فى نظرنا كلنا بعد الى حصل والمفروض تبقي فرحان 

احمد : انا فرحان فعلا بس مكنتش حابب انكوا تخبوا عليا حاجة زى دى 

نوران : متقلقيش مش هنخبي عليك حاجة بعد كده 

احمد : طيب يا نوران اما نشوف 

نوران : اضحك بقي ومبروك للمار يا ابو لمار 

احمد : ههههههههه الله يبارك فيكي ... عقبال تسنيم اما افرح بيها هي كمان 

نوران : ياااااااااارب يا احمد والله نفسي اطمن ع الاتنين عشان قلبي يرتاح 

احمد : ان شاء الله متقلقيش 


نروح بقي لمكالمة لمار مع سيف


لمار : الوو سيف

سيف : ايه يا حبيبي عاملة ايه

لمار : الحمد لله وانت 

سيف : بخير 

لمار : اوعي تكون زعلان مني 

سيف : لا عمري ما ازعل منك 

لمار : انا متضايقة اوي ع الى حصل انهاردة 

سيف : لا متتضيقيش كله خير والحمد لله

لمار : ممممم طيب .. انت فين دلوقتي

سيف : داخل ع البيت اهو 

لمار : طيب يا سيف انا هروح بقي اقعد شوية ع النت 

سيف : طيب يا حبيبتي سلام 

لمار : سلام 


وبعد اما قفلت 


لمار (فى بالها) : بيقولي يا حبيبتي هههههههه ينهار ابيض ...


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13398474041518


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]وبعدين عبير قعدت تجري تجري تجري 

وووووو فجأأأأأأأأأأأأأأة كانت هتخبطها عربية ووقفت مرة واحدة 

وعبير وقعت ع الارض 


الشخص : مش تاخدي بالك ياست 


خالد بيبص وراه لقي عبير كانت هتخبطها عربية وهى وقعت ع الارض قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11



خالد (بيجري عليها) : عبير عبير (ومسكها هو والناس وقوموها) ... انتى كويسة 

عبير (بعياط) : خالد خالد متسبنيش انت عارف انا بحبك قد ايه متسبنيش 

خالد (اخدها فى حضنه) : مش هسيبك خلاص انا معاكي متعيطيش

عبير (بعياط) : انا بحبك اوي ومقدرش ابعد عنك الله يخاليك متسبنيش يا خالد

خالد : خلاص يا حبيبتي خلاص انا معاكي .. تعالي قومي معايا هنركب العربية 



واخدها خالد وقعدوا فى العربية 


خالد قاعد ساكت ومش عارف يقولها ايه 



عبير (بعياط) : انا عارفة انك زعلان مني ومش عايز تكلمني وقرفان كمان بس انا بحبك اووووووي ومش عايزة لمار تاخدك مني يا خالد حس بيا انا عارفة ان قلبك وعقلك مع لمار وانت طلبت مني انى اساعدك بس صدقني مش قادرة ومش عارفة اساعدك ازاي انا بتقطع وانت مش حاسس بيا صدقني والله بحبك والله بحبك 

خالد : الى بيحب حد مبيحولش يبعد عنه الناس بالعكس ده بيخالي الناس يحبوه اكتر 

عبير : انا عارفة انى غلطانة بس والله بحبك يا خالد انا قعدت سنين بحبك ومتوقعتش انك هتيجي فى يوم وتتقدملي وربنا الحمد لله كرمنا واتخبطنا وفرحنا بعد شهر 

خالد : انا عمري ما ندمت انى خطبتك يا عبير بس الرسالة الى بعتيها للمار دي غلط انا خايف عليكي مش عليها 

عبير (بعياط) : شوف انت عايز مني ايه وانا هعمل الى انت عايزه بس عشان خاطري خاليك معايا 

خالد : معرفش ايه المفروض نعمله بس لازم تعتزريلها 

عبير : من عنيا اعمل الى انت عايزه بس متزعلش مني وخاليك جمبي

خالد : انا متضايق منك اوي يا عبير من الى عملتيه ومكنتش متصور 

عبير : خالد انت بتحب لمار ؟

خالد : برضوا مفيش فايده فيكي يعني 

عبير : انا عايزة اسمع واعرف منك انت 

خالد : لا ياستي بقي ارتاحي ومش كل شوية تجيبي فى سيرتها ملكيش دعوة بيها وسيبك منها وخالينا احنا مع بعض 

عبير : انا مش عيزاك تبقي لحد غيري يا خالد 

خالد : وانا مش لحد غيرك يا عبير وياريت تشغلي مخك بقي شوية كفاية 

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13398474041518


نروح بقي لمكان تاني خالص .. تعالوا نروووووح عند مصطفي واهله 


مصطفي قاعد فى اوضته متضايق ومخنوق ومش عارف يعمل ايه 

دخلت عليه مامته 


نرمين : مامة مصطفي بتكره ريماس ومكنتش حباها من الاول وهى الى بتلعب فى دماغه وبتخاليه يكرها 


نرمين : ايه يابني فى ايه انت هتفضل حابس نفسك فى الاوضة كده 

مصطفي : عيزاني اعمل ايه يا ماما 

نرمين : قوم اقعد معانا بره اتكلم قول حاجة يمكن تفك شوية 

مصطفي : مش عايز اتكلم مع حد ومش عايز اشوف حد 

نرمين : طيب قولي يعن هتفضل كده لحد امتي 

مصطفي : سبيني يا ماما فى حالي انتوا السبب كبرتوا دمااغي لحد اما ريماس بعدت عني ومنعتني انى اشوف الولاد 

نرمين : هى ملهاش حق انها تمنعك اساسا انت ابو العيال ولازم تشوفهم مهما حصل

مصطفي : انا بحب ريماس اوي ومش حابب ازعلها ومش عارف اعمل ايه عشان ارجعها تاني 

نرمين : ياخويا اتلهي ال بتحبها ال دي واحدة حد يحبها .. وانت ليك الحق انك ترفع علهيا قضية وتاخود منها العيال

مصطفي : لا طبعا انا عمري ما هعمل كده فى ام ولادي عمري

نرمين : انت مش فالح غير فى الهبل بتاعك ده انت مجنون يابني دول ولادك يعني ضناك لازم يعيشوا معاك انت مش معاها 

مصطفي : القانون بيديها الحق ان الولاد يبقوا معاها هى 

نرمين : خلاص طلقها 

مصطفي : لا يا ماما لا ريماس لا مش هطلقها انا بحبها ومش مستعد اخسرها اكتر من كده

نرمين : والله انت اهبل زي ابوك مش عارفة ايه ده 

مصطفي : ده مش هبل يا ماما ده حب وانا بعشق ريماس ومش هتخلي عنها 

نرمين : اه انت هتفضل كده علطول خاليك لحد اما هى ترفع عليك قضية خلع وتخلعك وتبقي مصطفي المخلوع 

مصطفي : ريماس عمرها ما تعمل كده انا عارفها 

نرمين : انت مش عارف حاجة خاليك قاعد متنيل كده علطول 

مصطفي : ماما الله يخاليكي اطلعي بره عشان مش ناقص والله 

نرمين : يابني ركز بقي وشوف فين مصلحتك وسيبك من ام اربعة واربعين الى انت متجوزها دي دي مش هتوديك غير فى داهية 

مصطفي : طيب يا ماما روحي انتى دلوقتي وسبيني فى حالي

نرمين : براحتك يا مصطفي 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) 13398474041518


سيف روح البيت وهو فرحاااان جدااااا 


سيف : ماما ريماس كريم يا جماااااعة انتوا فين 

ليلي : ايه يا سيف مالك فى ايه 

سيف : باركيلي يا ماما 

ليلي : اباركلك ع ايه 

ريماس \ كريم فى ايه 

سيف : انا كنت عند اهل لمار دلوقتي وطلبتها منهم ووافقوا

ريماس : بجد .. طب ولمار وفقت ولا لا

سيف : اها طبعا وافقت 

ريماس \ ليلي : لولولولولوللولولولولولوللولولي

ليلي : مبروك يا حبيب قلبي عقبال يارب اما اشوف ولاد ولادك 

سيف : يارب يا ماما 

ريماس : اللف مبروك يا سوفة والله فرحتلك اوي يا حبيبي 

كريم : ايوة بقي هتبقي زينا متجوز 

سيف : هههههههههه الله يبارك فيكي يا ريمو 

كريم : ياسلام يا جدعان سيف افندي هيبقي عريس 

سيف : هههههههههههه اه شوفت خلاص هنسي العذوبية وهتجوز 

كريم : هههههههههه يا اخويا بكرة تقول يارتنى كنت عاذب ولا انى اتجوز 

سيف : هههههههههههههههههه لا طبعا عمري ما هقول كده انا بحب لمار ولمار مش زي اى بنت تانية 

ريماس : ههههههههههه ربنا يخاليهالك يا حبيبي 

سيف : يارب يا ريمو .. انا اتفقت معاهم يا ماما اننا هنروح الاسبوع الجاي

ليلي : طيب يا حبيبي

سيف : ابقي كالمي بقي بابا قوليلوه يرجع بدري من البلد عشان نروح نخطبها منهم رسمي

ليلي : ههههههههههههه متسربع ع ايه يا واد 

سيف : يا ماما هموت واتجوز بقي

ليلي : عيشت وشوفتك عريس يا حبيبي 

سيف : ربنا يخاليكي لينا يا ماما ومش يحرمنا منك ابدا 

ليلي : ويخاليكوا ليا وافرح بولاد ولادكوا ان شاء الله 

سيف \ ريماس \ كريم : يارب أأأأمين 

سيف : ريماس كريم عايز اتكلم معاكوا شوية 

ريماس : فى ايه 

سيف : تعالوا وانتوا تعرفوا عن اذنك يا ماما 

ليلي : اتفضل يا حبيبي 


ودخلوا كلهم الاوضة 


سيف : بصوا بقي انا فرحان جدااااااااااا ومبسوط اوي انهاردة وعايز ابسطكم معايا 

ريماس : خير يا حبيبي

كريم : فى ايه يا سيف ما تقول وانجز

سيف : مصطفي كالمني يا ريماس وهو شاريكي وعايزك وعايز يشوف اولاده وهو جاي انهاردة عشان ياخدك وتروحوا ع بيتكوا

ريماس : ومين قالك انى هروح معاه ده انسان معندوش مسؤلية وماشي ورى دماغ اهله انا مش ناوية ارجعله 

سيف : ع فكرة مصطفي تعبان اووووووووي وانا قلتله يجي ولازم تروحي معاه والا هزعل منك متنسيش ان دول عياله ومن حقه 

ريماس : برضوا مش همشي معاه عايز يجي يشوف ولاده اهلا وسهلا غير كده لا 

سيف : طيب اصبري ع رزقك وبلاش تستعجلي ولما يجي ابقي سبيلوه فرصه يتكلم معاكي ده جوزك برضوا وابو ولادك

ريماس : ربنا يسهل

سيف (بص لكريم) : وانت يا باشا انا كلمت سمر وجاية انهاردة وهتعتزرلك لان هى مراتك وحبيبتك وام ولادك 

كريم : يوه يا سيف ليه عملت كده 

سيف : بص بقي انا مش عايز نقاش هو ده الى هيحصل 

كريم : يوووه يا سيف مكنتش تعمل كده اديك ضيقتني 

سيف : معش اصبروا بقي انتوا الاتنين انا مش حابب الى ان شايفة فيكوا ده وبعدين بقي انا زهقت منكوا انتوا واخدين البيت كله ومش عارف انام قبل كده كنت بعرف انام 

كريم \ ريماس : ههههههههههههههههههههههههههه

ريماس : كده ماشي يا سيف 


وقعدوا يجروا هما التلاتة ورى بعض لحد اما سمعوا صوت 

...............


ياتري ايه الى هيحصل وسمعوا صوت ايه ؟؟

وعبير هتعتزر للمار فعلا ؟

وعمر هيقدر يعمل حاجة فى لمار بعد اما بعدت عنه ؟؟


عايزين تعرفوا استنوني فى حلقة جديدة قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:58

[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32]الحلقة الثالثة عشر


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]وقعدوا يجروا هما التلاتة ورى بعض لحد اما سمعوا صوت بنت بتصوت 


فتحوا باب الشقة لقوا واحدة مضروبة فى وشها وهدومها متقطعة


البنت (بعياط) : والله لرفع عليك قضيه يا ابن الــــــ ..... والله لوريك 


خرجت ليلي 


ليلي : فى ايه يا ولاد ايه الى بيحصل

ريماس : مش عارفة والله يا ماما 


ريماس وكريم وسيف واقفين ومش فاهمين حاجة وراحت البنت وهى نازلة وقعت 

راح كريم وسيف شالوها ودخلوها ع البيت 



ريماس : انتي مين 

البنت (بعياط) : انا اسمي لمياء .. ولسه متجوزة امبارح 

ريماس : لسه متجوزة امبارح !!!!!!!! .. طب مين الى عمل فيكي كده

لمياء (بعياط) : جوزي منه لله شك فيا راح ضربني ورماني كده ع الارض 

ريماس : طيب اهدي طيب .. سيف هاتلها ماية ومناديل

لمياء : شكرا ليكوا جدا مش عارفة اقولكوا ايه 

ريماس : لا متقوليش حاجة احنا جيران 

لمياء : شكرا اوي

ليلي : طيب يا بنتي فين اهلك اخلي ولادي يوصلوكي

لمياء (بدموع) : اهلي ميتين انا محدش ليا فى الدنيا دي كنت عايشة فى بيت اهلي وجه واحد جاري اتقدملي الى هو جوزي دلوقتي وقالي اني لازم ابيع شقتي انا مش عارفة اعمل ايه قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12 مليش ولا بيت ولا اهل معرفش حد يعتبر هنا 

ليلي : لا اله الا الله ربنا يصبرك يا بنتي 

لمياء : انا كل الى تاعبني انى اضطريت اوافق عليه معأنه اكبر مني ب20 سنة 

ريماس : ليه انتى عاندك كام سنة 

لمياء : انا عاندي 20 قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12

ريماس : معلش ربنا يصبرك 

لمياء (مسحت دموعها) : شكرا ليكوا اوي انا لازم امشي 

ليلي : هتروحي فين بس يابنتي 

لمياء : مش عارفة والله بس هقعد فى اى مكان والسلام 

ليلي : لالالا انتى هتقعدي معانا وان شاء الله بكرة ندورلك ع شقة 

لمياء : مش هينفع انا مش عايزة اتعبكوا معايا

ليلي : لا طبعا يا بنتي مفيش تعب ولا حاجة 



ريماس وسيف وكريم بصوا لبعض ومش عارفين يقولوا ايه لان ازاي واحدة غريبة تقعد معاهم فى بيت واحد 


لمياء : معلش سبوني امشي هروح ادور ع اى مكان 

ليلي : ريماس خوديها يلا خاليها تستحمي واديها لبس من فى الدولاب خاليها تغير ودخلوها تنام شوية

ريماس (بصت لكريم وسيف) : طيب يا ماما 

لمياء : ربنا يخاليكوا كلكوا


ريماس اخدت لمياء 


كريم : ايه يا ماما الى انتى عملتيه ده دي واحدة منعرفهاش ازاي تعيش معانا هنا 

ليلي : ايه يابني بس دي باين عليها غلبانة 

سيف : ايوة يا ماما بس مينفعش تبات معانا انتى متعرفيش ممكن تعمل ايه 

ليلي : بطلوا سوء الظن ده حرام عليكوا البت شكلها غلبانة وجوزها ضحك عليها 

سيف : مينفعش برضوا احنا منعرفهاش 

ليلي : خلاص بقي يا ولاد اديها تقعد كام يوم وتبقوا تدورولها ع بيت تعيش فيه

كريم : كمان احنا الى هندور ع بيت تعيش فيه لا حول ولا قوة الا بالله

سيف : انتى غريبة اوي يا ماما والله 

ليلي : ايه يابني بس البنت طيبة اوووووي 

كريم : انا داخل اوضتي .. تعالا يا سيف عايزك 

سيف : طيب



نروح عند ريماس والبنت 


لمياء : انتى متجوزة 

ريماس : اه وعاندي ولد وبنت 

لمياء : ما شاء الله ربنا يخاليهوملك

ريماس : يارب .. اتفضلي الهدوم والحمام من هنا اتفضلي 

لمياء : شكرا 


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SsX52343


نروح لعبير .. خالد وداها البيت وهى اول ما وصلت وهى بتعيط 

وبعدين مسحت دموعها وقامت اتصلت بخالد 



عبير : الوووو يا خالد 

خالد : ايوة يا عبير ازيك 

عبير : الحمد لله يا حبيبي انت عامل ايه 

خالد : بخير الحمد لله 

عبير : خالد ممكن تيجي تاخودني دلوقتي من البيت 

خالد : ليه فى ايه ؟؟

عبير : مفيش فى حاجة بس مهمة جدا لازم اعملها ولازم اخدك معايا 

خالد : طب ما تقوليلي بس عايزة تروحي فين 

عبير : الله يخاليك اسمع كلامي تعالا ناو خودني وهتعرف اما نوصل هنروح فين 

خالد : طيب يا عبير مسافة السكة اللبسي واستنيني يلا

عبير : طيب سلام 


قفلت عبير مع خالد وقامت لبست وراحت نازلة لما هو رنلها


عبير : ازيك 

خالد : بخير .. عايزة تروحي فين بقي 

عبير : امشي بس روح ع طريق الدائري 

خالد : ليه يا عبير فى ايه ما تقوليلي وتنجزي يابنتي

عبير : يلا يا خالد بقي متضيقنيش يا حبيبي

خالد : طيب 


وفضل خالد ماشي لحد اما وصلوا عند بيت 



عبير : ايوة هنا اركن بقي

خالد : ماشي


وركن خالد ونزلت عبير وهو نزل معاها وقبل ما يطلعوا مسك ايديها


خالد : قوليلي هنا احنا طالعين فين ولمين 

عبير : عايز تعرف يعني مش قادر تستني لما نطلع 

خالد : لا انا جيت معاكي اهو للمكان الى عايزة تودينا فيه لو سمحتي قوليلي دلوقتي والا همشي واسيبك 

عبير : ممممممم طيب الاول ده بيت لمار وانا قررت انى اعتزرلها ع الرسالة واخدك معايا 

خالد : ليه يا عبير 

عبير : انا عشان كده قررت انى مقولكش ع حاجة لغاية اما نوصل

خالد : ليه عملتي كده بس 

عبير : لازم كنت اعمل كده وبعدين يلا بقي عشان انا مش مستحملة

خالد : طيب يا عبير اتفضلي


وطلعوا هما الاتنين وخبطوا ع الباب ومن حسن حظهم ان لمار هى الى تفتح 


لمار : عبير !!! خالد !! قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11

عبير (بأبتسامة) : لمار ازيك 

لمار : الحمد لله

خالد : ايه هتسبينا ع الباب ولا ايه 

لمار : ايه !! .. اه اتفضلوا اتفضلوا نورتوا 

عبير : ده نورك يا لمار


ودخلوا وقعدتهم لمار وراحت قالت لعمتها انهم بره


لمار : منورين 

عبير : ده نورك .. عاملة ايه يا لمار

لمار : الحمد لله بخير يا عبير انتى عاملة ايه

عبير : الحمد لله بخير .. اكيد انتى مستغربة احنا جايين ليه 

لمار : اه يعني شوية اتفجأت بس 

عبير : انا عارفة انك زعلانة منى ع الرسالة الى بعتهالك انا عشان كده جتلك انهاردة وقررت انى اخود خالد معايا عشان نفتح صفحة جديدة مع بعض .. لمار انا اسفة بجد ياريت متزعليش مني الرسالة دي كانت غصب عني انتى متعرفيش انا بحب خالد قد ايه بعشقه اوووووي ومبقدرش اشوف واحدة تانية بتبصله وهو عارف كده 

لمار : انتى مش محتاجة تقوليلي كل الكلام ده يا عبير انا عرفاكي وعارفة خالد كويس انا مش اول يوم يعني اعرفكوا فيه 

عبير : عاندك حق بس انا قلت لازم اجي واعتزرلك انا كنت شايلة منك اوي بس صدقيني عشان بحب خالد انتى لو مكاني كنتي هتعملي كده واكتر 

لمار : عاندك حق ربنا يخاليكوا لبعض

عبير (مسكت ايد خالد) : احنا فرحنا بعد شهر حددنا الميعاد خلاص .. ياريت متكونيش زعلانة مني او شايلة مني فى حاجة 

لمار (بأبتسامة) : متقلقيش يا عبير انا مزعلتش منك لانى مش بعرف ازعل من حد

عبير : ربنا يخاليكي يا لمار

خالد : احنا يسعدنا ويشرفنا انك تقبلي دعوتنا ع الفرح يا لمار

لمار : اكيد يا خالد وان شاء الله هاجي ... انا فرحانة جدا ليكوا 

عبير : مش قد فرحتنا عقبالك 

لمار : ربنا يخاليكي .. انا جالي عريس اسمه سيف محترم جدا وجاي الاسبوع الجاي عشان يخطبني 

عبير : مبروك يا ليمو اللف مليون مبروك عقبال الفرح 

لمار : يارب يا عبير 

خالد : اللف مبروك يا لمار .. كويس انك بعدتي عن عمر مش يستهلك والله 

لمار : عاندك حق بس عمر كان هنا امبارح .. 

عبير : ايه كان هنا ازااي قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11

لمار : مفيش كان جاي يعمل شوشرة وكده بس خلاص كسفته وخالتوه يمشي

خالد : لو عمل كده تاني انتى لازم تبلغي فيه علطول عشان لقدر الله ميحصلش حاجة

لمار : ربنا يستر يا خالد انا مبقاش يفرق معايا خلاص 

خالد : لازم تاخدي بالك كويس ع نفسك الايام الى جاية عمر مش سهل

عبير : خالد عانده حق يا لمار لازم تاخدي بالك منه كويس 

لمار : ربنا يسترها مش تخوفوني اكتر ما انا خايفة اساسا 

عبير : معلش يا لمار ان شاء الله خير يا حبيبتي 

لمار : يارب يا عبير ادييني مستنية اهو ربنا يسترها 

عبير : يارب أمين 

خالد : طيب يلا يا عبير بقي 

عبير : يلا يا خالد 

لمار : ايه ده انتوا هتمشوا ليه بس لسه بدري وبعدين مشربتوش حاجة

عبير : ان شاء الله نشربها يوم فرحك يا ليمو 

لمار : ربنا يخاليكي يا عبير 

عبير (بصت لخالد) : يلا ادي للمار كارت الفرح 

خالد : اه والله انتى فكرتيني (ود ايديه فى جيبه وطلع كارت الفرح واداه للمار) اتفضلي ده كارت فرحنا

لمار (مدت اخدت الكارت) : ربنا يخاليك واللف مليوووون مبروك ليكوا 

عبير \ خالد : الله يبارك فيكي 



ونزلوا هما الاتنين بعد اما سلموا ع لمار وباركولها


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SsX52343


نروح عند بيت مصطفي واهله 


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
نرمين (بصوت عالي) : مصطفي مصطفي مصطفي 


نور : اخت مصطفي اصغر منه .. مهندسة كومبيوتر .. بتحب ريماس جداااا 


نور : مصطفي مش هنا يا ماما 

نرمين : اومال راحل فين يا نور 

نور : راح عند ريماس عشان يصالحها ويرجعها بيتها 

نرمين : يخربيته هو انا كلامي مبقاش يتسمع ولا ايه 

نور : فى ايه يا ماما انتى ليه مش بتبصي لمصلحة مصطفي 

[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]نرمين : مصلحته كانت تبقي مع واحدة تانية غير الست ريماس دي

نور : والله حرام عليكي يا ماما ريماس دي زي العسل وربنا وبتحبك جدا 

نرمين : بتحبني ههههههههه ال بتحبني ال .. يابت ده لوئم ستات انتى مش تعرفيه 

نور : لا يا ماما والله ريماس دي طيبة جدا وع نياتها 

نرمين : بس يابت بلاش تبقي فى صف اخوكي خاليه فى هبله هو كمان 

نور : انا مش عارفة يا ماما انتى بتكرهيها ليه

نرمين : كده انا اساسا من اول يوم شوفتها فيه وانا محبتهاش بس هعمل ايه مع اخوكي منه لله هو الى دخلها عيلتنا

نور : انا مش عارفة ايه وجهة نظرك ان ريماس مش كويسة .. كل الناس الى حوالينا وحواليها بيقولوا انها انسانة كويسة وطيبة ومحترمة كمان 

نرمين : اه محترمة اوي يابت دي بتجهز لمفاجأت للاخوكي اسكتي انتى جتك نيلة

نور : ربنا يهدي يا ماما .. بس عيزاكي تعرفي انى عمري ما هكون فى صفك طول ما انتى بتشجعي مصطفي انه يسيب ريماس 

نرمين : انتى بتهدديني يا نور 

نور : مش بهددك يا ماما بس هى دى الحقيقة وع فكرة هبقي فى صف ريماس لان البت دي غلبانة جدا 

نرمين : ماشي يا ست نور اما نشوف حضرتك هتجبيلنا عريس عامل ازاي

نور : ومين قالك يا ماما انى ناوية احب واتجوز 

نرمين : اومال ايه يا موكوسة انتى كمان 

نور : لا مفيش فى دماغي حاجة من الحاجات دي نهائي خاليني فى شغلي احسن

نرمين : ألهي يا بعيده تتوكسي ع الوكسة الى انتى موكسهاني علطول كده 

نور : وكسة ايه يا ماما بس ربنا يهديكي

نرمين : وربنا انتى واخوكي هتجبولي الضغط والسكر 

نور : ماما الله يكرمك سبيني فى حالي

نرمين : ببببببت انا مش ناقصة قرف 

نور : ماما اديني سبب مقنع لكرهك لريماس

نرمين : نور مش تزهقيني يابنتي حرام عليكي .. البت دي اساسا مش بتحب اخوكي وبتحاول انها تأذي مصطفي بأي شكل وكمان مش بتنزلي من زور كده يعني مش برتاح لما بقعد معاها 

نور : والله يا ماما حرام عليكي الكلام الى بتقوليه عليها ده .. ريماس دي زي العسل ربنا يكرمها والله 

نرمين : اه مين يشهد للعروسة وانتى ما شاء الله ملازمة العروسة اوووووي جتك وكسة

نور : هههههههههههه وماله بس برضوا عروسة طيبة وحنونة جداا انتى مش بتشوفيها فى بيتها بتبقي عاملة ايه 

نرمين : انتى هتقوليلي دي حرباية ما شاء الله عليها 

نور : حرام يا ماما بقي خلاص 

نرمين : مش خلاص ولا حاجة ماهى الى موتت ابن اخوكي

نور : لا يا ماما ربنا عايز كده وبعدين هى هتموته ليه دي امه 

نرمين : امه مين بس من ساعة ما الواد محمد اتولد وهى متضايقة عشان مجبتش بنت

نور : ايوة هى اضيقت بس عمرها ما قالت انها مش راضية بمحمد بالعكس دي كانت بتحبه اوي وربنا هو الى عايز كده

نرمين : ماهو لو كانت مرات اخوكي عرفت تاخود بالها من عيالها مكنش ده كله حصل

نور : والله حراااام يا ماما حرااااااام كله بأيد ربنا 

نرمين : ونعم بالله بس اسكتي انتى بس ملكيش فى كلام الكبار متتكلميش

نور : ماشي يا ماما ربنا يسهل بس انا قلتلك وده رأي وقرارى انا هقف فى صف ريماس لو لقدر الله حصل حاجة (وقامت دخلت اوضتها)

نرمين : خاليكي زي ما انتى هبلة زي اخوكي كده عمر ما حد هيقدر يفهمني اساسا
 
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]


[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SsX52343


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
عمر قاعد مع واحد فى بيته


اشرف : صاحب عمر الانتيييييييم عيل قليل الادب وبتاع بنات 


قاعدين هما الاتنين ع الكنبة 


اشرف : ايه ياض فين التصبيحة بتاعت انهاردة 

عمر : ما انت يا اشرف ان الجيب خرمان 

اشرف : وانت متصرفتش ليه يعني ناقص ايد ولا رجل

عمر : لا خالص بس كان فى دماغي حاجة كده بفكر فيها 

اشرف : طب ما تقولي ما يمكن اساعدك ونعمل شوية حاجات سوي كده 

عمر : ياض الى شاغل دماغي مشكلة عويصة لازملها تركييزز

اشرف : وانت شايفني ايه يالا ما تنجز وتقول .. اوعي تقول القصة فيها مزز

عمر : فيها لمار

اشرف : هو انت لسه مسبتهاش

عمر : اسبها ازاي بس انت اهبل دي مزة 

اشرف : اه هي من جهة مزة فا هى مزة فعلا .. بس قولي عايز منها ايه

عمر : انا بجهزلها لحاجات تححححفة هتشوفها الايام الى جاية

اشرف : حلاوتك يا ابو عمر 

عمر : ههههههههه اومال ايه ياض ده انا هخاليها تعيييييط بالدموع عشان بس تبقي تسبني وتروح لسي سيف

اشرف : اوووووعي تسيبها انت لازم توريها الى عمرها ما شفته

عمر : متقلقش ياض ده انا الانتيخ بتاعك وعمري ما اعمل كده

اشرف : هههههههه قولي بقي الواد سيف ده شكله عامل ازاي

عمر : واد ملززززق كده واهبل وشايف نفسه 

اشرف : طب ما تسيبها يا عم فى حالها ولا انت بتحبها

عمر : لا طبعا احب مين انت تسمع عني كده انا بس حابب اتسلي عليها شوية وعايزة اوريها ايام تحفة عشان تبقي تروح تمسك ايد سيف وتسبني وانا بقولها انى هتجوزها

اشرف : ايه ده وانت كنت هتتجوزها ياض 

عمر : لا طبعا بس كنت هلعب عليها شوية واسيبها بس لما ابعد عنها الواد الملزق ده

اشرف : ههههههه قشطة عليك يا صاحبي 

عمر : عيب عليييييك انت تعرف عني كده ولا ايه 

اشرف : لا طبعا .. بقولك ايه ما تكلم البت نسرين تشوفلنا بنت مزة كده وتجيبها وتيجي

عمر : هههههههههه ماشي 


[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SsX52343


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]دخلت الست لمياء نامت وطبعا بقية البيت صاحي ولقوه فجأة الباب بيخبط

لقوه مصطفي جه ووراه سمر 



وطبعا سيف دخل كل واحد منهم فى مكان 


دخل مصطفي وريماس فى اوضته 

وكريم وسمر قاعدين فى الصالة وهو دخل قعد مع امه فى الاوضة قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



نروح الاول لمصطفي وريماس


مصطفي : انا عارف انى غلطان بس مش بتطلب حاجة غير انك تسامحيني 

ريماس : اسامحك ع ايه ولا ايه يا مصطفي بس

مصطفي : صدقيني انا بحبك وعايزك وعايز اولادنا 

ريماس : وبعدين ؟؟ .. مش ممكن تيجي فى يوم وتعمل تاني كده 

مصطفي : صدقيني انا بحبك يا ريماس ودي كانت ساعة غضب انا عارف والله انى غلطان وانى مرضتش بقضاء ربنا بس متزعليش مني عشان خاطري

ريماس : انا مش قادرة اسامحك لانى للاسف كل اما بحاول اسامحك بفتكر محمد ابني وبتضايق اكتر 

مصطفي (مسك ايديها وبدأ يعيط) : والله بحبك ومقدرش اعيش من غيرك ولا انتى ولا ولادي 

ريماس : مصطفي الله يخاليك مش تضغط عليا 

مصطفي : انا مش بضغط عليكي بس والله بحبك 

ريماس : مصطفي انا عارفة ان كل الى انت فيه ده بسبب اهلك وانهم بيغصبوك ع حاجات انت مش حاببها وانا عارفة وعارفة كمان ان محدش فيهم بيطقني غير اختك لكن مش بأيدي حاولت استحمل كتير لكن كلام مامتك بقي زي السم بالنسبالي

مصطفي : ريماس انا كل مرة بقولك استحملي عشاني وعشان ولادنا مش اكتر من كده

ريماس : طيب وبعدين بعد اما استحمل افرض جه يوم ومقدرتش استحمل وهبيت فى حد فيهم ايه الى هيحصل

مصطفي : لا انتى عمرك ما هتعملي كده لانك محترمة وبنت ناس وانا عارف كده كويس

ريماس : بس مامتك مش بتحبني ومن اول يوم اتقدمتلي فيه وحسيت انها مش بتحبني وقلتلك كزى مرة ابعد عني وسبني وبلاش تضايق مامتك عشاني لكن انت رفضت

مصطفي : عشان انا محبتش حد غيرك والله ما حبيت حد غيرك ومش عارف

ريماس : انا مش عارفة اقولك ايه يا مصطفي والله ما عارفة بس انت مش حاسس بيا

مصطفي : لا والله انا حاسس بيكي اوووووي بس مش عارف اعمل ايه ومش بأيدي حاجة وانتى شايفة اهو 

ريماس : المشكلة انى شايفة بس مش بأيدي حاجة انا كمان يا مصطفي 

مصطفي : عارف يا روح مصطفي بس مش عايزك تسبيني الله يخاليكي

ريماس : حاولت يا مصطفي بس مش عارفة 

مصطفي : ريماس .. عشان خاطري ... بلاش عشان خاطري .. عشان خاطر ولادنا وبس 

ريماس (بصت لمصطفي وعنيها دمعت) 


مصطفي (مسح دموعها واخدها فى حضنه) : صدقيني بحبك وحاولت كتير ابينلك بس مش عارفة انا اسف يا ريماس والله اسف ومتزعليش مني انا بعشقك مش بحبك وبس 

ريماس (طبطبت عليه) : وانا كمان بحبك اوي بس مكنش ينفع انك تجرحني واسكت انا انسانة وعاندي كرامة ومسمحش ان حد يلمس كرامتي وانت عارف كده 

مصطفي : والله انا كمان مرضاش ان حد يلمس كرامتك لان كرامتك من كرامتي متزعليش مني يا ريماس 

ريماس : خلاص يا مصطفي مش زعلانة منك بس مش تكررها لان والله المرة الى جاية هزعل منك اووووووووي ومش هسامحك 

مصطفي : وانا عمري ما هزعلك تاني ربنا يخاليكي ليا ويخاليلي ابني وبنتي ويرحم محمد 

ريماس (بعياط) : يارب 
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]


[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SsX52343


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
كريم فضل قاعد ساكت وباصص للارض وسمر كل شوية تقرب منه 



سمر : انت هتفضل ساكت كتير كده

كريم : والله مش عارف بس سيف قالي انك عوزاني قلت اشوف عاوزة ايه بس مش اكتر 
سمر : مممممممم كيمو انت لسه زعلان مني

كريم : كيمو !! .. وانا ازعل ليه اساسا هو انتى حد يزعل منك


سمر : يا كيمو خلاص بقي عشان العيش والملح الى بينا 


كريم : اه عيش وملح هو انتى راعيتي حاجة يا هانم 


سمر : انت عارف انا بحبك قد ايه عشان كده بغير عليك من اى حد حتي لو بصيت لواحدة بغير وانت عارفني مجنونة بي
 

كريم : ممممممممم بس الواحدة المفروض تمسك نفسها شوية عشان مش تخنق جوزها


سمر : يا حبيبي ما انت عارف انت بالنسبالي ايه بس اعمل ايه فى نفسي بس مجنونة بس بيك 


كريم : ما المشكلة انى من اول يوم حبيتك فيه وانا عارف انك مجنونة بيا بس برضووووووا انا مش مصدق ان انتى تقوليلي وتزعقيلي بالشكل ده انتى فاكرة نفسك الراجل ولا ايه 


سمر : لا طبعا انت يا حبيبي وراجلي كمان
 

كريم : بس يا سمر ده كلام بتقوليه وخلاص عشان تضحكي عليا بيه


سمر : انت تعرف كده عني يا كيمو وبعدين انت عارفني بغير عليك موت ازاي 


كريم : طيب والمطلوب


سمر : اننا نروح ناو ع بيتنا لان والله مش عارفة انام من غيرك بقالي كام يوم اهو 


كريم : اه وبعدين 


سمر : بطل غلاسة بقي يا كيمو عشان خاطر حبيبتك سمر 


كريم : سمر بطلي مياصة 


سمر : انا مش بتمايص بس والله بحبك وبعشقك وانت كل حاجة ليا فى الدنيا دي 


كريم : انتى عارفة ان انا كنت هعتزرلك بس قلت لا مش كل مرة 


سمر : خلاص انا اسفة واديني جتلك برجلي اهو كمان ولازم بقي نتصالح لان البيت من غيرك وحش اوووووووووووي 


كريم : سمر انا بحبك ومش عايزك تعملي كده تاني وصدقيني ان حياتي كلها ملكك انتى وبس


سمر : وانا عارفة يا حبيبي 



وحضنوا بعض وبعدين 



سمر : ايه ده 


كريم : فى ايه 


سمر (ماسكة فى ايديها شعراية) : ايه ده ده مش شعرك شعرة مين دي
 

كريم : وانا اعرف منين 


سمر (بعياط) : انت كنت بتخوني يا كريم تاني يا كريم تاااااااني 


كريم : بخونك ايه يا هبلة انتى !!!


سمر : اومال الشعرة دي جت منين يا سي كريم ده شعر طويل كمان ومش شعري حتي
 

كريم : اكيد شعر ريماس لانى الضهرية كنت نايم فى اوضتها .. وبعدين برضوا بتعملي الى يضايقني وبتقولي كلام يغيظ مفيش فايده فيكي يا سمر 


سمر : خلاص يا كريم انا اسفة والله ما اعرف انها شعرة ريماس 


كريم : انا زهققققت خلاص اعمل ايه فى نفسي اقتلك نفسي عشان ترتاحي ياستي


سمر : بعد الشر عليك انشالله الى يكرهك 


كريم : طيب يا سمر .. ع فكرة سيف هيخطب خلاص


سمر : ايه ده بجد مبروك عقبال اولاده ان شاء الله 


كريم : ان شاء الله الاسبوع الجاي هروح معاه عند اهل العروسة عشان نخطبهاله 


سمر : ممممم طب مش هاجي معاك 


كريم : مش عارف لسه اما اتكلم مع ريماس يأما هنروح انا وهى مع سيف لوحدنا يأما هناخدك ومصطفي يجي معانا


سمر : طيب احنا مش هنروح البيت بقي ولا ايه 


كريم : طيب هقوم اللبس ونمشي عشان البيت وحشني


سمر : ههههههه وانت كمان وحشت بيتك اوي يا حبيبي


[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) SsX52343


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
تاني يوم صحيت لمار ع موبيلها 


لمار (بصوت نايم) : الووو 

سيف : ايه يا حبيبتي انتى لسه نايمة قومي يا ليمو يلا

لمار : ايه يا سيف فى حاجة ولا ايه 

سيف : قومي يلا فى حاجة جيالك ناو قومي شوفيها

لمار : طب ما تقول ايه عشان تعبانة اوي وعايزة انام 

سيف : قومي يا كسلانة يلالالا بسرعة 

لمار : هههههههه يا سيف والله ما قادرة 

سيف : قومي يا ليمو عشان خاطري قومي يلا عشان فى حاجة جيالك ناو 

لمار : طيب يا سيف سسلام

سيف : سلام 


وقامت لمار غسلت وشها وغيرت هدومها وخرجت من الاوضة 


نوران : صباح الخير يا ليمو 

لمار : صباح النور يا عمتو عاملة ايه 

نوران : بخير ما شاء الله ابتسامتك جميلة 

لمار : هههههههه ربنا يخاليكي يا عمتو 

نوران : ايه الى مصحيكي بدري كده 

لمار : سي سيف افندي صحاني من النوم قالي قومي عشان فى حاجة جيالك هههههههه

نوران : والله العظيم ده عسل ربنا يخاليكوا لبعض

لمار : ههههههههه يارب يا عمتو 



وبعدين وهما قاعدين بيتكلموا الباب خبط 


لمار راحت تفتح لقيت ..........


عايزين تعرفوا استنوني فى حلقة جديدة 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 14:59

[size=24][size=24]
[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32]الحلقة الرابعة عشر


[size=24]صحيت لمياء وقامت خرجت من الاوضة 



لمياء : صباح الخير 

ليلي : صباح النور يابنتي 

لمياء : هو محدش هنا 

ليلي : اه يا بنتي .. تعالي اقعدي

لمياء : شكرا .. انا اسفة جدا ع الى حصل امبارح 

ليلي : لا يابنتي مفيش حاجة حصل خير ... هو ايه الى حصل اساسا 

لمياء : مفيش انا لللاسف عشان كل اهلي ميتين وحتي اهلي الى عايشين مش بيسألوا عليا نهائي

ليلي : ليه طيب كل ده 

لمياء : عشان بابا لما جه اتجوز ماما اهله اضايقوه واتبروا منه وقالولوه خلاص الموضوع انتهي ومحدش من ساعتها بيسأل عليا وبعد وفاة بابا وماما وانا عايشة لوحدي فى شقتنا 

ليلي : يا عيني عليكي يابنتي والله صعبتي عليا اوي

لمياء : لحد اما جه جوزي الله يريحني منه طلب مني اتجوزه وانا اضطريت اوافق عشان مليش حد فى الدنيا دي

ليلي : يا عيني ... طيب انتى محولتيش تروحي للاهل ابوكي

لمياء : ياما روحتلهم ومحدش فيهم سأل فيا ولا عبرني بكلمة واحدة وقالولي امشي غوري من هنا 

ليلي : ربنا يقويكي يابنتي هدعيلك والله فى كل صلاه ربنا معاكي

لمياء : ربنا يخاليكوا .. انا بجد عمري ما هنسالكوا المعروف ده شكرا جدا

ليلي : الشكر لله يا حبيبتي وانتى خلاص بقيتي واحدة مننا

لمياء : ربنا يكرمك 

ليلي : ريماس بنتي من زمان ونفسها يكون ليها اخت واديكي جيتي اهو 

لمياء : ربنا يكرمكوا ما شاء الله ع ريماس ربنا يخاليهالك 

ليلي : يارب يا بنتي .. اانا عاندي بنت وولدين كريم وريماس وبعدين سيف اخر واحد 

لمياء : ما شاء الله 

ليلي : عاندي كريم متجوز وعانده ولد وبنت ربنا يخاليهومله و ريماس عندها ولد وبنت وكان عندها ولد تاني بس ربنا رحمه 

لمياء : ياااااا ربنا يصبرها يارب

ليلي : يارب .. وسيف اهو ما شاء الله عليه هيخطب الاسبوع الجاي 

لمياء : اللف مبروك 

ليلي : الله يبارك فيكي يابنتي ... 

لمياء : ربنا يخاليهم لحضرتك انا كل اما بفتكر اهلي بتضايق اوي قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12

ليلي : ربنا يصبرك ان شاء الله وبعدين كلنا حواليكي اهو متضيقيش

لمياء : ربنا يستر لانى والله خلاص بنهار

ليلي : متقلقيش يابنتي ان شاء الله ربنا هيعوضك بالي احسن منه 

لمياء : ياااااااارب ادعيلي يا طنط 

ليلي : حاضر يابنتي

لمياء : اومال ولاد حضرتك راحوا فين 

ليلي : سيف راح ع كليته وريماس روحت ع بيتها هى وكريم 

لمياء : ايه ده مش هما كانوا بايتين هنا

ليلي : لا ريماس وكريم بس هما الاتنين الى مش عايشين هنا معايا كان عندهم مشاكل وبعدين خلصت وكل واحد منهم روح ع بيته لكن سيف هو الى عايش معايا هنا انا وابوه لحد اما يتجوز ويروح ع بيته هو كمان 

لمياء : اها (وموبيلها رن ) .. ثواني هرد ع الموبيل

ليلي : طيب يابنتي




قامت لمياء ترد ع الموبيل



لمياء : الووو 

....... : ..................

لمياء : ايوة كله تمام

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]....... : ..................

لمياء : ممممممممممم اه زي اللفل 

[/size][/size][/size]
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]....... : ..................

لمياء : حاضر من عنيا مع السلامة 



وقفلت لمياء ودخلت قعدت مع ليلي شوية وبعدين جهزوا الاكل سوي


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Lxt02507

فضلت لمار قاعدة جمب باب الشقة مستنية المفاجأة بتاعت سيف قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



واول ما رن الجرس راحت فتحت قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



لمار : ايوة مين حضرتك 

راجل : اتفضلي استاذ سيف باعت لحضرتك الحاجات دي والكارت ده

لمار (بأبتسامة) : شكرا 




وقفلت الباب 


ولقيت سيف باعتلها دبدوب كبير وعلبة شيكولاتة وبوكية ورد قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



فرحت اووووووي وقعدت تتنطط 


نوران : ايه يا لمار مالك فى ايه 

لمار : انا فرحانة اووووووووي يا عمتو 

نوران : خير يا حبيبة عمتو فرحانة ليه 

لمار : سيف بعتلي الحاجات دي 

نوران : هههههههههههه ما شاء الله ربنا يخاليكوا لبعض 

لمار : يارب يا عمتو يارب .. هى تسنيم فين 

نوران : لسه مجتش من بره 

لمار : ممممممممم طيب .. انا مش عارفة اعمل ايه 

نوران : انتى مكليمتيهوش 

لمار : لا مش كلمته 

نوران : طب روحي يا مجنونة انتى اشكريه 

لمار : هههههه عاندك حق يا عمتو هروح اكلمه 



وجريت لمار ع اوضتها واتصلت بسيف 



سيف : ايوة يا قلبي 

لمار : ممممممممم مرسي ع الهدايا .. جميلة اوي 

سيف : ههههههههه عاجبك 

لمار : اها عجبني اوووووووي ميرسي يا سيف 

سيف : ربنا يخاليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا يا لمار 

لمار : ولا يحرمني منك ابدا 

سيف : طيب قريتي الجواب

لمار : ممممم تتصور نسيت 

سيف : هههههههههه انتى مجنونة شكل الهدايا لسعت دماغك روحي يلا اقريه وكالميني تاني

لمار : طيب يا حبيبي سلام 



وقفلت لمار ومسكت الجواب وقعدت تقرأ 


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]أنت أمرك عجب عجاب .. تدخل القلب من غير دق الباب .. والله العظيم أحبك [size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]
بحـــــبك اووووي وعمري ما هقدر استغني عنك يا لمار لانك نورتي حياتي ومش عايزك انتى كمان تبعدي عنى لانى فعلا عشقتك "



لمار بعد اما قريت الكلام ده عيطت جاااامد 

ودخلت عليها عمتها لقيتها بتعيط جامد



نوران : لمار حبيبة قلبي مالك يا حبيبتي 

لمار (بعياط) : انا خايفة اوي يا عمتو خايفة اووووي

نوران : ليه يا حبيبتي بس ايه الى حصل .. سيف قالك حاجة ضيقتك 

لمار (بعياط) : لا يا عمتو بس خايفة اوي ع سيف 

نوران (جابت منديل ومسحت للمار وشها) : اهدي بس كده واحكيلي مالك يا حبيبتي

لمار : انا خايفة اوووووي يا عمتو ع سيف مش عارفة ليه بس قلبي واجعني 

نوران : طيب اهدي بس كده واقرى قرأن وبأذن الله خير يا حبيبتي متقلقيش 

لمار : يارب يا عمتو يااااارب 

نوران : انا هروح اشوف الاكل الى ع النار وهرجعلك تاني

لمار : طيب يا عمتو 


وخرجت نوران بره الاوضة وقعدت لمار تقرأ الجواب مرة واتنين وتلاتة وبعدين لقيت سيف بيتصل بيها 


لمار : ايوة يا سيف

سيف : ايه يا عمري استنيتك كتير اوووووي متصلتيش ليه

لمار : مفيش يا سيف كنت بقرأ الجواب بس

سيف : لمار مال صوتك انتى عيطتي ؟

لمار (بدأت تدمع) : مفيش حاجة انا كويسة 

سيف : متاكده 

لمار (عيطت) : انا عيزاك تاخود بالك ع نفسك اوووووي

سيف : مالك يا لمار فى ايه 

لمار : مش عارفة يا سيف بس خايفة اوي وقلبي مقبوض

سيف : ممكن متعيطيش طيب اهدي يا حبيبتي ان شاء الله خير متقلقيش 

لمار : يارب يا سيف بس مش عارفة اعمل ايه 

سيف : اهدي بس كده ومتقلقيش عليا مش عايزك تعيطي يا لمار انا بحبك ومش حابب اشوفك كده 

لمار : حاضر يا سيف المهم انك تاخود بالك ع نفسك وخلاص 

سيف : حاضر يا لمار يلا سلام يا حبيبتي

لمار : سلام 

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Lxt02507


تاني يوم كريم فى شغله ومركز جدا لقي موبيله بيرن 

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
كريم : الوو 

شاهندا (بصوت تعبان) : ازيك يا كريم 

كريم : شاهندا .. ازيك عاملة ايه 

شاهندا : الحمد لله بخير وانت 

كريم : الحمد لله كويس ... ايه مال صوتك 

شاهندا : مخنوقة شوية .. بقولك ممكن اشوفك واحكيلك 

كريم : اه اكيد طبعا .. استنيني فى الكافية الى ع النيل واانا ساعة وجاي

شاهندا : طيب يا كريم مستنياك 



وقفلوا الاتنين مع بعض وراحوا ع الكافية الى ع النيل


كريم : شاهندا .. اسف ع التاخير بس كان عاندي شغل مهم 

شاهندا : ولا يهمك يا كريم .. انا الى اسفة انى نزلتك من شغلك 

كريم : لا ولا يهمك مفيش حاجة .. عاملة ايه 

شاهندا : الحمد لله بخير وانت 

كريم : الحمد لله .. مالك بقي حسيت ان صوتك مش حلو فى حاجة ولا ايه

شاهندا : مش عارفة والله يا كريم انا اتصلت بيك ليه بس انا مخنوقة اوووووووي

كريم : مالك بس ايه الى حصل 

شاهندا : عمي عايز يجوزني غصب عنى للابنه وانا مش موافقة 

كريم : ليه يعني هى الدنيا سايبة ولا ايه 

شاهندا : مش عارفة يا كريم والله ما قادرة اول ما قالي كده اتخنقت وروحت سايبة البيت ونزلت واول ما نزلت كلمتك مش عارفة ليه انت جيت ع بالي بس تعبت جدا

كريم : طيب اهدي بس الاول .. 

شاهندا : انا مش عارفة اعمل ايه يا كريم انا مخنوقة اوي بجد ومش مصدقة الى بيحصلي ده مش عارفة عمي عايز ايه ... يعني بعد اما مات بابا قلت هو ابويا التاني وبيحبني طلع انه عايز ياخود ثروة بابا مش اكتر 

كريم : صدقيني الدنيا دي كده ولازم تاخدي بالك كويس من نفسك لان فى ناس هتحاول انها تبهدلك معاها بأي شكل يا شاهندا 

شاهندا : يعني بذمتك يا كريم اعمل ايه .. انا امي ست تعبانة وملهاش فى كل ده وانا مش قادرة استحمل لان كل حاجة فوق دماغي انا وبس

كريم (حط ايديه ع ايديها) : شاهندا انا جمبك متقلقيش مش هسيبك .. احنا اه مكنش لينا نصيب زمان بس ممكن يكون لينا نصيب دلوقتي 

شاهندا (سحبت ايديها) : كريم انت متجوز انا لما اتصلت بيك اتصلت عشان معتبراك اخويا مش اكتر 

كريم : بس انا مش معتبرك كده ومش قادر انساكي لولا انك اتخطبتي انا مكنتش هتجوز سمر وانتى عارفة كده كويس

شاهندا : كل ده مش بأيدينا يا كريم وانت عارف بس انت دلوقتي متجوز وعانده اولاد

كريم : انا عارف بس انا عايز اساعدك يا شاهندا .. ومش عايزك اسيبك تاني 

شاهندا : كريم انا مش عارفة اقولك ايه بس صدقني انا دماغي مبقتش فيا 

كريم : انا عارف 



[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Lxt02507

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
اتصلت سمر بريماس 


سمر : الوو ازيك يا ريمة عاملة ايه 

ريماس : الحمد لله يا سمر انتى عاملة ايه 

سمر : الحمد لله بخير .. بقولك ايه ما تيجي ننزل نشترى شوية حاجات من السوق 

ريماس : والله ياريت يا سمر لانى انا كمان عايزة اشتري شوية حاجات .. وكمان عايزين نشتري لبس خطوبة سيف بعد كام يوم ولازم نشتري اللبس الى هنلبسه بقي

سمر : عاندك حق خلاص انا هروح اللبس واودي العيال لماما واجيلك 

ريماس : طيب بصي تعالي ع بيت ماما عشان انا كمان اودي ولادي

سمر : طب خلاص هجيب الولاد عند حماتي كمان واهو يشوفوا بعض

ريماس : ههههههه طيب ماشي مستنياكي عند ماما سلام 

سمر : سلام 



وقفلت سمر مع ريماس 


وقامت ريماس لبست ولادها ولبست واخدت العيال وراحت ع بيت اهلها



ريماس : ازيك يا ماما 

ليلي : الحمد لله يا ريمة اتفضلي 

ريماس : ايه الاخبار 

ليلي : تمام .. هههههههه ايه الى جابك تاني اتخنقتي انتى ومصطفي

ريماس : ههههههههههههههه لالالا بس انا وسمر قولنا نجبلك العيال عشان هننزل نشتري شوية حاجات 

ليلي : طيب يا حبيبتي اقعدي عقبال اما سمر تيجي

ريماس : ماشي .. اومال فين لمياء 

ليلي : اهى قاعدة فى اوضتك جوه خشلها

ريماس : طيب اانا هدخل العيال يناموا ع السرير عند سيف

ليلي : طيب يا حبيبتي 



دخلت ريماس ونيمت ولادها ودخلت اوضتها لقيت لمياء قاعدة ع السرير


ريماس : ازيك يا لمياء 

لمياء : ريماس .. الحمد لله تمام وانتى 

ريماس : بخير .. نمتي كويس امبارح 

لمياء : اه الحمد لله ربنا يخاليكي

ريماس : ويخاليكي يا عسل .. مش عايزة اى حاجة

لمياء : شكرا ليكي مش عارفة بجد من غيركوا كنت عملت ايه

ريماس : هههههه ربنا يكرمك المهم انك تبقي كويسة 

لمياء : ربنا يخاليكي يا ريماس .. ايه روحتي فين امبارح صحيت الصبح مش لقيتك 

ريماس : جوزي جه اخدني وروحنا ع البيت بقي

لمياء : طب تمام

ريماس : اها تمام اوووووي


ورن باب البيت 


ريماس : دى تلاقيها سمر هقوم اشوفها

لمياء : مين سمر ؟؟ 

ريماس : مرات كريم اخويا 

لمياء : اها طيب 



وخرجت ريماس فتحت الباب 



سمر : ازيك يا ريمة 

ريماس : الحمد لله ياسمر خشي يلا

سمر : طيب


ودخلت سمر 


سمر : اومال فين طنط 

ريماس : فى المطبخ ما انتى عارفة هههههههههه


سمر : اها عارفة ههههههههههه .. هروح ادخل الولاد بقي 


ريماس : دخليهم اوضة سيف وتعالي سلمي ع ماما 


سمر : طيب
 

دخلت سمر نيمت الولاد جمب ولاد ريماس وخرجت وهى خارجة لقيت واحدة خارجة من اوضة ريماس


سمر : انتى مين ؟؟ 

لمياء : انا لمياء 

سمر : ايوة لمياء مين يعني 

لمياء : انا جارة ريماس هنا فى العمارة جيت امبارح عندهم وخالوني قعدت معاهم 

سمر : اه طيب


وراحت سيباها ومشيت 


ونزلت ريماس وسمر وهما ماشين 



سمر : ال مين لمياء دي يا ريماس

ريماس : اها لمياء دي واحدة جارتنا جت امبارح عندنا اتخنقت مع جوزها ونزلت عندنا وباتت 


سمر : ممممممم طيب .. احنا هنروح فين ناو
 

ريماس : انا من رأي الاول اننا نروح نشتري لبس عشان خطوبة سيف


سمر : هو انا هاجي معاكوا 


ريماس : اكيد يعني انتى ومصطفي جايين معانا دي خطوبة وقراية فاتحة فى نفس الوقت 


سمر : اصل كريم قالي مش عارف هروح معاه ولا لا
 

ريماس : لالا متقلقيش لو موفقش انا هطلب منه 


سمر : طيب متشكرين لخدماتك ياست ريمة هههههههه
 

ريماس : ههههههههه يلا ياختي نروح نتفرج ع اللبس


سمر : طيب يلا 


وراحوا اشتروا الحاجة واتمشوا شوية 



سمر : عارفة امبارح كان يوم حلو اوي 

ريماس : هههههههههه اه عشان كلنا كنا متخانقين واتصالحنا 

سمر : هههههههههههههه ربنا ما يفرقنا تاني عن بعض

ريماس : يارب



وقفت ريماس تنحت ع الى شفته قدامها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11


سمر : ايه فى ايه بتبصي ع ايه (وراحت لافة ضهرها)


لقوا هما الاتنين كريم قاعد فى كافية ع النيل وماسك ايد شاهندا وبما ان سمر عرفاها وعارفة انه كان بيحبها قبل كده راحت جري 


سمر : الله الله عليكوا تحب اجيب عصير ليمون ولا شربات ؟

كريم : سمر !!!! .. انتى ازاي جيتي هنا 

سمر : والله ؟؟ 

كريم : انتى فاهمة غلط 

سمر : فاهمة غلط ايه ... حتي المرادي هتطلعني غلطانة الحمد لله ان اختك معايا عشان تشهد قدام اهلك بأنك كداب وخاين 

ريماس : ايه ده .. شاهندا !!!

شاهندا : ايوة .. انتى فاهمة غلط يا مدام سمر 

سمر : هسسسس اسكتي خالص (بصوت عالي) .. كفاية عايزة تكدبي عليا انتى وجوزي ليه حرام عليكوا 

كريم : وطي صوتك واتكلمي عدل ولو مش عاجبك اتفضلي امشي 

سمر : انا فعلا همشي بس لازم تطلقني لانى مش هعرف اعيش معاك وانت بالشكل ده 

كريم : امشي يا سمر ولما اجي البيت نتكلم 

سمر : ومين قالك انك لما هتروح البيت هتلاقيني انا خلاص هروح ع بيت اهلي والحمد لله يا ريماس انك معايا عشان تشوفي اخوكي عمل ايه 

ريماس : انا بجد مش مصدقة الكلام الى انتى بتقوله ده يا كريم 

كريم (قوم شاهندا ومسك ايديها) : شاهندا خطبتي يا سمر 

سمر : .................................

[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]
ياتري ايه الى هيحصل وسمر وريماس وشاهندا هيقولوا ايه ع قرار كريم ؟؟

ولمياء كانت بتكلم مين ؟؟

و لمار خوفها ده ممكن يأثر عليها ؟؟ 


استنوني فى حلقة جديدة وان شاء الله
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:01

[size=24][size=24]
[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32]الحلقة الرابعة عشر


[size=24]صحيت لمياء وقامت خرجت من الاوضة 



لمياء : صباح الخير 

ليلي : صباح النور يابنتي 

لمياء : هو محدش هنا 

ليلي : اه يا بنتي .. تعالي اقعدي

لمياء : شكرا .. انا اسفة جدا ع الى حصل امبارح 

ليلي : لا يابنتي مفيش حاجة حصل خير ... هو ايه الى حصل اساسا 

لمياء : مفيش انا لللاسف عشان كل اهلي ميتين وحتي اهلي الى عايشين مش بيسألوا عليا نهائي

ليلي : ليه طيب كل ده 

لمياء : عشان بابا لما جه اتجوز ماما اهله اضايقوه واتبروا منه وقالولوه خلاص الموضوع انتهي ومحدش من ساعتها بيسأل عليا وبعد وفاة بابا وماما وانا عايشة لوحدي فى شقتنا 

ليلي : يا عيني عليكي يابنتي والله صعبتي عليا اوي

لمياء : لحد اما جه جوزي الله يريحني منه طلب مني اتجوزه وانا اضطريت اوافق عشان مليش حد فى الدنيا دي

ليلي : يا عيني ... طيب انتى محولتيش تروحي للاهل ابوكي

لمياء : ياما روحتلهم ومحدش فيهم سأل فيا ولا عبرني بكلمة واحدة وقالولي امشي غوري من هنا 

ليلي : ربنا يقويكي يابنتي هدعيلك والله فى كل صلاه ربنا معاكي

لمياء : ربنا يخاليكوا .. انا بجد عمري ما هنسالكوا المعروف ده شكرا جدا

ليلي : الشكر لله يا حبيبتي وانتى خلاص بقيتي واحدة مننا

لمياء : ربنا يكرمك 

ليلي : ريماس بنتي من زمان ونفسها يكون ليها اخت واديكي جيتي اهو 

لمياء : ربنا يكرمكوا ما شاء الله ع ريماس ربنا يخاليهالك 

ليلي : يارب يا بنتي .. اانا عاندي بنت وولدين كريم وريماس وبعدين سيف اخر واحد 

لمياء : ما شاء الله 

ليلي : عاندي كريم متجوز وعانده ولد وبنت ربنا يخاليهومله و ريماس عندها ولد وبنت وكان عندها ولد تاني بس ربنا رحمه 

لمياء : ياااااا ربنا يصبرها يارب

ليلي : يارب .. وسيف اهو ما شاء الله عليه هيخطب الاسبوع الجاي 

لمياء : اللف مبروك 

ليلي : الله يبارك فيكي يابنتي ... 

لمياء : ربنا يخاليهم لحضرتك انا كل اما بفتكر اهلي بتضايق اوي قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12

ليلي : ربنا يصبرك ان شاء الله وبعدين كلنا حواليكي اهو متضيقيش

لمياء : ربنا يستر لانى والله خلاص بنهار

ليلي : متقلقيش يابنتي ان شاء الله ربنا هيعوضك بالي احسن منه 

لمياء : ياااااااارب ادعيلي يا طنط 

ليلي : حاضر يابنتي

لمياء : اومال ولاد حضرتك راحوا فين 

ليلي : سيف راح ع كليته وريماس روحت ع بيتها هى وكريم 

لمياء : ايه ده مش هما كانوا بايتين هنا

ليلي : لا ريماس وكريم بس هما الاتنين الى مش عايشين هنا معايا كان عندهم مشاكل وبعدين خلصت وكل واحد منهم روح ع بيته لكن سيف هو الى عايش معايا هنا انا وابوه لحد اما يتجوز ويروح ع بيته هو كمان 

لمياء : اها (وموبيلها رن ) .. ثواني هرد ع الموبيل

ليلي : طيب يابنتي




قامت لمياء ترد ع الموبيل



لمياء : الووو 

....... : ..................

لمياء : ايوة كله تمام

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]....... : ..................

لمياء : ممممممممممم اه زي اللفل 

[/size][/size][/size]
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]....... : ..................

لمياء : حاضر من عنيا مع السلامة 



وقفلت لمياء ودخلت قعدت مع ليلي شوية وبعدين جهزوا الاكل سوي


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Lxt02507

فضلت لمار قاعدة جمب باب الشقة مستنية المفاجأة بتاعت سيف قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



واول ما رن الجرس راحت فتحت قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



لمار : ايوة مين حضرتك 

راجل : اتفضلي استاذ سيف باعت لحضرتك الحاجات دي والكارت ده

لمار (بأبتسامة) : شكرا 




وقفلت الباب 


ولقيت سيف باعتلها دبدوب كبير وعلبة شيكولاتة وبوكية ورد قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



فرحت اووووووي وقعدت تتنطط 


نوران : ايه يا لمار مالك فى ايه 

لمار : انا فرحانة اووووووووي يا عمتو 

نوران : خير يا حبيبة عمتو فرحانة ليه 

لمار : سيف بعتلي الحاجات دي 

نوران : هههههههههههه ما شاء الله ربنا يخاليكوا لبعض 

لمار : يارب يا عمتو يارب .. هى تسنيم فين 

نوران : لسه مجتش من بره 

لمار : ممممممممم طيب .. انا مش عارفة اعمل ايه 

نوران : انتى مكليمتيهوش 

لمار : لا مش كلمته 

نوران : طب روحي يا مجنونة انتى اشكريه 

لمار : هههههه عاندك حق يا عمتو هروح اكلمه 



وجريت لمار ع اوضتها واتصلت بسيف 



سيف : ايوة يا قلبي 

لمار : ممممممممم مرسي ع الهدايا .. جميلة اوي 

سيف : ههههههههه عاجبك 

لمار : اها عجبني اوووووووي ميرسي يا سيف 

سيف : ربنا يخاليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا يا لمار 

لمار : ولا يحرمني منك ابدا 

سيف : طيب قريتي الجواب

لمار : ممممم تتصور نسيت 

سيف : هههههههههه انتى مجنونة شكل الهدايا لسعت دماغك روحي يلا اقريه وكالميني تاني

لمار : طيب يا حبيبي سلام 



وقفلت لمار ومسكت الجواب وقعدت تقرأ 


[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]أنت أمرك عجب عجاب .. تدخل القلب من غير دق الباب .. والله العظيم أحبك [size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]
بحـــــبك اووووي وعمري ما هقدر استغني عنك يا لمار لانك نورتي حياتي ومش عايزك انتى كمان تبعدي عنى لانى فعلا عشقتك "



لمار بعد اما قريت الكلام ده عيطت جاااامد 

ودخلت عليها عمتها لقيتها بتعيط جامد



نوران : لمار حبيبة قلبي مالك يا حبيبتي 

لمار (بعياط) : انا خايفة اوي يا عمتو خايفة اووووي

نوران : ليه يا حبيبتي بس ايه الى حصل .. سيف قالك حاجة ضيقتك 

لمار (بعياط) : لا يا عمتو بس خايفة اوي ع سيف 

نوران (جابت منديل ومسحت للمار وشها) : اهدي بس كده واحكيلي مالك يا حبيبتي

لمار : انا خايفة اوووووي يا عمتو ع سيف مش عارفة ليه بس قلبي واجعني 

نوران : طيب اهدي بس كده واقرى قرأن وبأذن الله خير يا حبيبتي متقلقيش 

لمار : يارب يا عمتو يااااارب 

نوران : انا هروح اشوف الاكل الى ع النار وهرجعلك تاني

لمار : طيب يا عمتو 


وخرجت نوران بره الاوضة وقعدت لمار تقرأ الجواب مرة واتنين وتلاتة وبعدين لقيت سيف بيتصل بيها 


لمار : ايوة يا سيف

سيف : ايه يا عمري استنيتك كتير اوووووي متصلتيش ليه

لمار : مفيش يا سيف كنت بقرأ الجواب بس

سيف : لمار مال صوتك انتى عيطتي ؟

لمار (بدأت تدمع) : مفيش حاجة انا كويسة 

سيف : متاكده 

لمار (عيطت) : انا عيزاك تاخود بالك ع نفسك اوووووي

سيف : مالك يا لمار فى ايه 

لمار : مش عارفة يا سيف بس خايفة اوي وقلبي مقبوض

سيف : ممكن متعيطيش طيب اهدي يا حبيبتي ان شاء الله خير متقلقيش 

لمار : يارب يا سيف بس مش عارفة اعمل ايه 

سيف : اهدي بس كده ومتقلقيش عليا مش عايزك تعيطي يا لمار انا بحبك ومش حابب اشوفك كده 

لمار : حاضر يا سيف المهم انك تاخود بالك ع نفسك وخلاص 

سيف : حاضر يا لمار يلا سلام يا حبيبتي

لمار : سلام 

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Lxt02507


تاني يوم كريم فى شغله ومركز جدا لقي موبيله بيرن 

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
كريم : الوو 

شاهندا (بصوت تعبان) : ازيك يا كريم 

كريم : شاهندا .. ازيك عاملة ايه 

شاهندا : الحمد لله بخير وانت 

كريم : الحمد لله كويس ... ايه مال صوتك 

شاهندا : مخنوقة شوية .. بقولك ممكن اشوفك واحكيلك 

كريم : اه اكيد طبعا .. استنيني فى الكافية الى ع النيل واانا ساعة وجاي

شاهندا : طيب يا كريم مستنياك 



وقفلوا الاتنين مع بعض وراحوا ع الكافية الى ع النيل


كريم : شاهندا .. اسف ع التاخير بس كان عاندي شغل مهم 

شاهندا : ولا يهمك يا كريم .. انا الى اسفة انى نزلتك من شغلك 

كريم : لا ولا يهمك مفيش حاجة .. عاملة ايه 

شاهندا : الحمد لله بخير وانت 

كريم : الحمد لله .. مالك بقي حسيت ان صوتك مش حلو فى حاجة ولا ايه

شاهندا : مش عارفة والله يا كريم انا اتصلت بيك ليه بس انا مخنوقة اوووووووي

كريم : مالك بس ايه الى حصل 

شاهندا : عمي عايز يجوزني غصب عنى للابنه وانا مش موافقة 

كريم : ليه يعني هى الدنيا سايبة ولا ايه 

شاهندا : مش عارفة يا كريم والله ما قادرة اول ما قالي كده اتخنقت وروحت سايبة البيت ونزلت واول ما نزلت كلمتك مش عارفة ليه انت جيت ع بالي بس تعبت جدا

كريم : طيب اهدي بس الاول .. 

شاهندا : انا مش عارفة اعمل ايه يا كريم انا مخنوقة اوي بجد ومش مصدقة الى بيحصلي ده مش عارفة عمي عايز ايه ... يعني بعد اما مات بابا قلت هو ابويا التاني وبيحبني طلع انه عايز ياخود ثروة بابا مش اكتر 

كريم : صدقيني الدنيا دي كده ولازم تاخدي بالك كويس من نفسك لان فى ناس هتحاول انها تبهدلك معاها بأي شكل يا شاهندا 

شاهندا : يعني بذمتك يا كريم اعمل ايه .. انا امي ست تعبانة وملهاش فى كل ده وانا مش قادرة استحمل لان كل حاجة فوق دماغي انا وبس

كريم (حط ايديه ع ايديها) : شاهندا انا جمبك متقلقيش مش هسيبك .. احنا اه مكنش لينا نصيب زمان بس ممكن يكون لينا نصيب دلوقتي 

شاهندا (سحبت ايديها) : كريم انت متجوز انا لما اتصلت بيك اتصلت عشان معتبراك اخويا مش اكتر 

كريم : بس انا مش معتبرك كده ومش قادر انساكي لولا انك اتخطبتي انا مكنتش هتجوز سمر وانتى عارفة كده كويس

شاهندا : كل ده مش بأيدينا يا كريم وانت عارف بس انت دلوقتي متجوز وعانده اولاد

كريم : انا عارف بس انا عايز اساعدك يا شاهندا .. ومش عايزك اسيبك تاني 

شاهندا : كريم انا مش عارفة اقولك ايه بس صدقني انا دماغي مبقتش فيا 

كريم : انا عارف 



[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Lxt02507

[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
اتصلت سمر بريماس 


سمر : الوو ازيك يا ريمة عاملة ايه 

ريماس : الحمد لله يا سمر انتى عاملة ايه 

سمر : الحمد لله بخير .. بقولك ايه ما تيجي ننزل نشترى شوية حاجات من السوق 

ريماس : والله ياريت يا سمر لانى انا كمان عايزة اشتري شوية حاجات .. وكمان عايزين نشتري لبس خطوبة سيف بعد كام يوم ولازم نشتري اللبس الى هنلبسه بقي

سمر : عاندك حق خلاص انا هروح اللبس واودي العيال لماما واجيلك 

ريماس : طيب بصي تعالي ع بيت ماما عشان انا كمان اودي ولادي

سمر : طب خلاص هجيب الولاد عند حماتي كمان واهو يشوفوا بعض

ريماس : ههههههه طيب ماشي مستنياكي عند ماما سلام 

سمر : سلام 



وقفلت سمر مع ريماس 


وقامت ريماس لبست ولادها ولبست واخدت العيال وراحت ع بيت اهلها



ريماس : ازيك يا ماما 

ليلي : الحمد لله يا ريمة اتفضلي 

ريماس : ايه الاخبار 

ليلي : تمام .. هههههههه ايه الى جابك تاني اتخنقتي انتى ومصطفي

ريماس : ههههههههههههههه لالالا بس انا وسمر قولنا نجبلك العيال عشان هننزل نشتري شوية حاجات 

ليلي : طيب يا حبيبتي اقعدي عقبال اما سمر تيجي

ريماس : ماشي .. اومال فين لمياء 

ليلي : اهى قاعدة فى اوضتك جوه خشلها

ريماس : طيب اانا هدخل العيال يناموا ع السرير عند سيف

ليلي : طيب يا حبيبتي 



دخلت ريماس ونيمت ولادها ودخلت اوضتها لقيت لمياء قاعدة ع السرير


ريماس : ازيك يا لمياء 

لمياء : ريماس .. الحمد لله تمام وانتى 

ريماس : بخير .. نمتي كويس امبارح 

لمياء : اه الحمد لله ربنا يخاليكي

ريماس : ويخاليكي يا عسل .. مش عايزة اى حاجة

لمياء : شكرا ليكي مش عارفة بجد من غيركوا كنت عملت ايه

ريماس : هههههه ربنا يكرمك المهم انك تبقي كويسة 

لمياء : ربنا يخاليكي يا ريماس .. ايه روحتي فين امبارح صحيت الصبح مش لقيتك 

ريماس : جوزي جه اخدني وروحنا ع البيت بقي

لمياء : طب تمام

ريماس : اها تمام اوووووي


ورن باب البيت 


ريماس : دى تلاقيها سمر هقوم اشوفها

لمياء : مين سمر ؟؟ 

ريماس : مرات كريم اخويا 

لمياء : اها طيب 



وخرجت ريماس فتحت الباب 



سمر : ازيك يا ريمة 

ريماس : الحمد لله ياسمر خشي يلا

سمر : طيب


ودخلت سمر 


سمر : اومال فين طنط 

ريماس : فى المطبخ ما انتى عارفة هههههههههه


سمر : اها عارفة ههههههههههه .. هروح ادخل الولاد بقي 


ريماس : دخليهم اوضة سيف وتعالي سلمي ع ماما 


سمر : طيب
 

دخلت سمر نيمت الولاد جمب ولاد ريماس وخرجت وهى خارجة لقيت واحدة خارجة من اوضة ريماس


سمر : انتى مين ؟؟ 

لمياء : انا لمياء 

سمر : ايوة لمياء مين يعني 

لمياء : انا جارة ريماس هنا فى العمارة جيت امبارح عندهم وخالوني قعدت معاهم 

سمر : اه طيب


وراحت سيباها ومشيت 


ونزلت ريماس وسمر وهما ماشين 



سمر : ال مين لمياء دي يا ريماس

ريماس : اها لمياء دي واحدة جارتنا جت امبارح عندنا اتخنقت مع جوزها ونزلت عندنا وباتت 


سمر : ممممممم طيب .. احنا هنروح فين ناو
 

ريماس : انا من رأي الاول اننا نروح نشتري لبس عشان خطوبة سيف


سمر : هو انا هاجي معاكوا 


ريماس : اكيد يعني انتى ومصطفي جايين معانا دي خطوبة وقراية فاتحة فى نفس الوقت 


سمر : اصل كريم قالي مش عارف هروح معاه ولا لا
 

ريماس : لالا متقلقيش لو موفقش انا هطلب منه 


سمر : طيب متشكرين لخدماتك ياست ريمة هههههههه
 

ريماس : ههههههههه يلا ياختي نروح نتفرج ع اللبس


سمر : طيب يلا 


وراحوا اشتروا الحاجة واتمشوا شوية 



سمر : عارفة امبارح كان يوم حلو اوي 

ريماس : هههههههههه اه عشان كلنا كنا متخانقين واتصالحنا 

سمر : هههههههههههههه ربنا ما يفرقنا تاني عن بعض

ريماس : يارب



وقفت ريماس تنحت ع الى شفته قدامها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11


سمر : ايه فى ايه بتبصي ع ايه (وراحت لافة ضهرها)


لقوا هما الاتنين كريم قاعد فى كافية ع النيل وماسك ايد شاهندا وبما ان سمر عرفاها وعارفة انه كان بيحبها قبل كده راحت جري 


سمر : الله الله عليكوا تحب اجيب عصير ليمون ولا شربات ؟

كريم : سمر !!!! .. انتى ازاي جيتي هنا 

سمر : والله ؟؟ 

كريم : انتى فاهمة غلط 

سمر : فاهمة غلط ايه ... حتي المرادي هتطلعني غلطانة الحمد لله ان اختك معايا عشان تشهد قدام اهلك بأنك كداب وخاين 

ريماس : ايه ده .. شاهندا !!!

شاهندا : ايوة .. انتى فاهمة غلط يا مدام سمر 

سمر : هسسسس اسكتي خالص (بصوت عالي) .. كفاية عايزة تكدبي عليا انتى وجوزي ليه حرام عليكوا 

كريم : وطي صوتك واتكلمي عدل ولو مش عاجبك اتفضلي امشي 

سمر : انا فعلا همشي بس لازم تطلقني لانى مش هعرف اعيش معاك وانت بالشكل ده 

كريم : امشي يا سمر ولما اجي البيت نتكلم 

سمر : ومين قالك انك لما هتروح البيت هتلاقيني انا خلاص هروح ع بيت اهلي والحمد لله يا ريماس انك معايا عشان تشوفي اخوكي عمل ايه 

ريماس : انا بجد مش مصدقة الكلام الى انتى بتقوله ده يا كريم 

كريم (قوم شاهندا ومسك ايديها) : شاهندا خطبتي يا سمر 

سمر : ........
[size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=24][size=32][size=24]ياتري ايه الى هيحصل وسمر وريماس وشاهندا هيقولوا ايه ع قرار كريم ؟؟
ولمياء كانت بتكلم مين ؟؟
و لمار خوفها ده ممكن يأثر عليها ؟؟ 
استنوني فى حلقة جديدة وان شاء الله
[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:09

الحلقة السادسة عشر


ليلي مصدومة من كلام كريم 


ليلي : اتجوزت ؟؟؟

كريم : ايوة يا ماما اتجوزت .. ومن انهاردة شاهندا مراتي وهى الى هتربي ولادي

ليلي (بحزن) : مبروك 

كريم : الله يبارك فيكي يا ماما ... انا هدخل اخود الولاد عشان نروح ع البيت بقي

ليلي : اعمل الى انتى عايزه .. بس تعالا الاول عشان عيزاك وبعدين خود ولادك وامشي

كريم : طيب يا ماما 


ودخلت ليلي اوضتها 


شاهندا (مسكت ايد كريم جامد) : كريم متسبنيش 

كريم : متقلقيش يا حبيبتي انا مش هسيبك .. بس ثواني اشوف ماما ونروح سوي

شاهندا : طيب متتأخرش عليا ارجوك يا كريم 

كريم : حاضر يا عيون كريم مش هتأخر 



ودخل كريم اوضة مامته وباباه لقي مامته قاعدة ع السرير وعلامات الحزن ع وشها


كريم : مالك يا ماما .. انتى مش مبسوطة انى اتجوزت 

ليلي : انبسط !!! .. انت كمان عايزني انبسط انك اتجوزت بعد وفاة مراتك بكام يوم بس

كريم : ايوة المفروض تبقي فرحانة انا شيلت من عليكي عبئ ولادي 

ليلي : انا لو عليا افضل شايلة العبئ ده ولو انك تتجوز .. انت اتجننت يا كريم رايح تتجوز ومعداش ع مراتك اربعين يوم .. انت ايه معندكش دم للدرجادي

كريم : معنديش دم ليه !! .. ماما ده قرارى وشاهندا بقيت مراتي خلاص وهتبقي ام عيالي كمان 

ليلي : بجد حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياكريم ... انا مكنتش متصورة انك تعمل كده فى مراتك وفى عيالك كمان .. ياتري اما عيالك يكبروا هتقولهم ايه .. هتقولهم اتجوزت بعد وفاة امهم بكام يوم ؟؟؟ 

كريم : قرار الجواز ده من حقي ومحدش ليه الحق انه يفرض عليا حاجة انا مش حابب انى اعملها 

ليلي : اه لا واضح اوووي .. بكرة تندم ع قرارك ده وتقول يارتنى ما عملت كده 

كريم : انا مش عارف يا ماما انتى متضايقة ليه .. مش دي شاهندا الى كنتى عايزة تجوزيهاني ززمان والى انا كنت بحبها من زمان ايه نسيتي كل ده 

ليلي : لا منستش حاجة بس للاسف انت الى نسيت انك عاندك ولاد ومراتك لسه ميتة ... لو كنت اتجوزت شاهندا من الاول انا مكنتش هتكلم معاك ولا هنطق بكلمة بالعكس انا كنت هفرحلك اوي لكن بعد وفاة مراتك بكام يوم يبقي حرام عليك الى بتعمله ده .. انا طول عمري كنت عكسك فى كل حاجة حتي اما اتجوزت سمر ومكنتش مقتنعة بجوازك بيها من الاول بس بجد بعد الى انت عملته ده وجوازك من غير ما حد يعرف نزلت من نظري 

كريم : انا مش شايف انى عملت حاجة غلط فى كل ده 

ليلي (بأبتسامة سخرية) : اه صح انت عاقل ومحترم ومش بتغلط الناس كلها تغلط الا انت ربنا يكملك بعقلك يا كريم 

كريم (بحنية) : ماما عشان خاطري انا مش همشي من هنا وانتى زعلانة مني بالشكل ده

ليلي : انا مش مسمحاك بجد ومش هسامحك يا كريم اتفضل خود مراتك وولادك وامشي 

كريم : ماما 

ليلي : كريم خلاص الكلام بالنسبالي انتهي اتفضل

كريم : انتى شايفة كده يا ماما 

ليلي : ايوة شايفة كده ادام انت واثق اوي من قرارك واختيارك يبقي المناقشة بيني وبينك انتهت يابني 

كريم (بحزن) : طيب يا ماما عن اذنك 



وخرج كريم واخد شاهندا والولاد ومشيوا 


وقعدت ليلي ع السرير تعيط من خوفها ع قرارات ابنها المفاجأة دي

الى مبقتش مصدقاها

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12



مصطفي قعد يخبط ع باب الاوضة عشان ريماس تفتح 

مصطفي : ريماس عشان خاطري افتحي 

ريماس (بعياط) : مش هفتح يا مصطفي ارجوك امشي وسبني فى حالي 

مصطفي : ريماس انتى عارفة انا بحبك قد ايه .. عشان خاطري افتحي عايز اتكلم معاكي 

ريماس (بعياط) : طيب لو بتحبني بجد سبني شوية يا مصطفي صدقني انا مش حبة اتكلم دلوقتي عشان منشدش مع بعض انا وانت شوية كده اما اهدي هبقي افتح

مصطفي : طيب بس عايز اقولك انى هجيب كرسي وهقعد قدام الباب وهستناكي



فضل مصطفي قاعد ع الكرسي قدام باب الاوضة لعل وعسي ان ريماس تخرجقصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1

وفعلا بعد اما هديت ريماس فتحت باب الاوضة بالمفتاح بس مخرجتش 

واول ما هي فتحت راح مصطفي دخل وقفل بالمفتاح 


مصطفي (قعد جمبها) : انا عارف انك زعلانة من ماما بس انتى عارفة انها كده من زمان 

ريماس (بدموع) : مصطفي انت مش محتاج تقولي كل ده انا عارفة بس والله تعبت وكنت مخنوقة اوي انهارده ومامتك اختارت اليوم الى انا متضايقة فيه وتعمل فيها الحكاية دي 

مصطفي (بيطبطب عليها) : معلش امسحيها فيا انا اسف ياستي وعارف انها غلطانة بس معلش دي زي مامتك برضوا

ريماس : ماهى عشان زي مامتي انا ساكتة يا مصطفي والله ساكتة ومكنتش حبة اتكلم لكن تتهمني ليه بالسرقة .. انا قلتلك يا مصطفي من قبل ما نتجوز انك هتتعب اوي معايا انا ومامتك لان مامتك مش عيزاني

مصطفي : بس انتى ساعتها قولتيلي ووعدتيني انك هتقفي جمبي وهتفضلي معايا مهما حصل صح ولا ايه

ريماس : عاندك حق بس انا تعبت اووووووي .. وكمان مش قادرة انسي لحظة موت سمر قدام عنيا 

مصطفي : انا عارف والله يا قلبي بس معلش استحملي عشاني وعشان ولادنا 

ريماس (بعياط) : خاليك جمبي يا مصطفي انا محتجالك اوي انا بقالي كام يوم مش عارفة انام 

مصطفي : انا حاسس بيكي فعلا بقالك كام يوم مش بتنامي وكنت عايز اكلمك فى الموضوع ده 

ريماس (بعياط) : منظر سمر وهى بتجري وخابطتها العربية مش قادر يروح من بالي ولا كريم اخويا الكبير الى كنت دايما بحس اني امه وكان بيحكيلي كل حاجة بتحصله هو الى عمل كده فى مراته مش مصدقة والله يا مصطفي حسة انى بحلم

مصطفي : يا حبيبة قلبي انتى مش بأيديكي حاجة .. اخوكي هو الى عمل كده ولازم هو لوحده الى يتحمل الى حصله وكلكوا شايلين همه لحد اما كبر كده 

ريماس : طيب هشيل هم مين بس يا مصطفي .. كنت شايلة هم سيف واديه هو هيخطب وبعد كده هيتجوز والبنوته زي العسل .. وسي كريم افندي الى راح يخطب ده والله ما عارفة اقول ايه عليه 

مصطفي : ممكن تهدي حالك شوية .. وتعالي نخرج عشان اصالحك انتى وماما

ريماس : لازم تصالحنا يا مصطفي 

يتبــــــــــــــــــــع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:12


مصطفي : ايوة لازم لانى انهاردة مش هنام وانتوا زعلانين من بعض بالشكل ده 

ريماس: طيب استني اكلم ماما اطمن عليها واخرج معاك

مصطفي : طيب 


مسكت ريماس التليفون واتصلت بمامتها


ريماس : الوو يا ماما ازيك 

ليلي : الحمد لله يا ريماس انتى عاملة ايه يابنتي

ريماس : الحمد لله بخير .. مال صوتك كده انتى كنتى معيطة يا ماما

ليلي : لا يا ريماس مفيش حاجة

ريماس : لا فى حاجة صوتك مش مريحني والله ايه الى حصل احكيلي يا ماما مش تقلقييني عليكي

ليلي : اانا تعبت والله يا ريماس .. اخوكي جنني وربنا

ريماس : كريم !! .. عمل ايه تاني

ليلي : اتجوز شاهندا من شوية وجه بيها البيت قالي انه اتجوزها واخد ولاده وراح ع بيته وانا من ساعتها وانا مخنوقة ومش مصدقة الى بيحصل والله

ريماس : ايه !! .. اتجوز شاهندا ؟؟ .. طب ازاي وامتي 

ليلي : معرفش الصبح دخلت عليه واتكلمنا شوية وبعدين خرجت لقيته بعدها بشوية لابس ونزل جري من غير ما يقولي رايح فين بس حسيت انه ناوي يعمل حاجة 

ريماس : وبعدين 

ليلي : معرفش وربنا لاقيته بعدها بكام ساعة داخل عليا وهي فى ايديه وبيقولي اتجوزتها واتخنقت معاه بس هو مفيش فايده ومش عارفة اعمل ايه يا ريماس 

ريماس : طيب اهدي يا ماما 

ليلي : فين الهدوء الى هيجيلي ده يابنتي والله انا خلاص مش قادرة استحمل ومش عارفة اتصل بابوكي اقوله ايه

ريماس : طيب وبعدين محدش هيوقفه عند حده يعني

ليلي : مش عارفة يا ريماس .. انا كنت هتصل بأخوكي عشان اقوله بس لقيت تليفونه مشغول وهو كان قايلي انه فى الشركة ومش عارفة مرجعش لحد دلوقتي ليه

ريماس : طيب يا ماما .. انا هقفل دلوقتي وبعدين هكلمك نشوف الموضوع ده ..سلام

ليلي : طيب يا ريماس سلام 


وقلت ريماس وبصت للارض


مصطفي : اخوكي اتجوز !!

ريماس : اه يا مصطفي اتجوز 

مصطفي : كريم بقي مش طبيعي من ساعة ما سمر ماتت

ريماس : مش عارفة يا مصطفي والله العظيم ما عارفة خلاص انا بفكر انتحر مش عارفة ايه الى اخويا بيعمله ده هو عايز يموتنا كلنا .. انت مش متخيل ماما تعبانة قد ايه بسببه صوتها مش مريحني وهى اساسا عندها الضغط والسكر وهو رايح يقولها انه اتجوز لا حول ولا قوة الا بالله مش عارفة هو ماله وبقي كده ليه

مصطفي : ريماس متزعليش مني بس اخوكي محتاج حد كبير يرشده ... هو اكيد مش عارف هو بيعمل ايه 

ريماس : عاندك حق يا مصطفي .. يلا اتفضل قوم عشان اصالح مامتك وبعدين اشوف ماما 

مصطفي : طيب يا حبيبتي يلا 


خرجوا هما الاتنين ومصطفي راح اوضة مامته 


مصطفي : ماما ريماس جاية تعتزرلك 

نرمين : طيب

ريماس : انا اسفة يا طنط معلش سامحيني .. بس والله انا ماخدتش حاجة ومشوفتش حلق حضرتك 

نرمين : خلاص عادي يابنتي .. انا لاقيته ع الطربيزة هنا 

ريماس : بجد !!

نرمين : اه لقيته ع الطربيزة وكنت ناسية 

مصطفي : اهو شوفتي يا ماما اهى ريماس معملتش حاجة وانتى غلطتي معاها 

نرمين : خلاص عرفت يا مصطفي عرفت 

مصطفي : طيب مش هتعتزري لريماس ولا ايه

ريماس : لا يا مصطفي خلاص .. المهم ان ماما متكونش زعلانة مني

نرمين : لا مش زعلانة خلاص

ريماس : طيب يا ماما عن اذنك


خرجت ريماس بره اوضة حماتها ولقيت تليفونها بيرن 


ريماس : الوو سلام عليكم 

........... : وعليكم السلام .. مدام ريماس اشرف

ريماس : ايوة انا مين معايا ؟

.............. : احنا مستشفي ......

ريماس : ايوة خير فى ايه 

المستشفي : فى مريض عندنا يخص حضرتك 

ريماس : مين ؟؟

المستشفي : ...................................

ريماس : أيــــــــــــه .. ازااااااي انا مش فاهمة قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11

المستشفي : ارجوكي تيجي دلوقتي

ريماس : طيب طيب سلام 


وقفلت ريماس وراحت لبست وقالت لمصطفي انها نازلة وراحت المستشفي

..............


لمار بعد اما وقع التليفون من ايديها عيطت وبعد كده خرجت لعمتها بالموبيل




نوران : مالك يا لمار 

لمار : شوفي الرسالة دي يا عمتو 

نوران : وريني (وقريت الرسالة كلها) .. استغفر الله العظيم هو مش عايز يسيبك فى حالك ليه والله حرام الى هو بيعملوه ده 

لمار : انا مخنوقة اوي يا عمتو ومش عارفة اعمل ايه قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12

نوران : لمار ممكن تهدي يا حبيبتي ومتضيقيش نفسك عشان خاطري انتى كده بتخالي الواد عمر هو الى يتحكم فيكي انتى خلاص هتبقي قريب ع ذمة راجل

لمار (بعياط) : لا يا عمتو .. انا مرضاش ان سيف يتأذي بسببي

نوران : يعني ايه ؟؟!!!

لمار(بعياط) : انا هتصل ببيه وهقوله خلاص كل الى بينا انتهي 

تسنيم : ايه يا لمار الكلام ده انتى بتهزري

لمار : هى دى الحقيقة يا تسنيم .. انا مش عايزة سيف يحصله حاجة بسببي 

نوران : وهتعملي ايه يابنتي

لمار : انا هتصل بيه واقوله كل شئ قسمة ونصيب .. لازم يبعد عني يا عمتو انا مش عيزاه يتأذي بسببي انا احسنلي افضل عايشة كده لوحدي واموت لوحدي احسن ما حد يموت عشاني 

نوران : انتى بتهزري يا لمار ؟ 

تسنيم : ايه الكلام ده يا لمار تفتكري سيف ممكن يسيبك .. عشان خاطري فكرى تاني

لمار : مش قادرة والله يا تسنيم انا محدش حاسس بيا انا بتقطع وحب سيف ليا صعب اوووووووي مش عيزاه يتعذب ويموت عشاني

نوران : بعد الشر عليه وعليكي .. بطلي هبل يا لمار وفكري تاني

لمار : عشان خاطري يا عمتو سبيني اعمل الى انا عيزاه والله انا تعبانة اوي وبعد رسالة عمر دي انا مش عايزة ان سيف يموت بسببي .. وانا مش هعرف اعيش كمان وانا حسة ان ممكن يجي اليوم الى سيف يبعد عني فيه

تسنيم : لمار 

لمار (بعياط) : تسنيم عشان خاطري .. انا هقوم دلوقتي اكلمه 


دخلت لمار الاوضة وقعدت ع السرير ودموعها ع خدها مسكت الموبيل واتصلت بسيف


سيف : ايوة يا لمار انتى روحتى فين 

لمار (بصوت مخنوق) : سيف 

سيف : مال صوتك 

لمار : مفيش انا كويسة .. كنت عايزة اقولك حاجة

سيف : خير يا لمار فى ايه 

لمار : احنا منفعش لبعض

سيف : ايه الكلام الى بتقوليه ده فى ايه يا لمار مالك 

لمار : سيف اسمعني للاخر .. احنا فعلا مننفعش لبعض 

سيف : هو انا صدر مني اى حاجة زعلتك 

لمار : لا خالص بالعكس انت كويس اوي ومفيش حد زيك شوفته فى حياتي

سيف : طب اومال يعني ايه مننفعش لبعض 

لمار : انا مش عارفة اقولك ايه .. بس لازم نبعد عن بعض انا مش عايزة ادمرلك حياتك كفاية انى دمرت حياتي بأيدي

سيف : لمار !! .. بس انا عايز ابقي معاكي مهما حصل .. مش يمكن نحاول مع بعض ونخالي حياتنا احلي من الاول 

لمار : مش هينفع يا سيف !! .. صدقني مش هينفع 

سيف : طيب اديني سبب مقنع واحد بس 

لمار : سيف خلاص كفاية .. بس كل الى عيزاك تعرفه انى حبيتك اووووي وعمري ما هعرف انساك ولازم تعرف ان كل ده مش بأيدي (وقفلت)


لمار بعد اما قفلت فضلت تعيط جامد دخلت عليها عمتها وتسنيم 


نوران (اخدتها فى حضنها) : مش عارفة ايه الى صابك يابنتي .. اهدي يا لمار

تسنيم : لمار اهدي عشان خاطري

لمار (بعياط) : مش قادرة مش قادرة يا عمتو خلاص حسة انى بموت .. بعد اما حبيت سيف وحسيت انه قريب ليا نسيب بعض قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12.. اه يا قلبي مش قادرة خلاص

نوران : لمار اهدي يابنتي عشان خاطري .. وبعدين قلتلك بلاش تبعدي عنه انتى كان لازم تقولي لسيف الحقيقة كان لازم تقوليلوه ان عمر بيهددك مش يمكن هو يعرف يتصرف

لمار : لا يا عمتو لا لو كنت قلت لسيف مكنش هيسيب عمر فى حاله وكان هيروح يبهدله انا خايفة اوي ع سيف مش ع عمر .. انا بقيت بكره عمر وبكره اليوم الى حبيته فيه والله تعبت خلاص يا عمتو مش قادرة استحمل

تسنيم (بتطبطب عليها) : ممكن تهدي يا لمار 

لمار : انا عايزة انام يا عمتو 

نوران : طيب يا حبيبتي نامي 

لمار : خاليكي جمبي انا خايفة اوي

نوران (وصعبان عليها حال لمار) : طيب يا حبيبتي


خرجت تسنيم من الاوضة وجه فى بالها عبير وخالد .. وان ممكن خالد يساعدهم فى انهم يبعدوا عمر عن لمار ويرجعوا سيف


مسكت تسنيم موبيل لمار واخدت نمرة خالد


تسنيم : الوو .. خالد معايا

خالد : ايوة مين ؟؟

تسنيم : انا تسنيم بنت خال لمار

خالد : اها .. ازيك يا تسنيم عاملة ايه 

تسنيم : الحمد لله يا خالد انت عامل ايه 

خالد : بخير الحمد لله 


تسنيم : وعبير عاملة ايه 

خالد : تمام زي الفل قاعدة جمبي اهيه

تسنيم : ساليملي عليها 

يتبــــــــــــــــــــع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:12

خالد : الله يسلمك .. فى حاجة ولا ايه 

تسنيم : والله يا خالد مش عاررفة اقولك ايه .. بس عمر بعت رسالة تهديد للمار من ساعة كده او ساعة ونص 

خالد : تاني ؟؟ !!!!!

تسنيم : اه والله يا خالد .. ولمار كانت متضايقة جدا واتصلت بسيف وقالتله انهم مش مناسبين لبعض وكده وقفلت وفضلت تعيط ونامت دلوقتي 

خالد : لا حول ولا قوة الا بالله .. والله حرام 

تسنيم : انا مكنتش عارفة اعمل ايه .. قلت اتصل بيك يمكن تلاقي حل معايا يا خالد انا خايفة بجد ع لمار جدا والله 

خالد : طيب بصي انا هاجيلك دلوقتي فى البيت انا وعبير ونشوف حل عشان نلحق الدنيا قبل ما تزيد 

تسنيم : ماشي خلاص مستنياك 




وقفلوا مع بعض وفعلا خالد جاب عبير وبعدها بساعتين كانوا فى بيت لمار 


خالد : اسفين ع التاخير يا تسنيم 

تسنيم : لا عادي ولا يهمكوا اتفضلوا 

عبير : ازيك يا تسنيم 

تسنيم : الحمد لله يا عبير .. انتى عاملة ايه 

عبير : بخير 



ودخلوا قعدوا فى الصالون



خالد : ايه بقي الى حصل

تسنيم : والله ما عارفة اقولك ايه يا خالد مش عارفة بجد 


عبير : طيب هى لمار فين دلوقتي

تسنيم : نايمة جوه وماما قاعدة جمبها عشان كانت خايفة وبتترعش

عبير : طيب ممكن تدخليني اشوفها

تسنيم : اتفضلي الاوضة من هنا 

عبير : اوكي (ودخلت عبير اوضة لمار)

خالد : قوليلي مضمون الرسالة ايه 

تسنيم : قالها انه بيراقبها وعارف كل حاجة هى بتعملها ومش هيسبها فى حالها ومش هيسيب سيف وهيقتلوه 

خالد : انا مش عارف وربنا الواد ده عايز ايه 

تسنيم : انا خايفة بجد ع لمار هى مش حمل كل الى بيحصلها ده

خالد : ربنا يكون فى عونها 

تسنيم : قولي هنعمل ايه 

خالد : الاول احنا لازم نروح نعمل بلاغ فى القسم ان لمار جالها تهديد ونوريهم الموبيل وبعد كده نفكر ايه الى هيحصل


تسنيم : طيب هنعمل ايه مع سيف .. ده باين عليه بيحبها اوي 

خالد : سبيلي سيف اديني نمرته وخلاص وانا هشوف الموضوع ده 

تسنيم : طيب يا خالد .. ربنا يخاليك بجد .. انا مش عارفة ليه اول ما حصل كده اتصلت بيك بجد حسيت انك اخ كبير لينا 

خالد : ربنا يخاليكي يا تسنيم .. انا معاكوا فى اى حاجة وانتوا زي اخواتي 

تسنيم : ربنا يخاليك 



تعالوا نسيبهم شوية يتكلموا ونخش نشوف عبير اما دخلت الاوضة ايه الى حصل


عبير : السلام عليكم ... ازيك يا طنط 

نوران : وعليكم السلام .. الحمد لله يا عبير 

عبير : ممكن ادخل

نوران : ااتفضلي يا حبيبتي 

عبير : لمار عاملة ايه

نوران : اهيه يابنتي والله تعبانة عمالة اقرى قرأن اهو يمكن تهدي 

عبير : مممم ربنا معاها والله اضيقت اوي اما عرفت الى حصل

نوران : الحمد لله ع كل حاجة يا حبيبتي .. انتى عاملة ايه انتى وخالد 

عبير : بخير الحمد لله .. خالد قاعد مع تسنيم بره بيشوفوا هيعملوا ايه مع عمر

نوران : ربنا يرشدهم للطريق الصحيح 

عبير : يارب أمين 



لمار بدأت تفوق وتفتح عنيها ... واول ما فتحت قامت لقيت عبير 


لمار : عبير .. ازيك 

عبير : الحمد لله يا لمار انتى عاملة ايه 

لمار : الحمد لله بخير .. ايه فى حاجة ولا ايه 

عبير : لا مفيش انا وخالد جينا نطمن عليكي 

لمار (بدموع) : شوفتي الى حصلي يا عبير

عبير : معلش يا لمار خير يا حبيبتي 

لمار : انا خايفة اوي والله 

عبير : متخفيش ربنا معانا 

لمار (بعياط) : انا سبت سيف خلاص وقلبي بيتقطع وعارفة انى غلطانة انى سبته بس اقسم بالله ما عايزة اتعبه معايا اكتر من كده انا بحب سيف اوووووووي و بجد مفيش زيه فى الدنيا دي بس مش عيزاه يتخسر حياته بسببي ليه يعيش مع واحدة بتتهدد كل شوية انا حبيته اوي عشان كده خايفة يتأذي بسببي بس قلبي بيتقطع وحسة ان روحي بتطلع مني بس مش عارفة اعمل ايه مش عايزة ارجع فى كلامي ومش عايزة احس انى انانية فى حبي لسيف لدرجة انى اخليه يخسر حياته عشاني ايه ذمب اهله لما يجرالوه حاجة الذمب كله هيبقي عليا انا لان انا السبب من الاول معرفتش اختار صح وده سببلي مشاكل كتير ولازم اتحمل كل ده قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood22

عبير : عشان خاطري اهدي .. متتعبيش نفسك يا لمار وصدقيني كله هيبقي بخير

نوران : عبير عندها حق يا لمار عشان خاطري يابنتي كفاية الى بتعمليه فى نفسك ده والله انا الى قلبي بيتقطع عليكي .. لازم تبقي اقوي من كده 

لمار (بعياط) : ازاي بس يا عمتو انا حسة والله ان روحي بتطلع 

عبير : بعد الشر عليكي يا لمار .. اهدي يا حبيبتي شوية 

لمار : ياريت اعرف يا عبير ادعيلي

عبير : ان شاء الله خير يا حبيبتي ان شاء الله 

لمار : يااااااااااااارب


سيف روح البيت وهو مش شايف قدامه متضايق اوي ومخنوق

دخل لقي مامته متضايقة


سيف : مالك يا ماما فى ايه 

ليلي : مش عارفة والله يا سيف مخنوقة اوى وتعبانة 

سيف : حسة بأيه طيب .. اتصل بالدكتور 

ليلي : لا يا حبيبي 

سيف : طيب مالك ايه الى حصل

ليلي : اخوك كريم اتجوز شاهندا

سيف : ايه !! امتي ده 

ليلي : انهاردة الصبح .. جالي بيها وقالي انه اتجوزها واخد العيال وروح ع البيت 

سيف : طب ازاي يعمل حاجة زى دى من غير ما يقول لحد فينا

ليلي : انا تعبت والله يا سيف وخايفة اوي عليه مش عارفة ايه الى هو بيعمله ده 


سيف : ده اتجنن اك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:23

الحلقة الثامنة عشر


عدي اسبوعين وجه معاد خطوبة سيف ولمار 


سيف هو وخالد راحوا عملوا بلاغ ضد عمر بس لسه الشرطة مش مسكتوا

وسيف قرر ان الخطوبة تكون الاسبوع ده

العيلتين كلهم فرحوا 


طبعا لمار كانت جايبة الفستان 


نروح بقي ليوم الخطوبة 


كان اجمل يوم فى حياة لمار .. كانت مشاعرها كلها متلخبطة لان اخيرا بعد حبها الى كان بيزداد يوم عن يوم لسيف 

وكذلك طبعا سيف قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood0



تسنيم : لولولوللولولولوللولولوي مبرووووووووووك يا عروسة 

لمار : هههههههههههههههه تيتو (وحضانتها) الله يبارك فيكي يا قلبي عقبالك 

تسنيم : ههههههههه اخلص منك الاول وبعدين افكر فى نفسي

نوران : اللف مليون مبرووووووك يا لمار .. انا فرحانة اوي (وعيطت) اللف مبروك يا بنتي بجد مش مصدقة ان جه اليوم الى شوفتك فيه عروسة

لمار (بدموع) : ربنا يخاليكي ليا يا عمتو بس بطلي عياط عشان انا كمان هعيط 

نوران (مسحت دموعها) : لا يا قلبي متعيطيش ربنا يكرمك يارب ويوفقك .. زي القمر ما شاء الله والفستان هياكل منك حتة

لمار : ربنا يخاليكي ليا يا عمتو والله من غيرك مكنتش عارفة ايه الى هيحصلي 

نوران : انا فرحانة اوي بجد .. وسيف فعلا يستهلك (ورجعت عيطت تاني)

لمار (حضنت عمتها) : ربنا يخاليكي ليا انا لو ماما كانت فضلت عايشة لحد انهاردة مكنتش هتعمل معايا الى انتى عملتيه يا عمتو

نوران : يا حبيبة قلبي انتى زي تسنيم بالظبط وبحبكوا زي بعض .. ربنا يخاليكوا ليا يارب

لمار : يارب يا عمتو ياااااااااااارب

احمد : ماشاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله .. زي القمر يا بنتي 

لمار (جريت عليه) : بابا ربنا يخاليك ليا 

احمد : مبروك يا بنتي .. انا الدنيا مش سيعاني انهاردة 

لمار : ربنا يخاليك يا بابا انا بحبك اوي

احمد : انا كمان بحبك اوي يا لمار .. معأن مش هاين عليا انك خلاص هتتجوزي وتسبيني بس برضوا انا اتمنالك السعادة 

لمار (حضنته) : ربنا يخاليك ليا وميحرمنيش منك ابدا 

احمد : ويخاليكي يابنتي

نوران : اللف مبروك يا احمد 

احمد : الله يبارك فيكي يا نوران 



شغلوا الاغاني والعريس المنتظر جه قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


وظبطوا الدنيا وقعدوا سيف ولمار ع كرسين جمال جداااااااااا 

تعالوا الاول نشوف الحوارات الجانبية الى بتبقي بين الناس يوم الخطوبة او الفرح


قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1



خالد (خبط عبير) : عقبالك 
عبير : ههههههههه يارب ياخويا ادعيلي انه يكون العريس زي القمر ويجي يتجوزني بقي لحسن حسة انى خللت 

خالد : ههههههههههههههه عقبالنا بجد يا عبير اما نعمل فرح كبير

عبير : مممممممممم يارب

خالد : هكون اسعد انسان فى الدنيا 

عبير : ده ع اساس ان انت مش اسعد انسان دلوقتي

خالد : لالالالا طبعا مقدرش ده انا هطير من فرحتي والله يا قلبي

عبير (بكسوف) : وانا كمان 

خالد : حبيبة قلبي وربنا



وفى جانب أخر 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:24

ليلي : شوفتي اخوكي كريم مجاش خطوبة اخوه اهو 

ريماس : معاني اتصلت بيه واكدت عليه وقالي هيجي 

ليلي : ههههه انتى شكلك بتهزري يا ريماس اخوكي ده مبقاش بيسمع كلام غير كلام مراته وبس

ريماس : والله عاندك حق يا ماما بس هنعمل ايه يعني .. ماهو زى ما انتى بتقولي انه مبقاش يسمع كلام غير مراته خاليه بقي يشرب

ليلي : والله قلبي بيتقطع عليه بس هعمل ايه مش بأيدي حاجة

ريماس : ربنا معاه ويوفقه 

ليلي : يارب يابنتي 



نسيبنا بقي من الكلام الجانبي الى بيودي فى داهية ده ونروح 

لسيف ولمار 

سيف : انتى هتفضلي قاعدة ساكتة كده ولا ايه 

لمار : عايزني اقول ايه 

سيف : قولي بحبك 

لمار (بكسوف) : ربنا يسهل

سيف : هههههههههه ربنا هيسهل ان شاء الله متقلقيش بس قولي بحبك 

لمار : خلاص بقي يا سيف الله 

سيف : ههههههههههههه طيب .. انا بقي مش هتكسف وهقول بحبك يا لمار

لمار (بكسوف) : انا كمان 

سيف : انتى كمان ايه 

لمار (بكسوف) : يووووه بحبك يا سيف خلاص بقي

سيف : ههههههههههههههه انا كنت هولد جمبك 

لمار : ههههههههههه ... صحيح اخوك كريم فين 

سيف : مش عارف .. ريماس كالمته وقالتله بس شكله طنش

لمار (حسيت ان سيف اضايق) : ممممممممممم خلاص ولا يهمك .. المهم اننا مع بعض انهاردة والعيلة كلها حوالينا

سيف (مسك ايديها وباسها) : وده الى مريحني انى خلاص ارتبط بالانسانة الى قلبي اختارها انا فرحان اوى ان بابا طلع صاحب باباكي 

لمار : وانا كمان يا سيف فرحانة اوي يمكن اكتر منك كمان 



(للاسف مفيش زي الواد سيف ده فى اى حته قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood12.. ربنا يرزقنا بناس كده)


وهما قاعدين بيتكلموا جت اغنية رومانسية 

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood0

يتبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:24


كان يوم جميل اوي فى حياة لمار وسيف .. كانوا اسعد اتنين كل واحد منهم حاسس انه فى فرحان طاير .. عايش فى جو جميل .. ويمكن الاكتر لمار لانها لقيت واحد يحس بحبها ويخاف عليها يعشقها بجد قدملها قلبه ع طبق من دهب 

يااااااااااااااا .. ربنا يرزق كل بنت وولد بالحب ده 

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood0


كريم قاعد بيتفرج ع ماتش فى التليفزيون 


كريم (بعصبية) : ايوة بقي يلا شووووووووط ... يا ابن الـــــــ .. شوووووط يلا 

شاهندا : فى ايه يا كريم بتزعق ليه 

كريم : مفيش بتفرج ع الماتش

شاهندا : بتتفرج ع الماتش تقوم تزعق

كريم : ايه يا شاهندا عايزة ايه انتى كمان 

شاهندا : مش عايزة حاجة .. انت مش هتروح خطوبة اخوك 

كريم (قفل التليفزين) : لا مش هروح 

شاهندا : ليه دي ريماس كلمتك كزى مرة واكدت عليك 

كريم : لا مش هروح يا شاهندا .. لانى مش عايز اروح 

شاهندا : بس دي خطوبة اخوك سيف يعني اخوك الصغير مينفعش متحضرش

كريم : ياستي انا مجنون مش عايز احضر زفت خطوبة 

شاهندا : مممممم براحتك انا كنت عايزة مصلحتك 

كريم : طيب ملكيش دعوة بالمواضيع دي

شاهندا : ليه يعني هو انا مش مراتك بقي ولا ايه 

كريم : لا مراتي بس ملكيش دعوة بالامور الى مع اهلي وخنقاتي معاهم

شاهندا : الى يريحك انا مبقاش يفرق معايا 

كريم : طيب .. مالك يا شاهندا فى ايه 

شاهندا : مفيش يا كريم احنا من ساعة ما اتجوزنا وانت مش محسسني انى مراتك نهائي كل ما اقولك نروح فى حته تقولي مش فاضي مشغول مش قادر انزل .. طيب ليه اتجوزتني من الاول ادام هتداريني فى البيت كده

كريم : هو انا عشان خايف عليكي يبقي بداريكي 

شاهندا : لا انت مش خايف عليا يا كريم .. انت بتداريني فى البيت عشان ميحصلكش مشاكل بس ع فكرة انا مراتك برضوا 

كريم : شاهندا .. انتى كلامك بقي مستفز اوي

شاهندا : ايوة بقي مستفز عشان مبقاش يجي ع هواك 

كريم : انتى فى ايه بتعملي كده ليه يعني .. مش كفاية انى اتجوزتك ورضيت بيكي

شاهندا (بصدمة) : ايه !!! .. انت بتقول ايه ؟

كريم (بص قدامه) : الى انتى سمعتيه 

شاهندا : بس محدش جبرك انك تتجوزني ... كنت تسبني (وراحت قايمة دخلت الاوضة)


كريم : اووووووف بقي انا ايه الى انا قولته ده (وراح دخلها الاوضة)



كريم دخل لقي شاهندا قاعدة ع السرير بتعيط 


كريم : شاهندا .. انا اسف 

شاهندا : .....................

كريم : طيب ردي عليا ... انا عارف انى غلطت فى حقك بس متزعليش والله العظيم مش قصدي الى انتى فهمتيه خالص والله بس انا كنت متعصب شوية

شاهندا (بعياط) : كريم انت بقيت بتعاملني وحش اوي وانا مش مصدقة الكلام الى قولته ده 

كريم : انا اسف يا شاهندا والله .. انتى عارفة انا اليومين دول مخنوق مش عارف ليه

شاهندا (بعياط) : بس انت وعدتني انك مش هتتخانق معايا بس للاسف شكلك مبتحبنيش زي ما بتقول

كريم : لا والله بحبك بس انا مخنوق وانتى لازم تستحمليني

شاهندا (بعياط) : وهتفضل تزعقلي كده لحد اما ابنك يجي

كريم (بتعجب) : ابني !! .. 

شاهندا : ايوة انا حامل فى اسبوع ونص

كريم : شاهندا انتى بتتكلمي بجد 

شاهندا : ايوة والله 

كريم : طيب

شاهندا : مفرحتش ليه 

كريم : لا طبعا فرحت عادي يعني مبروك يا حبيبتي

شاهندا (بحزن) : الله يبارك فيك 

كريم : انا هنزل اتمشي شوية 


شاهندا : ع راحتك يا كريم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:25

خلصت الخطوبة وكل واحد روح ع بيته


سيف وليلي روحوا ريماس ع البيت وبعدين روحوا ع البيت 

ولما دخلوا لقوا كريم هناك 



سيف : ايه ده كريم ؟؟ .. ايه الى جابك 

كريم : ازيك يا سيف (وراح حضنه وباسه)

سيف : بخير الحمد لله وانت 

كريم : الحمد لله .. اللف مبروك عقبال الفرح 

سيف : الله يبارك فيك .. معأني كنت حابب انك تكون معايا فى اليوم ده وتكون جمبي بس الى تشوفوه ع راحتك 

كريم : انت عارف يا سيف والله انا كمان كان نفسي ابقي معاك اوي اليوم ده بس معلش تتعوض

سيف : لا متتعوض يا كريم .. انت زمان قبل ما اخطب وانت بتقولي يااااااا يوم خطوبتك وفرحك هعمل عمايل .. انت فعلا عملت بس عملت عمايل مش كويسة 

كريم : خلاص يا سيف ارجوك انا مخنوق ومش قادر للكلام ده دلوقتي أجل الكلام فى المواضيع دي بعدين 

سيف : الى انت شايفه 


ليلي : سيف سيب اخوك شكله مرهق اووووي اصل الجواز ياما بيعمل سيبه يابني خاليه يشوف مصالحه وبلاش تعاتبه ع حاجة مش بأيديه

كريم : ماما انا عارف انك زعلانة منى بس ياريت متزعليش عشان خاطرى 

ليلي : انت مبقاش ليك خاطر عاندي خلاص .. مش اتجوزت وعملت الى انت عايزه 

كريم : ماما عشان خاطري سامحيني .. انتى عارفة ان شاهندا حب حياتي من زمان 

ليلي : اه عارفة بس مكنتش اتوقع انك تعمل كده فى مراتك وعيالك 

كريم : ماما ارجوكي كفاية .. انا الى فيا مكفيني وزياده 

سيف : مالك يا كريم فى ايه 

كريم : شاهندا حامل

سيف (بفرح) : طب والله مبروك الفرحة بقيت فرحتين اهو 

كريم : بس انا متضايق

سيف : ليه 

كريم : مكنتش حابب انى اجيب عيال دلوقتي كفاية ولادى وخايف ابني او بنتي يجوا وشاهندا تفرق ما بين الاتنين 

ليلي : ههههههه احسن انا فرحانة فيك اوي عشان تبقي تعصي امك وابوك تاني

كريم : ماما الله يخاليكي سبيني فى حالي 

سيف : ماما معلش سبيلي كريم .. تعالا نقعد فى البلكونة ونقعد نتكلم واحكيلك ع خطوبتي

كريم : طيب يلا



سيف اخد كريم ودخلوا البكلونة


سيف : كريم انت غلطت انا الفترة الى فاتت دي مكنتش حابب اتكلم معاك .. انا اه اخوك الصغير بس مصلحتك تهمني وعمرى ما هضرك فى يوم من ايام 

كريم : عارف يا سيف

سيف : انا نفسي اعرف انت ايه الى خلاك تتجوز شاهندا 

كريم : اهلها كانوا عايزنها تتجوز واحد مش بتحبه ولا تعرفه

سيف : طيب وانت مالك يعني ايه الى دخلك دول اهلها

كريم : هى لاجأتلي انا اروح اسيبها

سيف : لا ليه ساعدها واتجوزها وسيب مراتك تموت قدامك وعادي

كريم : سيف متقلبش عليا المواجع 

سيف : انا عايز اقولك ان كل الكلام ده هيفضل قدامك كتير لازم تاخود بالك لان محدش هيسيبك فى حالك بعد الى انت عملته

كريم : انا عملت ايه يعني .. انا اتجوزت ع سنة الله ورسوله

سيف : عليه افضل الصلاه والسلام .. برضوا غلط الى عملته 

كريم : سيف خلاص

سيف : وبعدين ايه الى مضيقك بقي ان مراتك تبقي حامل 

كريم : ما انا قلت يا سيف خايف تفرق بين الى فى بطنها وولادى

سيف : يبقي لازم تتكلم معاها فى الموضوع ده عشان الموضوع ده يخصك انت وهى بس وياريت متدخلش حد بينكم

كريم : اووووف طيب يا سيف .. المهم عملت ايه فى خطوبتك

سيف : الحمد لله تمام

كريم : واخبار العروسة ايه 

سيف : الحمد لله بخير كانت زى القمر انهاردة 

كريم : ههههههه ربنا يخاليهالك .. سيف نصيحة مني بلاش تحاول فى يوم انك تتجوز عليها خاليها هى وبس الى قدام عنيك 

سيف : متقلقش انا مش زي اخويا عبيط 

كريم (بحزن) : عاندك حق

سيف : ههههه انا بهزر معاك .. لمار دي حياتي ونور عيوني مقدرش استغني عنها ابدا .. يلا فك بقي يا عم 

كريم : سيف خالي ماما تسامحني انا مقدرش اعيش وهى مش مسمحاني بالشكل ده 

سيف : طيب عشان خاطرى انت حاول انك تتجنب المشاكل انت مش ناقص

كريم : حاضر يا سيف .. بس زي ما قولتلك لازم تحاول تخاليها تسامحني انا مبقتش بعرف انام وانا حاسس بالذمب

سيف : حاضر يا كريم من عنيا والله

كريم : يلا انا هقوم بقي اروح انا هنا من بدري

سيف : مممممممم يابني ما تخاليك طيب تقعد معانا انهاردة 

كريم : لالالا هبقي اجي بكرة ولا حاجة 

سيف : طيب 



ونزل كريم ودخل سيف اوضته غير هدومه وجاي يكلم لمار لقي مامته داخلة عليه 



ليلي : جعان يا حبيبي اجبلك تاكل

سيف : ربنا يخاليكي يا ماما .. لمار اكلتني اد كده مرضيتش تسبني من غير ما اكل 

ليلي : ههههههههه ربنا يخاليهالك والله انا فرحانة اووووووي بيكوا وعروستك ما شاء الله زي القمر 

سيف : عاندك حق يا ماما .. ربنا يخاليهالي بحبها اوي 

ليلي : وهى كمان بتحبك اوي .. ربنا يخاليكوا لبعض ومش تتفرقوا ابدا يا حبيب قلبي

سيف (مسك ايديها) : ادعيلنا يا ماما 

ليلي : بدعيلك يا حبيبي والله ربنا يكرمكوا

سيف : يارب .. ماما .. سيف أمنى أمانة .. هو نفسه انك تسامحيه بيقولي انه مبقاش ينام بسبب انه حاسس بالذمب

ليلي : وانت صدقته 

سيف : ايوة طبعا مش اخويا الكبير

ليلي : انا مش بصدق كلامه ده بعد الى عمله ده انا مليش كلام معاه خلاص

سيف : طيب عشان خاطري

ليلي : ربنا يسهل 

سيف : طيب يا ماما 

ليلي : انا هقوم اشوف ابوك لو عايز حاجة

سيف : طيب ماشي 



وقامت ليلي تشوف سي سيد قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


احمد : ما شاء الله كنتوا زىى القمر انهاردة 

لمار : ربنا يخاليك يا بابا 

احمد : امك كان نفسها تشوفك عروسة وانتى فى بطنها كانت دايما تتخيل يوم خطوبتك وفرحك 

لمار (بدموع) : الله يرحمها 

نوران (مسحتلها دموعها) : متعيطيش مامتك لو كانت معانا مكنتش خاليتك تعيطي 

لمار (حضنتها) : اه بس انا عاندي ام تانية برضوا

نوران (باستها) : ربنا يخاليكي ليا انتى وتيتو 

لمار : يارب يارب

احمد : طيب انا هدخل انام اشوفكوا بكرة بقي 

نوران \ لمار \ تسنيم : اوكـي



ودخلوا كلهم غيروا هدومهم 


وخرجت تسنيم ولمار ونوران قعدوا فى الصالة 


لمار : بجد كان يوم جميل اوي انا الفرحة مش سيعاني

تسنيم : اه والله عاندك حق .. شوفتيني وانا برقص هههههههههه


لمار : هههههههههههه اه ياختي شوفتك ده انا وسيف ضحكنا ضحك عليكي ههههههههه
 

تسنيم : يا دزم طب والله لوريكوا انتوا الاتنين 


لمار : هههههههههه بس يابت ملكيش دعوة بخطيبي 


تسنيم : هههههههه ايوة بقي .. بقي ليكي صوت دلوقتي يا ست لمار


لمار : هههههههههههه ملكيش دعوة يابت انا حرة اقول الى اقوله 


تسنيم : يا دزمة .. شايفة يا ماما البت بتقول ايه 


نوران : سبيها يا تسنيم مش انهاردة خطوبتها لازم تبقي كده 


تسنيم : بقي كده يا ماما بتعملي فيا انا كده .. ده انا حتي بنتك حبيبتك ضناكي 


نوران : هههههههه ايه يابت الجنان الى انتى فيه ده 


لمار : ههههههه معلش يا عمتو البت تسنيم دي هبلة اساسا 


تسنيم : مااااااااشي يا لمار .. بكرة اتخطب واكيدك 


لمار : هههههههه طيب ابقي قوليلي الساعة كام الخطوبة بكرة عشان اللحق اجهز نفسي بس هههههههه
 

تسنيم : يا شووووووووووووز (وراحت مسكت مخده وحدفتها ع لمار) 


لمار : ااااه يا دززززززززززمة ماشي يا تيتو
 

نوران : ههههههههه يالهوي يا بنات انتوا مش بتهمدوا اتهدوا شوية صدعتوني مش كفاية صداع الخطوبة 


تسنيم : اه والله انا عاندي صداع جامد دلوقتي


لمار : اومال ليه انا مش حسة بأي حاجة 


تسنيم : ههههههههه ده برود يا حبي من كتر تعبك 


لمار : تفتكري ؟
 

تسنيم : اه افتكر 
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Biggrin 

نوران : طيب يا بنات اسيبكم بقي واخش انام لحسن تعبانة اوووووووووووووي 


تسنيم : خوديني فى ايديكي يا ولدتي ههههههه لحسن تعبانة موت


لمار : هتسبيني وتنامي يابت 


تسنيم (بتطلعلها لسنها) : ههههههههه ايوة مش انتى هتكلمي سيف برضوا ولا ايه 


لمار : ههههههه يا دزمة يلا امشي يابت .. اكلم خطيبي احسنلي
 

تسنيم : هههههه اوعدني يارب 

ودخلت تسنيم تنام ولمار مسكت الموبيل وجاية تكلم سوفة

راح هو اتصل بيها 



لمار : حبيبي 

سيف : ايه ليمو لسه صاحية 


لمار : اها 


سيف : وحشتيني 


لمار (بكسوف) : انت كمان وحشتني
 

سيف : طالعة من بوقك زي العسل


لمار : هههههههه انت عامل ايه يا حبيبي
 

سيف : الحمد لله بعد اما سمعت صوتك بقيت كويس


لمار : هههه يا بكاش
 

سيف : اهااااا بكاش بكاش ادام هتفضلي تقوليلي حبيبي 


لمار : ممممممم طيب خلاص همنعها
 

سيف : لالالالالا ابوس ايديكي بلاش كده 


لمار : هههههههههههههه ايوة كده اتعدل
 

سيف : والله العظيم معدول من ساعة ما شوفتك 


لمار : مممم طويب 


سيف : عارفة انهاردة بجد كان احلي يوم عيشته فى حياتي انا مبسوط اوي يا لمار ان خلاص بقينا مخطوبين رسميا قدام الناس كلها واقدر اخدك ونخرج ونتفسح وامسك ايديكي وتيجي تزورينا فى البيت 


لمار : استني استني استني .. ايه تمسك ايدي دي 


سيف : ايه مالها


لمار : مفيش مسك ايد يا بابا احنا بنات محترمين 


سيف : هههههههه لا والله هو انا كنت بخطبك عشان تقوليلي مفيش


لمار : لا ياشيخ انت خطبتني عشان تمسك ايدي 


سيف : ههههههههه اكيد لا طبعا عشان بحبك وبعشقك وبموت فيكي ولو طلبتي عنيا ادهالك 


لمار : هههههههههه انت هتغني و لا ايه خلاص خلاص 


سيف : برضوا بحبك وهقولها للاخر يوم فى حياتي 


لمار : وانا كمان يا سيف بحبك اوي .. ممكن اطلب منك طلب
 

سيف : اطلبي وانا كلي فداكي


لمار : هههههههه مش اوي كده يعني 


سيف : لا والله اوي واكتر من كده كمان 


لمار : ممممممم طيب .. انا عيزاك تفضل جمبي علطول ومتزعلش مني فى اى حاجة سواء قديمة او جديدة يا سيف .. انا بحبك اوي ومش عايزة اخسرك عشان حاجة تافهة ممكن تحصلنا .. وكمان عيزاك تنسي عمر لازم ننساه عشان نقدر نعيش حياتنا صح ونبقي مبسوطين لانه هيفضل بينا ومش هنقدر نكمل حياتنا سوي طول ما احنا حاسين انه حوالينا .. مش عايزة حاجة تعكر مزاجنا فى يووم من الايام كل ده يا حبيبي بأيدي وبأيدك لازم نحاول اننا نحافظ عليه
 

سيف : لمار انا بعشقك بجد .. ومتقلقيش انا نسيت كل حاجة ومش فاكر حاجة غيرك .. وغير ساعدتنا وبس 


لمار : ربنا يخاليك ليا وميحرمنيش منك ابدا ... ونفضل علطول جمب بعض ومع بعض علطول
 

سيف : يارب يا لمار يارب ... 

لمار : عملت ايه بقي اما روحت 

سيف : مفيش ياستي اما روحت لقيت كريم وقعدت معاه انا وماما وكده .. صحيح مراته حامل

لمار : مممممم شاهندا ؟؟

سيف : اه شاهندا .. ماما متضايقة اوي ومش عايزة تكلمه

لمار : معلش يا سيف بس هى ليها حق اخوك برضوا غلط 

سيف : انا عارف بس مش عارف اعمل ايه

لمار : حاول تلين الجو ما بينهم شوية

سيف : طيب هحاول .. انا هخش انام وبكرة هكلمك لحسن عاندي صداع جامد 

لمار : ههههههههههههه هى الناس كلها عندها صداع الا انا 

سيف : ههههههههههه انتى دماغك مصفحة 

لمار : ههههههههه انت شايف كده

سيف : لا انا مش شايف لانى مغمض عنيا وبسمع صوتك عشان احس بيكي بقلبي

لمار (بكسوف) : انت بتقول شعر اهو 

سيف : ههههههه من يوم ما عرفتك وشوفتك وشوفت عنيكي وانا بقول شعر لوحدي

لمار : هههههههه طيب يلا سلام خش نام 

سيف : هههههههه بتهربي انتى انا عارف 

لمار : ههههههه واهرب ليه يلا تصبح ع خير

سيف : وانتى من اهل الخير .. اول ما تصحي كالميني يا قلبي 

لمار : من عيوني الاتنين سلام 

سيف : سلام 



وقفلوا الاتنين مع بعض
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:26

ريماس بعد اما خلص الخطوبة راحت هى ع المستشفي


ريماس : سمر ازيك يا حبيبتي عاملة ايه 

سمر : الحمد لله يا ريماس بتحسن الحمد لله 

ريماس : طب الحمد لله فرحتيني والله 

سمر : ربنا يخاليكي .. انا اسفة اوى يا ريماس انى فى يوم كرهتك او علمتلك حاجة ضيقتك 

ريماس : ولا يهمك يا سمر انا مش زعلانة منك ربنا يخاليكي ليا بجد

سمر : كريم عامل ايه 

ريماس : الحمد لله بخير

سمر : والولاد وحشوني اووووووووي يا ريماس 

ريماس : خلاص هاخودهم فى يوم من كريم واجبهوملك تشوفيهم

سمر : ياريت يا ريماس والله هبقي فرحانة جدا 

ريماس : خلاص تمام 

سمر : خطوبة سيف كانت عاملة ايه 

ريماس : بخير الحمد لله كانت خطوبة جميلة اوي وكانت نقصاكي

سمر : ياااااااا ربنا يباركله

ريماس : يااااااااااااااااارب يا سمر 


ريماس وهى قاعدة لقيت تليفونها بيرن 


ريماس : ايوة يا ماما 

ليلي : ايوة يا ريماس انتى فين يا بنتي 

ريماس : انا بره بشتري شوية حاجات

ليلي : طيب يا حبيبتي عاملة ايه 

ريماس : بخير وانتى 

ليلي : الحمد لله .. كنت عايزة اقولك حاجة

ريماس : خير يا ماما 

ليلي : ...................................



يا تري ليلي عايزة تقول لريماس ايه ؟؟

وعمر هيتقبض عليه ولا لا ؟؟

وسيف هيفضل يحب لمار طول عمره ولا لا ؟؟



عايزين تعرفوه اجابة كل الاسئلة دي استنوني فى حلقة جديدة 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
IMaD MaX
IMaD MaX


مؤسس المنتدى

مؤسس المنتدى
معلومات اضافية
أﻧَــــاٌ أﻧَــــاٌ : ذكر
آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ آلَمـَشٌآرَﻛَــــــآتْ : 8885
اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ اّلّـــــدّوّلّـــــــــةّ : المغرب
اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ اٍّلَّــــوّظُيٌّفّْــــــةْ : طالب
آلِّمِّـــزٍّآجِّ آلِّمِّـــزٍّآجِّ : الحمد لله على كل حال
آلْعْــــــــمْــــــرْ آلْعْــــــــمْــــــرْ : 26
نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ نْقْآطْ آلْتْقْيْيْــــمْ : 12
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2013
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Uo_oy_11
نقاطي نقاطي : 23733

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)   قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Emptyالخميس 30 يوليو - 15:28

الحلقة التاسعة عشر



ريماس : خير يا ماما 

ليلي : شاهندا حامل يا ريماس 

ريماس (بخضة) : ايه !!!! حامل ازاي ؟ (اول ما قالت كده سرم بصتلها)

ليلي : اه والله يابنتي شاهندا حامل 

ريماس (لاحظت ان سمر بصتلها) : اه طيب يا ماما انا بكرة هبقي اجيلك 

ليلي : انتى فى ايه وفين 

ريماس : انا بره يا ماما بشتري شوية حاجات 

ليلي : معأني مش مصدقة بس يلا بكرة حاولي تجيلي عايزة اشوفك

ريماس : طيب يا ماما سلام (وقفلت ريماس) 

سمر : مين الى حامل

ريماس (بلخبطة) : ها ؟ لالا دي واحدة جارتنا 

سمر (بنص عين) : ريماس مرات كريم حامل صح 

ريماس (بصت فى ساعتها) : ينهر ابيض الوقت اتأخر انا لازم اروح لحسن مصطفي يقلق عليا ويتخض و لا حاجة

سمر (مسكت ايديها) : مرات كريم حامل ؟ واقعدي لو سمحتي يا ريماس بلاش تضايقيني اقعدي 

ريماس : نعم يا سمر 

سمر : مرات كريم الى حامل صح 

ريماس (بأستسلام) : ايوة يا سمر شاهندا حامل

سمر : اه طيب

ريماس : ممكن متزعليش نفسك عشان خاطري 

سمر : عادي يا ريماس 

ريماس : ممممممممم عارفة انا دلوقتي بس حسيت ان كريم مش يستهلك مش انتى الى مش تستهليه 

سمر : مبقتش تفرق اخوكي اتغير والى كان كان

ريماس : لا حول ولا قوة الا بالله متضيقيش نفسك بقي فكي

سمر : حاضر يا ريماس 

ريماس : سمر لازم يعرفوا انك لسه عايشة 

سمر : لالالا لالالالالا يا ريماس مش تقولي لحد 

ريماس : بس لازم يعرفواااااااااااااا

سمر : انا قلتلك لازم الاول اعمل حاجة فى كريم وبعدين اقول انى عايشة 

ريماس : هتعملي ايه بس

سمر : قبل ما اعمل حاجة هبقي اقولك 

ريماس : طيب يا سمر .. متضيقيقش عشان خاطري الله يكرمك 

سمر : حاضر يا ريماس هحاول .. احكيلي ايه الى حصل فى الخطوبة 

ريماس : ههههههه والله كان يوم جامد اوي يا سمر مقولكيش .. البت لمار كانت لابسة فستان زي العسل وكانوا قاعدين فى الكوشة ههههههههههههه ياخرابي والله منظرهم كان جميل جدا ما شاء الله 

سمر : ههههههههههه ما شاء الله ربنا يكرم سيف والله سيف ده طيب جدا ويستاهل كل خير 

ريماس : عاندك حق الحمد لله بجد ربنا عوض صبره خير

سمر : صح والله وسيف صبر كتير الحمد لله ان ربنا عوضه 

ريماس : اها الحمد لله ... يلا انا مضطرة اقوم بقي عشان اللحق اروح البيت لحسن تعبانة اوي

سمر : معلش انا اسفة انى تعباكي معايا 

ريماس : لا والله خالص انا مش تعبانة بسببك .. انا بس عشان طول اليوم رايحة جاية ورايحة الكوافير وجاية منه ورايحة الخطوبة وراجعة وكده يعني

سمر : هههههههه ربنا معاكي 

ريماس : يارب .. يلا تصبحي ع خير يا سوسو

سمر : وانتى من اهل الخير مع السلامة 

ريماس : سلام 




كريم (لسه صاحي من النوم) : صباح الخير

شاهندا : صباح النور .. بس احنا بقينا العصر

كريم : عصر !!!!!!

شاهندا : اها 

كريم : انتى مصحتنيش من بدري ليه يا هانم 

شاهندا : دخلتلك كزى مرة بس انت مصحتش

كريم : طيب يلا حوطي الغدا عشان هاكل وانزل

شاهندا : معملتش أكل 

كريم : نعمممم !!!!!!! .. معملتيش اكل ليه ان شاء الله 

شاهندا : تعبانة اووووي ومش قادرة اقف ع رجلي 

كريم : ومبعتش حتي تجيبي اكل

شاهندا : لا ملحقتش كنت تعبانة 

كريم : طيب يا شاهندا .. انا هنزل اجيب أكل واجي

شاهندا : طيب



نزل كريم 


واول ما نزل قامت شاهندا جابت موبيلها 



شاهندا : الووو يا حبيبي ازيك عامل ايه 

........ : الحمد لله يا شوشو انتى عاملة ايه 

شاهندا : الحمد لله بخير 

........ : اخبار الدنيا ايه 

شاهندا : الحمد لله تمام . كله زى الفل زي ما طلبت ويمكن احسن كمان

.......... : طب والله كويس فرحتيني 


(كريم نسي موبيله فا طلع يجيبوه)


كريم بيفتح براحة الباب لقي شاهندا بتتكلم فى التليفون فى اوضتهم

(وقف كريم يسمع ايه الى بتقوله وبتكلم مين)

شاهندا : انت وحشتني اكتر يا حبيبي .. ههههههههههه ليه يعني .. خلاص هحاول بكرة انزل واشوفك .. مش عارفة ليه بحس ساعات انى بعمل حاجة غلط .. مش بهزر والله .. حسة انى بضحك ع كريم ... الواد الي فى بطني مش منه وهيتكتب ع اسمه وخلاص يعني 


(كريم اول ما سمع الجملة دي مقدرش يسيطر ع اعصابه) 



كريم (بعصبية جامده) : انتى يا كلبة انتى بتكلمي مين يا جززززمة


كريم قعد يضرب فيها وراح ماسك التليفون 


كريم (بزعيق) : انت مين رد يا كلب انت مييييين (قفل السكة)


كريم بص لشاهندا وقعد يضرب فيها 



شاهندا (بعياط) : ايه يا كريم حرام عليك سبني حرام 

كريم : انا دلوقتي عايز اعرف مين ابو الى فى بطنك يا شاهندا 

شاهندا (بعياط) : مش ابنك خلاص يا كريم مش ابنك

كريم : اومال ابن مين 

شاهندا (بعياط) : ابن عمر 

كريم : مين عمر ؟؟

شاهندا : ..........................



ريماس صحيت وقامت لقيت حماتها وولادها نايمين فا دخلت ع المطبخ واخدت التليفون معاها وهى بتغسل المواعين كلمت مامتها 

(مفيش بنت تعرف تشتغل فى البيت من غير ما تكلم امها قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1)


ريماس : ايوة يا ماما صباح الخير

ليلي : صباح النور يا ريمو عاملة ايه يا حبيبتي 

ريماس : بخير الحمد لله .. وسيف عامل ايه

ليلي : بخير يا بنتي نايم اهو ريماس : طب تمام
ليلي : شوفتي اخوكي والى عمله يا ريماس

رريماس : خير عمل ايه ... وصحيح الكلام الى انتى قولتيه امبارح ده 

ليلي : انهي كلام 

ريماس : ان شاهندا حامل

ليلي : ايوة ياختي حامل واخوكي معترض 

ريماس : ومعترض ليه هى مش دي مراته برضوا

ليلي : لا بيقول انه مكنش عايز يجيب ولاد عشان شاهندا متفرقش بين الى فى بطنها وولاده

ريماس : هههههههههههههه والله ضحكني تخيلي يا ماما

ليلي : انا وربنا امبارح اخدت دوا للضغط معرفش ليه بقي عالي كده بقالي فترة مش باخود الدوا وكنت كويسة اظاهر من كلام اخوكي

ريماس : معلش يا ماما متزعليش هو اساسا ميستهلش ان حد يزعل ولا يتأثر عليه 

ليلي : رغم كل ده يا ريماس ابني ومش قادرة وخايفة احنن قلبي عليه يزيد فى غباءة وهبله 

ريماس : خير يا ماما متقلقيش خير

ليلي : يارب يا بنتي يارب .. وانتى عاملة ايه .. ومصطفي اخباره ايه بقالي كتير اوي مشوفتوش

ريماس : والله عانده شغل كتير اوي يا ماما وبيعتذر لسيف انه محضرش الخطوبة 

ليلي : مش مشكلة حصل خير 

رريماس (سمعت حماتها بتنادي) : طيب يا ماما انا هقفل هروح اشوف حماتي بتنده ليه

ليلي : هى لسه عاندك كل ده 

ريماس : اها 

ليلي : طيب يابنتي ربنا يعينك ع ما ابتلاكي

ريماس : هههههههههه يارب سلام يا ماما 

ليلي : سلام 



وقفلت ريماس مع ليلي وراحت تشوف حماتها عايزة ايه 


ريماس : ايوة يا ماما نعم 

نرمين : ايه يا ريماس بقالي ساعة بنادي عليكي 

ريماس : معلش كنت بكلم ماما 

نرمين : وبتكلميها ليه تاني مش كانت معاكي امبارح فى خطوبة اخوكي 

ريماس (بأستغراب) : عادي يعني يا ماما .. انا كل يوم بكلمها عشان بسأل عليها 

نرمين : اه ياختي تفضلي كل يوم تتصلي تسألي عليها وابني يدفع 

ريماس : يدفع ايه 

نرمين : يدفع فلوس الهباب الى بتتكلمي فيه 

ريماس : والله يا ماما هو لو شايف انه مش معاه فلوس مكنش ركب تليفون من اساسه وبعدين مصطفي عارف كويس هو بيعمل ايه 

نرمين : انتى بتردى عليا كمان .. طب والله لما ابني يجي للاقوله

ريماس : ايه بس يا ماما انا رضيت ع حضرتك فى ايه انا بتكلم بذوق وبشرح لحضرتك وجهة نظرى ما اكتر 

نرمين : ياشيخة ده انتى لسانك طويل انا عرفاكي

ريماس : شكرا يا ماما 

نرمين : ايوة ياختي اتسهوكي استهوكي .. وكنتى بتقولي ايه بقي انتى وامك

ريماس : مفيش كنت بسال عليها وع اخواتي

نرمين : ااااااااااه بس يعني .. امك مجبتش سيرتي بكلمة كده او كلمة كده

ريماس : انا مش عارفة حضرتك تقصدي ايه والله .. بس لو حضرتك رفعتي السماعة وسمعتي كلامنا يبقي شكرا اوووووي ع احترامك عليا .. انا ليا كرامة وساكتة بقالى 7 سنين من ساعة ما عرفت مصطفي عشان مزعلش حضرتك .. بس انا مضربتش مصطفي ع ايديه عشان يتجوزني .. لكن ارجوكي كفاية بقي انا كرامتي اتبهدلت بسبب كلام حضرتك حرام انا انسانة برضوا 


(وراحت سابتها ودخلت تكمل غسيل مواعين وهي دموعها ع خدها)
تاني يوم صحيت لمار وهى مبسوطة وافتكرت سيف فا مسكت الموبيل

واتصلت بيه عشان تشوفوه صحي ولا لا



لمار (بصوت نايم شوية) : صباح الخير 

سيف : صباح النور يا قلبي .. صح النوم يا هانم

لمار : هههههههههههه .. ايه فى ايه 

سيف : ههههههههه مفيش ايه كل النوم ده يا هانم 

لمار : حرام عليك ده انا نمت متأخر 

سيف : ليه ان شاء الله كنتى بتعملي ايه اعترفي يلا قولي مش عايزة تقولي يعني اعترفي يابت 

لمار : ههههههههههههههههه واضح انك اتجننت بدري بدري .. انا سهرت امبارح انا والبت تسنيم بنجيب فى سيرتك ونقطع فى فروتك 

سيف : ينهاااااااااااااار . قطعتوا فروتي ليه 

لمار : ههههههههههه عادي مزاجنا 

سيف : ماشي اما اشووووووووف ياست لمار 

لمار : ممممم ماشي .. عامل ايه 

سيف : الحمد لله زي الفل بعد اما سمعت صوتك ياقلبي انا

لمار : ههههههههه انت مش هتبطل الاسطوانة دي ههههههههه

سيف (بتعجب) : اسطوانة ؟؟ انتى شايفة انها اسطوانة خلاص ياستي لو اضيقتي انا اسف مش هقول كده تاني

لمار : مممممممممممم انت زعلت .. خلاص انا اسفة 

سيف : لن اتقبل اعتزارك 

لمار : سسسسسسسسيف خلاص بقي يا حبيبي

سيف : طيب هاتي بوسة الاول 

لمار (بتعصبة) : بوووووووووووسة ال بووسة ال ...

سيف : ههههههههههه ماشي يا وزتي

لمار : اانا بفكر اجي ازور مامتك

سيف : ايه ده هتيجي بيتنا ياسلام ياسلام ده انتى تنوريني مش مصدق بجد انك جاية تزوريني 

لمار : حيلك حيلك مين ال انى جاية ازورك 

سيف : ما انتى لسه قايلة انك جاية تزورى ماما

لمار : ايوة ازور ماما لكن مش ازورك انت 

سيف : وانا وماما ايه ان شاء الله 

لمار : عشرة هههههههههههه

سيف : ياشيخة ههههههههه ماشي ياست لمار .. وبعدين مش انا قلتلك انك مش هتنزلي من البيت 

لمار : يا سيف هاجي علطول متقلقش

سيف : بس يا لمار عمر لسه هربان ومنعرفش ممكن يطلع منين 

لمار : مممممممم خلاص هجيب تسنيم ونيجي

سيف : ع اساس كده المفروض اوافق بقي

لمار : طب اعمل ايه يعني 

سيف : خلاص تعالي مش هحرمك ومش همنعك تيجي البيت .. بس لما تنزلي من البيت اتصلي بيا عشان افضل معاكي ع الخط لحد اما توصلي

لمار : مممممممم طيب يا حبيبي يلا سلام 

سيف : سلام 



وقفلت لمار وقامت شعرها منكوش (ههههههههههههههه قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1)

خرجت لقيت البت تسنيم قاعدة بتاكل 



لمار : بت يا مفجووووووعة انتى 

تسنيم : انتى صحيتي يا منكوشة هههههههههه

لمار : ايه يابت فى ايه مالك بيا 

تسنيم : هههههههه مش انتى الى بتقوليلي يا مفجوعة اهو انتى بقي منكوشة ههههههههههههههههههههه

لمار : يا شوووووووووز ماشي .. يلا قومي ياختي اللبسي عشان خارجين 

تسنيم : خارجين رايحين فين يابت 

لمار : هنروح للاهل سيف 

تسنيم : هما مش لسه كانوا معاكي امبارح 

لمار : اهااااااا .. بس عايزة اروح لماماااااااا 

تسنيم : طيب ما تروحي ياختي لوحدك هو لازم تسحبي معاكي كيس جوافة 

لمار : هههههههههههه كويس انك عارفة نفسك 

تسنيم : يا زووووبالة امشي يابت مش نازلة 

لمار (بتتحايل) : انا اسفة يا قلبي يا حتة مني يا اختي الصغننة يلا بقي يا موزتي عايزين ننزل بدري عشان نلحق نرجع البيت بدري

تسنيم : طيب يا ست لماااااار اتفضلي قومي اللبسي يلا 

لمار : هيييييييييه هيييييييييييه 

تسنيم : هههههههههههه بنت خالي هبلة يا جودعان هههههههههههه



ودخلوا هما الاتنين لبسوا بعد ضرب وتهزيق قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood1


وراحوا نازلين 


وطول ما هما فى الطريق سيف بيكلم لمار لحد اما وصلت عند باب البيت 

وفتحلهم سيف 



لمار : صباح الخير

سيف (بتناكة) : صباح النور عايزين مين 

لمار : لو سمحت عايزين طنط ليلي

سيف : انتوا مين انتوا ولاد مين انتوا

لمار : ههههههههههههههههه بقي كده 

تسنيم (فى سرها) : العيال دي هبلة ولا ايه 

لمار : ايه بتقولي ايه يا تيتو 

تسنيم : لا ياختي مقولتش حاجة سلامتك

سيف : ههههههههههههه اتفضلوا 

تسنيم \ لمار : ميرسي


ودخلوا قعدوا 


ليلي : يا
دي النور يادي النور وانا اقول الواد سيف ولع النور ولا ايه 

لمار : هههههههههه ربنا يخاليكي يا ماما

ليلي (حضانتها وباستها) : عاملة ايه يا مرات ابني

لمار : هههههههههه الحمد لله بخير وحضرتك 

ليلي : الحمد لله .. ازيك يا تسنيم (حضنتها وباستها)

تسنيم : الحمد لله يا طنط بخير 

ليلي : نورتوا والله يا ولاد 

تسنيم \ لمار : ميرسـي 

ليلي : ايه يا تسنيم مش ناوية تتجوزي ولا ايه يابنتي

تسنيم : هههههههه ليه السيرة الى تغم دي بس يا طنط 

ليلي : سيرة ايه الى تغم .. هو الجواز بقي غم ؟؟

لمار : معلش يا ماما اصل تسنيم متعقدة من الجواز ومش ناوية 

ليلي : ههههههههه ليه يابنتي كده بس حرام عليكي 

تسنيم : هو انا ناقصة وجع قلب يا طنط ... اروح اتجوز وجوزى يقرفني واخلف عيال يطلعوا عيني ههههههه هو انا عارفة اخود بالي مني اما اروح اتجوز واخلف

ليلي : هههههههههههه والله انتى عسل ربنا يرزقك بأبن الحلال

تسنيم : الله يخاليكي يا طنط .. بس ادعيلي دعوة غير دي 

لمار : هههههههههههه ربنا يهديكي يابنت عمو عصام 

تسنيم : هههههههههههه ماشي يا حلوة 

سيف (بيبص للمار) : منورين 

تسنيم (بنص عين) : ما تقول منورة يا لمار وخلاص وبلاش تحرج نفسك ياسيف عنيك فضحاك يا بابا 

سيف \ لمار \ ليلي : هههههههههههههههههههه

لمار : بس يابت عيب

سيف : ههههههههه سبيها يا لمار سبيها عايزها تفك وترغي واضح عليها لمضة

تسنيم : ههههههههه ما انت لسه معررفتنيش فا ليك الحق انك تقول كده 

سيف : ههههههههههه طيب ثواني وجاية 

لمار \ تسنيم : ماشي

ليلي : عايزين تشربوا ايه بس

لمار : ربنا يخاليكي يا ماما خاليكي قاعدة متتعبيش نفسك 

ليلي : لالالالا ده انتوا اول مرة عندنا فى بيتناااا يبقي لازم تشربوا حاجة

لمار : خلاص ماشي بس بشرط نروح مع حضرتك المطبخ ونساعدك 

ليلي : ممممممممم خلاص لو عايزين كده تعالوا يلا

لمار \ تسنيم : يـلا 




ودخلوا هما التلاتة المطبخ 


لمار : هو سيف اتاخر كده ليه 

ليلي : تلاقيه فى اوضته روحي شوفيه 

لمار : ماشي .. هى انهي اوضة 

ليلي : الى جمب كولدير الماية الى بره من ناحية اليمين 

لمار : اوكي




راحت لمار اوضة سيف وقبل ما تخبط او تفتح الباب لقيت واحدة جوه فى الاوضة بتتكلم 



.............. : لا يا حبيبي متزعلش نفسك انا اسفة اوووووي .. انت عارف انا بحبك قد ايه .. مووووووووه خلاص بقي يا سووووفة



لمار اول ما سمعت الكلمتين دول 


راحت فتحت الباب 


ووووو ......... قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) Mood11



ياتري كريم هيعمل ايه مع شاهندا ؟

ولمار هتخش الاوضة تلاقي مين ؟؟

وريماس هتتصرف ازاي اما مصطفي يرجع من شغله ؟؟؟


عايزين تعرفوا استنوني فى حلقة جديدة

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)
استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مجتمع ماكس :: المنتدى الادبي :: منتدى القصص والروايات-
رسائل حب شات حيروني شات الود السعودي منتدى الود السعودي كونتكس ديف |Welcome To RDPpro - Professional for the webشاتدردشة قمرشات عسلعزعزشاتدردشة قمرشات عسلشات صوتيشات صوتيسعودي لولسعودي كام مدونة كل شيئ !شات الجوال الصوتي شات جوال دردشة الجوال دردشة الجوال الصوتي عزوز HDشبكة عزوزعزوزيعزوXshopX.net |نظارة جوجلجهاز تتبع |كورة اليومصورمشكلتيمنتدياتتصميمتصويرمدونة التوظيف في الجزائرالتوظيف في الجزائرسيارات مستعملة للبيع في السعوديةسيارات مستعملة للبيع سيارات للبيع